Opgeven of niet?

Gestart door SISTER12, juni 25, 2024, 09:19:52 AM

SISTER12

Hallo

Ik heb jaren in een 'aantrekken-afstoten' relatie gezeten die geen toekomst gaf en me kapot gemaakt heeft. Ondertss ben ik sterker geworden en uiteindelijk verder kunnen gaan.
Enkele jaren geleden (2016)had iemand op dit forum een legging voor me gedaan en zit er die er pal op. Er zou iemand in mijn leven komen die ook heel hard gekwetst geweest is, de beschrijving klopt ook met hem en de relatie zou in het begin stroef verlopen. We zouden ondanks de ergernissen en moeilijke start niet beseffen hoeveel geluk we samen zullen hebben.
Ze gaf me de raad om niet op te geven als het stroef verliep en veel te praten.

Nu zit ik op een punt dat hij de relatie stopgezet heeft omdat hij het niet aankan doordat hij beschadigd is in zijn vorige relaties. Hij zegt dat hij me zou kapot maken door zijn angsten en dat wil hij niet. Dus hij maakt het liever gedaan.En het is effectief wel hard voor mij. Ene moment heb ik hem helemaal voor mij, het andere duwt hij me weg.

Mijn vraag is nu wat doe ik hiermee? Opgeven of niet. Hij weigert nog erover te praten, zijn besluit staat vast. Heel zwart/wit maar zo houdt hij de controle.
Heeft hij bindingsangst.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb 10 jaar gevochten voor iemand die me alleen maar pijn deed en waar ik niks v terug kreeg.  Dit heeft mij ook beschadigd waardoor ik ook in een twijfel zit.
Maar ik wil verder met hem. Wil iemand eens een legging doen aub?

Gr
Sister12

Anja

Beste SISTER12,

Dus als ik het goed begrijp, heb jij sinds 2016 een relatie met hem en hij komt er nu achter dat hij bindingsangst heeft?
Kan ik uit je verhaal opmaken dat jij nooit met hem hebt samengewoond?
Heb je zelf misschien enig idee op welke momenten hij jou wegduwt en op welke niet?

Misschien ben ik mis maar ik heb het idee dat het hier niet (alleen) om pure bindingsangst gaat.

Groet,

ANJA

SISTER12

Goedeavond Anja,

Neen ik heb jaren in een aantrekken afstoten relatie gezeten waar ik uiteindelijk een punt achter gezet heb. Mijn huidige vriend ken ik een tweetal maanden. Hij is zo beschadigd uit vorige relaties gekomen dat hij een nieuwe relatie niet aankan...
Hij wil mij geen pijn doen dus zet hij er een punt achter.

Gr

Anja

Beste SISTER12,

Bedankt voor je verduidelijking! Ik heb voor jou vijf Lenormandkaarten getrokken met de vraag wat je nu het beste kunt doen.

HET HART - DE ZEISEN - DE BERG - DE BOOM - DE MAAN

Het Hart en De Zeisen geven mij het gevoel dat het op zich om een tijdelijke breuk gaat. Ik vraag mij alleen even sterk af of dit een gelukkige relatie zal worden. Ook al wil je hem met heel je hart terug en ook al doe je daarbij je uiterste best om iets van jullie relatie te willen maken.

Met De Berg naast deze twee kaarten krijg ik het gevoel dat de commu9nicatie tussen jou en hem lang problematisch zal blijven. Gelet op wat jij hier allemaal hebt geschreven, vrees ik dat dit weer een relatie van aantrekken en afstoten zal worden. Zeker als jij zelf al het gevoel hebt dat hij de controle wil houden.

Mede hierom, ook omdat De Boom naast De Berg ligt, krijg ik het gevoel dat dit weleens een hele dominante man kan zijn! Ik krijg ook het gevoel dat hij een sterk minderwaardigheidsgevoel heeft, met name over zijn maatschappelijke prestaties (De Maan). Ik krijg ook het gevoel dat hij zich tot nu toe anders heeft voorgedaan dan hij in werkelijkheid is.
Ik sluit trauma's bij hem zeker niet uit. Minstens klopt er emotioneel gezien iets niet met hem (Boom-Maan). Uiteraard is dit allemaal heel naar voor hem. Dat jij hem (ook) daarbij wil ondersteunen, prima!! Maar hij moet ZELF z'n verantwoordelijkheid nemen en allereerst ZELF aan zijn problemen willen werken, wat wil zeggen dat hij ZELF eerst professionele hulp moet gaan zoeken.
Als hij dat niet wil dan kan het zeer moeilijk worden tussen jullie! Je kunt elkaar ondersteunen in het leven, je bent niet zijn hulpverlener. De vraag is: wil hij zijn eigen verantwoordelijkheid nemen? Ik hoop van harte dat jij die vraag met JA kan beantwoorden maar eerlijk gezegd vrees ik van niet.

Beste Sister, op welke manier je ook met deze man verder wilt: mijn nadrukkelijke advies is om zeer zeker niet te hard met hem van stapel te lopen! GA zeer voorlopig niet met hem samenwonen, ook al gaat hij daar op een gegeven moment heel misschien op aandringen. Neem een hele lange aanloop, kijk goed de kat uit de boom!

Heel veel sterkte,

ANJA

SISTER12

Dag Anja

Dank je wel voor je legging. Ik hou dit zeker in mijn achterhoofd.

Gr
Carla