Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

" Water "

Gestart door frommeltje, juli 27, 2024, 09:59:12 AM

frommeltje

Hoi,

Mijn droom:
Ik ga de hond uitlaten en kijk even rond (volgens mij is het avond). Het is overal wit en het ziet eruit als sneeuw.
Even kijken waar ik het beste kan lopen want ik heb open schoentjes aan.
Ik begin te lopen en zak in de sneeuw weg. De sneeuw is denk ik flink aan het dooien want ik sta ineens tot mijn enkels in het water. Vlakbij me loopt een vrouw, zij kijkt ook waar ze het beste kan lopen. Ik loop verder en denk, hier kan ik het beste lopen en ik zak tot mijn knieën in het water  ??? . Ik kijk de vrouw aan en ik begin te lachen, samen moeten we erom lachen.....

Als ik het goed heb heeft water met emoties te maken, het feit dat ik er zo om moet lachen in mijn droom, geen idee....
Misschien weet iemand iets meer, bedankt.

Groetjes Frommeltje. :)

Anja

Beste Frommeltje,

Water heeft zeer zeker met emoties te maken, als je sneeuw ziet en voelt dan is in ieder geval een deel van je emoties bevroren. Die onbekende vrouw kan meer duidelijkheid geven over waarmee je dan precies bent vastgelopen. In dit geval liever gezegd: waar je zeer lange tijd geleden afstand van genomen hebt of verdrongen hebt.

Als sneeuw in water verandert komen die vastzittende emoties los!! Dit brengt je uiteindelijk veel verder (jij en die vrouw moeten lachen).

Je geeft verder geen speciale gebeurtenis(sen) aan. Ik kan niet peilen wat er dan gebeurt wat het ontdooien veroorzaakt of wat er de oorzaak van is dat er iets vastgezeten heeft.

ANJA

Carla

Dat heeft Anja mooi geduid. Hierbij nog even mijn associaties:

Honden in dromen kunnen loyaliteit, bescherming en intuïtie vertegenwoordigen. Het uitlaten van de hond kan suggereren dat je een deel van jezelf probeert te verzorgen of dat je aandacht besteedt aan je instincten en basisbehoeften.

De avond kan staan voor een overgangsperiode of een einde aan een bepaalde fase in je leven. Sneeuw kan reinheid, rust en een nieuw begin symboliseren, maar ook gevoelens van kou en isolatie, maar ik denk niet dat dat laatste in deze droom het geval is.

Het dragen van open schoenen in de sneeuw kan duiden op onvoorbereid zijn op een situatie in je leven. Het kan ook betekenen dat je moeite hebt om jezelf te beschermen tegen moeilijkheden.

Het zakken in de sneeuw en vervolgens in het water kan een gevoel van verlies van controle of evenwicht symboliseren. Smeltende sneeuw die in water verandert, kan wijzen op een overgangsfase waarin dingen die stabiel leken nu aan het veranderen of verdwijnen zijn.

De andere vrouw kan een weerspiegeling zijn van jezelf of een aspect van jezelf dat je probeert te begrijpen. Het kan ook iemand anders in je leven vertegenwoordigen die vergelijkbare uitdagingen of gevoelens ervaart.

Het samen lachen kan wijzen op een gedeelde ervaring of begrip. Het kan een teken zijn van verlichting, acceptatie van de situatie en het vinden van vreugde, zelfs in moeilijke omstandigheden.

Samengevat kan deze droom erop wijzen dat je je in een overgangsperiode bevindt waarin je je misschien kwetsbaar en onvoorbereid voelt. Je probeert de beste weg te vinden in een veranderende omgeving. Het gedeelde lachen met de vrouw kan erop duiden dat je, ondanks de uitdagingen, in staat bent om lichtheid en verbondenheid te vinden.

frommeltje

Hoi Anja en Carla,

Heel erg bedankt weer voor jullie uitleg.
Zit heel veel in waar ik me in kan vinden.

Wat jij schrijft Anja vastzittende emoties en dingen verdringen, komt me heel bekend voor. Is eigenlijk iets waar ik heel goed in ben, en wat niet verstandig is (ik weet het). Waardoor het komt, weet ik ook niet, aard van het beestje denk ik.

En Carla die andere vrouw zoals jij beschrijft die vergelijkbare uitdagingen en gevoelens ervaart klopt ook. Dat is iemand die in mijn leven is en op dezelfde golflengte zit, vaak moeten we ook wel weer lachen om bepaalde situaties en hoe we erin staan.
Wij zien in moeilijke situaties alletwee ook wel weer de humor, da's heel prettig.
Maakt alles ook wel weer wat luchtiger.
Mezelf beschermen tegen moeilijkheden vind ik ook heel lastig, ik heb graag alles in de hand, wetende dat dit niet altijd kan.

Heel erg bedankt en fijn wat jullie allemaal zien in een droom, daar heb ik wat zeker wat aan.

Groetjes Frommeltje. :)

Anja

IK hoop dat je het geluk zal vinden Frommeltje!!