grote dieren in een klein meer

Gestart door huntres, oktober 14, 2004, 16:35:58 PM

huntres

vannacht sliep ik bij een klas genootje van mij, vanwege de staking en ik wilde de lessen van vandaag niet missen.

maar goed, ik droomde dat ik bij de wijde Aa was, een meertje kort bij mijn huis. op eens zag ik daar allemaal walvissen, orka's e.d. in zwemmen.

ik hoopte op een groep dolfijnen en ze waren er ook plots, ik hoopte dat ze kunstjes gingen doen en dat deden ze ook!

op eens wilde ze mij ook in het water hebben, een blauwe gloed omringede mijn enkels om mij in het water te trekken. ik schreeuwde want ik wilde nie, het deed niet zeer ofzo, maar het was wel krachtig!

slaat dit water weer op het vorige water van mijn vorige dromen  :-[

Pinky

Hoi Huntres

Quote: slaat dit water weer op het vorige water van mijn vorige dromen.  

Als je hiermee bedoelt of dit water opnieuw een uitnodiging is om naar je gevoel toe te gaan dan is het antwoord ja. De hele droom geeft trouwens tekens in deze richting. De Walvis en de Dolfijn zijn beiden indiaanse totemdieren met een betekenis die sterk gevoelsgericht is.

Een heel klein stukje uit de beschrijving van dolfijn: "Als de dolfijn naar je toekomt wijst dat op een emotionele barrière in je leven. Deze is ontstaan omdat je niet jouw waarheid uitspreekt maar je aanpast aan anderen. De dolfijn moedigt je aan om te zeggen wat je op het hart ligt."

En over de walvis: "De walvis weet hoe belangrijk het kan zijn om jezelf te beschermen met een vetlaag. Mensen proberen zichzelf ook te beschermen soms ook letterlijk via een vetlaag zoals het geval kan zijn bij overgewicht. Vraag je af waartegen jij jezelf probeert te beschermen. Dat kan van alles zijn zoals angst voor tekort komen, angst voor sociale situaties of bescherming tegen pijn en verdriet. Waartegen jij je ook probeert te beschermen, de walvis begrijpt je. Maar hij wijst je er ook op dat wij geen dikke isolatielaag nodig hebben omdat wij niet in ijskoud water leven zoals hij."

Dit zijn hele kleine stukjes uit een groter geheel en ik citeer ze omdat ik het gevoel heb dat ze essentieel zijn. De mate waarin kan je natuurlijk alleen maar zelf bepalen. Als je het wilt, kan ik de volledige beschrijving via een PM naar je toesturen. Omdat het aardige lappen tekst zijn wilde ik ze hier niet volledig opnemen.

Liefs, Pink

PSje: Blauw is trouwens de kleur van je keelchakra. Het chakra dat -je raadt het waarschijnlijk al- verband houdt met communicatie. En communicatie kan zowel praten met jezelf als praten met anderen zijn.

palomino

Citaat van: huntres op oktober 14, 2004, 16:35:58 PM

ik hoopte op een groep dolfijnen en ze waren er ook plots, ik hoopte dat ze kunstjes gingen doen en dat deden ze ook!

Hoi Huntres,
Dit is een sterk staaltje van gedachtekracht in je droom...door te hopen ,wat een vorrm van denken is, heb je de dolfijnen opdracht gegeven om te verschijnen en vervolgens kunstjes te vertonen...op het moment dat je je er bewust van bent dat je droomt ben je 'lucide' en kun je alles wat je maar wenst en wilt laten gebeuren in je droom.Het is mij een aantal keren gelukt en ik kan je verzekeren dat het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg leuk is :D
Liefs Palomino

Ricca

En nog iets...

