ik ga snel op reis in amsterdam

Gestart door sterbloemjolanda, mei 23, 2024, 10:51:38 AM

sterbloemjolanda

:)  ik ga snel op reis in amsterdam en ik woon in amsterdam

ik ga naar rechts en haal snel in op de fiets en dan kom ik op de hoek een hoge rode en warmte tegen die ik als een oud- roze glitter zag en erbij een kop van de ijsbeer en de neushoorn tegen, dat ik niet verder kan, maar toch verder wil en een heus ijsberengevoel van krijg

Carla

Fietsen kan symbool staan voor vooruitgang in het leven, voor persoonlijke inspanning en beweging. Het feit dat je snel inhaalt, kan duiden op een sterke drang om vooruit te komen of iets te bereiken in je leven.

Een hoek in een droom zou een keerpunt kunnen symboliseren, een belangrijke verandering of beslissing die genomen moet worden. Speelt dat momenteel?

De "hoge rode warmte" kan gevoelens van passie, intense emoties of misschien zelfs waarschuwingssignalen vertegenwoordigen. Rood is vaak verbonden met sterke emoties zoals liefde, boosheid of een gevoel van grote urgentie.

Oud-roze is een zachte, kalmerende kleur die vaak wordt geassocieerd met nostalgie en behagen. Glitter kan feestelijkheid of een gevoel van iets bijzonders betekenen. Samen kunnen ze een gevoel van prettige herinneringen of hoopvolle verwachtingen symboliseren.

Dieren in dromen hebben vaak sterke symbolische betekenissen. Een ijsbeer kan kracht, eenzaamheid of overlevingsdrang vertegenwoordigen. De neushoorn kan symbool staan voor bescherming, doorzettingsvermogen en een sterk karakter. Deze twee dieren kunnen aspecten van jezelf vertegenwoordigen die je krachtig en beschermend maken, maar ook een zekere mate van isolatie of strijd laten zien.

Niet verder kunnen, maar dit wel willen geeft een duidelijk gevoel van obstakels in je leven aan. Je hebt momenteel misschien het gevoel dat je tegen allerlei beperkingen aanloopt, maar je hebt een sterke wil om door te gaan en je doelen te bereiken.

Het ijsberengevoel zou symbool kunnen staan voor gevoelens van isolatie, maar ook een sterk gevoel van overleving en aanpassing aan moeilijke omstandigheden.

Samengevat lijkt jouw droom te suggereren dat je je in een fase van je leven bevindt waarin je geconfronteerd wordt met intense emoties en belangrijke beslissingen. Je voelt een sterke drang om vooruit te komen en obstakels te overwinnen. De aanwezigheid van krachtige dieren zoals de ijsbeer en neushoorn kan erop wijzen dat je beschikt over de innerlijke kracht en vastberadenheid om deze uitdagingen ook in het werkelijke leven aan te gaan.

Graag hoor ik van je of je er iets in kunt herkennen.

Carla

sterbloemjolanda

ik heb je verhaal gelezen en herken er veel in, ik heb vanaf mn zeventigste jaar een 3 maal hersenscan opgelopen; ik ga verder en herken er veel in, ik heb een besprekingsarmoede in mijn bestaan ofteweel afasie

ik heb een hart dat niet in alles gaat, maar in ga door met sporten .

ik heb alles verloren en ben met teruggang bezig, ik kan niet meer beschrijvingen geven

sterbloemjolanda

ik kan nu niet meer beschrijvingen zijn, het praten is miet zo duidelijk en het schrijven is niet meer zo duidelijk, maar ik kan nu duidelijker praten, na een halfjaarlijkse therapie, ik heb heel wat meegemaakt,

Anja

Beste Sterbloemjolanda,

Puur mijn gevoel wat jouw droom bij mij oproept:
Je zal nog een groot deel van je leven in Amsterdam blijven maar daar een hele andere weg inslaan. Een hoek staat namelijk voor een, in dit geval nieuw avontuur! De kop van die ijsbeer alleen al, zegt mij dat je je emoties en hartstochten meer en meer gaat uiten. Die neushoorn lijkt hierin een aanmoediging te zijn om je, zeker op dit punt, niet van het padje te laten afbrengen.
Met andere woorden: laat je niet verleiden door je weer te gaan inhouden door mensen die je liever een stuk ingetogener zagen! Want wat jij laat zien dat ben jij ook (schitterend oud roze!). Het zit er al bij je in en je verdient het dat je gezien wordt. Zodra je wordt gezien, komen de voor jou juiste mensen op je pad.

Voor nu zit je nog in een fase die je alleen moet doorbrengen. Vind je misschien niet altijd even leuk maar hou vol en je komt er zeker!!

ANJA