" Vliegtuig dat neerstort "

Gestart door frommeltje, maart 29, 2024, 10:05:09 AM

frommeltje

Hoi,

De laatste tijd is het raak met niet zo'n leuke dromen.
Vannacht weer 1 gehad waar ik niet echt blij van word.

Ik stap op mijn fiets en heb een zwarte blouse aan, als soort van jas.
Buiten merk ik dat het eigenlijk best lekker warm is dus al fietsend doe ik mijn blouse uit.
Ik heb afgesproken met wat kennissen, we staan buiten bij elkaar en ik kijk naar de helderblauwe lucht.
Ineens zie ik in de lucht lichtgrijze wolken naar beneden komen waar brokstukken van een vliegtuig uit naar beneden vallen. We schrikken ervan. Dan zie ik ineens het voorste stuk van het vliegtuig met de cockpit ( groot passagiersvliegtuig ) snel naar beneden storten. We weten niet waar het stuk zal neerstorten, maar hij komt snel dichtbij, dus we zetten het op een rennen.
Ik ren alleen verder en besluit naar mijn ouders te lopen, ze wonen vlakbij.....ik heb niet meer gezien waar het vliegtuig is neergestort.

Groetjes Frommeltje.

Carla

Hoi Frommeltje,

Het feit dat je begint met een zwarte blouse, maar deze uittrekt omdat het warm is, laat zien dat je aan het loslaten bent, jezelf meer openstelt of jezelf bevrijdt van iets dat je eerder als beschermend en nu als beperkend beschouwt.

De ontmoeting met kennissen kan symbool staan voor sociale interacties en relaties in je leven. De helderblauwe lucht kan duiden op helderheid, kalmte of stabiliteit in je gedachten of emoties op dat moment. Maar ook op een verlangen naar helderheid en stabiliteit.

De plotselinge verschijning van grijze wolken en vliegtuigbrokstukken die uit de lucht vallen, suggereert een gevoel van dreiging die je normale gemoedstoestand kunnen verstoren. Dit kan wijzen op een gevoel van onzekerheid, angst of verwarring in je leven.

Het neerstorten van het vliegtuig, vooral het feit dat het de cockpit betreft, kan symbool staan voor een verlies van controle in een bepaald aspect van je leven. De snelheid waarmee het neerstort suggereert mogelijk een gevoel van urgentie of druk die je ervaart.

Het feit dat je ervoor kiest om naar je ouders te rennen vertegenwoordigt vermoedelijk je behoefte aan bescherming en/of steun, het wijst op een verlangen naar veiligheid, comfort of verbondenheid tijdens moeilijke tijden.

Al met al lijkt deze droom te wijzen op gevoelens van onzekerheid, angst of verlies van controle, maar ook op een verlangen naar steun en verbondenheid.

Anja

Een steengoede uitleg van Carla!

Carla

Anja

Wat bij benadering in mij opkomt: kan het hier misschien om angst voor mislukking gaan?

frommeltje

Heel erg bedankt voor je uitleg Carla.
Je hebt er weer veel werk van gemaakt. Jij beschrijft precies hoe ik me voel, waar ik mee bezig ben en hoe ik op dit moment in het leven sta. Jij ook bedankt voor je toevoeging Anja daar zit zeker wat in.
Ik maak het mezelf vaak veel te moeilijk, nog genoeg om aan te werken....
Heel erg duidelijk uitgelegd, ooit komt het goed..... :)

Groetjes Frommeltje.

Carla

Dank voor je feedback Frommeltje  :) 

Anja

Bedankt voor je feedback Frommeltje EN heel veel sterkte ermee! Al duurt het misschien langer dan je wil: je komt er zeker wel!

@Carla,

Waar haal jij dat mooie duimpje vandaan :)

Een mooie paasgroet van ANJA

frommeltje