Het was je al opgevallen dat de dieren heel groot zijn ten opzichte van het meertje. En toch passen ze er blijkbaar gewoon in. :o Er zijn zelfs een heleboel walvissen en ook een groep dolfijnen. Dus dat meertje - je gevoelswereld - moet wel veel groter en dieper zijn dan je gedacht had. De naam Wijde Aa zegt het al. Wijd...
Aa doet me ook nog denken aan 'Zeg eens aa': het achterste van je tong laten zien - waarmee je eveneens bij het keelchakra en communicatie uitkomt. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

huntres

jah dit gedoe is al zo sinds ik groepswerk moet doen,

de communicatie liep al niet zo goed, en daardoor met name een jongen de groep gemak zuchtig. zijn naam is Mark, al twintig jaar onderhand, verschillende studies gedaan dus die weet eigenlijk niet wat ie wil.

ik kan er dan alleen niet tegen dat hij daarom anderen laat zitten, gister b.v. zou hij online komen (i.v.m. de ns staking) om ons (ik en anders meisje waar ik bij bleef slapen om toch lessen te kunnen volgen) te helpen. andere jongen bij ons uit ut groepje had een begravenis maar goed. uit eindelijk kwam alleen annabel wel online en die heeft heel veel in haar eentje zitten doen.

ik ben ondertussen eindelijk rustig, ik heb me er bij neer gelegd dat de situatie zo is en dat ik gewoon me best heb gedaan. praten tegen mark heeft toch geen zin, hij vind dan dat we gelijk hebben dit en dat maar doet er niets aan! cker niet nu die weet dat hij toch nie meer uit de groep kan worden gefl*kkerd  >:(

van het weekend was ik echt gewoon niet lekker , vrijdags was ons project nog niet af omdat mark zo lui was optijd naar huis te gaan, als die daar wat langer had gezeten was ut allemaal af geweest, daardoor moest ik op me vrije, vrijdag, huiswerkdag hem nog gaan helpen en me niet meer goed kunnen voorbereiden op andere lessen. met als gevolg dat ik heel erg opzag tegen deze week, ik vind het ook erg vervelend voor Manneke, die hoorde de laatste weken niet veel meer dan dat.

het liefst zou ik hem verrot willen schelden (mark dan) maar ik weet dat ik als nog bij hem in het groepje kan komen te zitten en dat dat alleen maar averrechts zou werken! het enige wat schijnt te helpen is dreigen dat ie uit het groepje wordt gezet, anders niet  :-X

het kost mij gewoon ontzettend veel energie! en nu moet ik zitten w88 tot Mark en Christiaan een berekening af hebben zodat ik alles kan samenvoegen, uitprinten en kan inleveren! en daar kan ik dus ook niet tegen: niets kunnen doen. die mensen hadden gewoon (inclusief vandaag) drie vrije dagen om er aan te werken! tis dat annabel plichtsgevoel heeft, anders zou ik dat voor de koe ook nog moeten uit zoeken!

ik werd overigens wakker met het gevoel/idee dat ik de me de volgende keer toch laat overhalen in het water te gaan  :)

verder weet ik niet of het capsones klinkt, maar ik heb altijd geweten dat ik meer in me had dan ik er nu uithaal, alleen ik kan niet vinden hoe ik het er uit kan halen. black dragon heeft me in tijdens het begin van de tweede fase een eindje op weg geholpen, maar zoals ik al wel eerder had geschreven heb ik het gevoel dat ik vast loop. toch wel fijn om te weten dat mijn gevoelswereld groter is dan die lijkt, hoewel ik weet dat ik mij vaker dommer voor doe dan ik ben, gewoon om mensen (wellicht onbewust) te testen of ze verder dan hun neus kijken. een soort van een voelspriet voor de "juiste" mensen.

ik zou graag de volledige beschrijving van de dieren willen via een PM  :D, en tis dat ik op school zit anders waren er al weer traantjes gerold  :-[

zo nu ga ik maar weer w88 tot ik wat KÃ?N doen  :-X

snowdrop

Citaat van: huntres op oktober 15, 2004, 11:23:04 AM
en tis dat ik op school zit anders waren er al weer traantjes gerold  :-[

zo nu ga ik maar weer w88 tot ik wat KÃ?N doen  :-X
Hee meissie, kop op! Laat je niet frustreren door die [herfstvrucht van een eikenboom] ofwel [niet nader te noemen onderdeel van het mannelijk lichaam]. Iemand die van die prachtige dromen heeft, staat daar mijlenver boven (al blijft het frustrerend, natuurlijk  ::).  :-* Snow

