Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

" Teddybeer "

Gestart door frommeltje, juni 22, 2024, 09:12:32 AM

frommeltje

Hoi allemaal,

Mijn droom: Ik woon in een flat en doe de deur open om de gezamenlijke hal in te lopen.
Links van de deur zie ik een teddybeer zitten, zijn rechterarmpje hangt een beetje los maar is goed te maken.
Ik kijk of ik niemand zie, vlug pak ik de teddybeer want ik vind hem leuk. Meteen als ik hem oppak komt er een man binnenlopen. Hij heeft niet gezien dat ik de teddybeer gepakt heb en vlug gooi ik de teddybeer in de kast die meteen links van de voordeur staat. De man heeft niks gezien. Ik denk dat ie de teddybeer zoekt en volgens mij is die van zijn zoontje......maar ik doe net of ik van niks weet... :-X

Nou ben benieuwd of iemand hier iets mee kan.
Bedankt alvast, groetjes Frommeltje. :)

Anja

Beste Frommeltje,

Ik heb de indruk dat jij momenteel grote behoeft aan troost en nabijheid hebt. Het gevoel van gemis hieraan is erg nu erg sterk. Dit komt denk ik omdat je sommige dingen momenteel als (erg) gecompliceerd ervaart. Mogelijk verlang je naar een tijd dat alles nog stukken eenvoudiger was.
Dat het rechterarmpje van die teddybeer wat kapot is, zegt mij dat er bij jou op het relationele vlak iets 'uit de kom' gerukt is. Ik denk dat dit komt door een man (man die de teddybeer zoekt) die in eerste instantie heel lief is en/of lijkt maar emotioneel gezien onvolwassen bleek.
Jouw moederlijke gevoelens voor hem kwamen naar boven. Hij bleek een bodemloze put te zijn waardoor jij je energie verspild hebt.

Je bent of raakt in een fase waarin je eigenlijk wel weer een man wil maar je bent bang voor herhaling denk ik.

Ik sluit niet uit dat je dus enerzijds graag weer een man wil maar anderzijds weer bang bent om weer tegen zo'n zelfde type aan te lopen (je verstopt die beer voor die man).
Je wil dus geen man meer die een soort van moeder zoekt maar waarvoor je dus echt vrouw kan zijn zeg maar.

ANJA

Carla

Het is wel duidelijk dat Anja meer zicht heeft op jouw persoonlijke situatie dan ik, en ik vind ook dat zij een hele mooie duiding geeft.

De mijne is een algemene:
Een teddybeer wordt vaak geassocieerd met jeugd, onschuld en troost. Het zien van een teddybeer kan wijzen op een verlangen naar veiligheid, geborgenheid of een tijd waarin je je zorgeloos voelde.
Het losse armpje van de beer kan symbool staan voor iets in je leven dat gerepareerd moet worden, maar dat niet onherstelbaar kapot is.

Het snel pakken en verstoppen van de teddybeer kan wijzen op gevoelens van schuld of het verbergen van iets. Misschien is er een aspect van je leven waar je je schuldig over voelt of dat je probeert te verbergen voor anderen. De man die binnenkomt kan symbool staan voor autoriteit, verantwoordelijkheid of iemand in je leven voor wie je iets probeert te verbergen.

Het verstoppen van de teddybeer kan wijzen op angst om betrapt te worden of om geconfronteerd te worden met iets dat je hebt gedaan. Het besef dat de teddybeer waarschijnlijk van het zoontje van de man is, kan duiden op een gevoel van onrecht of schuld over het wegnemen van iets waardevols van een onschuldige persoon.

Probeer de droom te relateren aan je huidige leven. Zijn er recente gebeurtenissen die deze droom zouden kunnen triggeren? Zijn er situaties waarin je je schuldig voelt of waarin je iets probeert te verbergen?
Hoe voelde je je tijdens de droom? Was je angstig, schuldig, nerveus, of juist blij toen je de teddybeer zag? Je gevoelens kunnen ook belangrijke aanwijzingen geven voor de interpretatie van de droom.

Carla

frommeltje

Hoi Anja en Carla,

Heel erg bedankt voor jullie uitleg en moeite weer.
Jullie uitleg daar kan ik me vaak in vinden maar deze keer niet helemaal.
Ik ben al jaren getrouwd en nog steeds heel erg blij met mijn man dus ik vermoed dat het niet over mijn man zal gaan.

Dat ik verlang naar een tijd waar alles nog heel onschuldig en eenvoudig was, ja dat lijkt me soms wel heel lekker. Helemaal geen verantwoordelijkheid en lekker doen wat je zelf wil. Maar dit is helaas voor de meeste geen realiteit.
Toen ik die teddybeer zag was ik blij want ik vond hem heel erg leuk.
Ik kan zo niet zeggen dat er iets is gebeurt waardoor ik deze droom nu heb gehad.
Of ik iets wil verbergen, geen idee.....
Heel erg bedankt voor het meedenken, ik laat het allemaal maar even bezinken.

Groetjes Frommeltje. :)

Anja

Beste Frommeltje,

Jij weer bedankt voor je reactie!
Kan het misschien ook zijn, dat jouw man momenteel bezig is over het hoe en waarom van jouw behoefte aan veiligheid en nabijheid? Is dat mogelijk? En/of heb jij misschien over een andere man gedroomd, bijvoorbeeld over een neef? Of over een relatie die jij in het verleden hebt gehad, wat nu nog invloed heeft op je huidige? Het is inderdaad wel bijzonder dat je dit dan droomt.

Maar even wat recht zetten! Ik heb NIET gesteld dat jij iets te verbergen zou hebben!!

En verder denk ik dat de (nabije) toekomst zal uitwijzen wat deze droom betekent.

ANJA

frommeltje

Hoi Anja,

De vragen die je me stelt, ik weet daar echt geen antwoord op, ik kan me niks indenken.... Misschien moet het het inderdaad nog blijken waar deze droom over gaat in de nabije toekomst.

Nee klopt hoor dat jij me die vraag niet gesteld hebt of ik iets te verbergen zou hebben.
Carla vroeg die vraag of ik me ergens schuldig over voel of dat ik iets probeer te verbergen.
Vind die vraag heel begrijpelijk omdat ik die beer verstopte.

Maar toch heel erg bedankt hoor dat je de moeite hebt genomen om mijn droom verder uit te pluizen.

Groetjes Frommeltje. :)

Anja

Graag gedaan hoor Frommeltje! Ik denk dat het voor nu even afwachten blijft. Ik ben benieuwd!!

ANJA