Manuel

Ik moet zeggen dat dit min of meer wat herkenbaar in de oren klinkt voor mij. Ik doe momenteel namelijk ook groepsopdrachten op school, en ik heb gemerkt dat er ook een paar wat minder meedoen.
Ik zou aanraden om niet die jongen de huid vol te schelden, maar hem juist aan te moedigen om mee te helpen. Dat heb ik laatst ook bij iemand gedaan, en na de les kwam hij gelijk naar me toe om het een en ander te bespreken. Ik merkte dat hij zich heel gewaardeerd voelde.

Over merkwaardige dromen gesproken, ik heb er laatst een paar gehad die inderdaad erg merkwaardig waren. De vreemdste was nog wel dat ik op een dag met Prins Willem-Alexander in de polder liep om over iets te discusseren.  ;D   ;D Het idee al.  :D

palomino

Hoi Manuel,
Waarom zet je niet je hele droom over Willem Alexander op het forum...klinkt interessant ! :D
Liefs Palo

Manuel

Ach weet je, ik weet niet meer zo goed waarover we het hadden.
Ik denk zelf dat ik zo droom omdat ik best eens in contact zou willen komen met iemand die het in nederland wat meer voor het zeggen heeft, om het een en ander te bespreken.
Zijn schuur was volgens mij een rommeltje. En terug thuisgekomen vroeg Maxima wat ik van een poppetje in haar huis vond. Wat veranderde de 2e keer toen ik er naar keek. (Wat natuurlijk vaker is in dromen, dat iets veranderd.)

Zo hoorde ik namelijk vandaag ook al dat Nederland een van de vervuilste landen ter wereld is. Er overlijden per jaar zo'n x aantal mensen (500 of 5000?) aan luchtvervuiling alleen al. En ook kikkers en andere amfibieen zijn hier momenteel echt al aan het uitsterven. Dat bedoel ik maar. Auto's kunnen makkelijk op waterstof gaan rijden, maar niemand die daar om financiele/economische reden daar op in gaat. En dan de ontbossing nog. Dat wordt echt de doodsklap als we niet oppassen. Ik vrees dat de aarde inderdaad langzamerhand kapot gaat door dit soort dingen.

Ricca

Hallo Manuel,

Beroemdheden die in dromen verschijnen stellen vrijwel nooit zichzelf voor. Als je bijvoorbeeld over de koningin droomt, gaat het in 99% van de gevallen gewoon over je eigen moeder. En Willem Alexander, als zoon van de koningin (je moeder), staat dus waarschijnlijk gewoon voor jezelf. Je had dus een zelfgesprek. ;D ;D
Jammer dat je niet meer weet waar het over ging!
WA zou je mannelijke (verstandelijke) kant kunnen zijn en Máxima je vrouwelijke (intuïtieve) kant. Het veranderende poppetje is waarschijnlijk iets in jouzelf dat aan het veranderen is...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Ik vergat nog de schuur... een opslagplaats, net zoiets als een rommelzolder...
Een rommeltje van allerlei ideeën? :P

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pinky

Hoi Huntres,

Ik zou de volgende keer zeker in het water springen. Ik heb in een meditatie een keer gezwommen met een walvis en dat was een geweldige ervaring.

En zoiets meemaken in een (lucide) droom waar je om het hardst mag zwemmen met walvissen en dolfijnen lijkt me helemaal het einde.

Denk dat ik maar eens zo'n droompje ga bestellen ;)

Liefs, Pink

huntres

:D dan kom je een keer langs in mijn dromen pink ;)  :-*

Pinky

dat doe ik.....dan springen we samen midden in het water....op de rug van onze dol-fijn....en dan maar kijken wie er het hardst kan zwemmen en dus het eerste bij de walvis is.

YEZZ

huntres

:D krijg er zin in haha, maarjah hopen heeft meestal het tegenovergestelde effect van wat je wilt.

dus af-wachten maar weer  :-\ zal toch wel eens gebeuren :) ben ik van overtuigd!

tot snel Pink  ;)