Ik breng het lammetje naar moederschaap

Gestart door Anja, januari 27, 2024, 20:20:40 PM

Anja

Ik heb een lammetje in mijn handen, echt net geboren. Het lijkt net een paar uur oud te zijn. Ik voel wel dat hij zijn moeder kwijt is. Ik zie het moederdier in de verte en breng het jong er gelijk naartoe.

In eerste instantie heeft deze droom mij zeer gefrappeerd! Want een schaap is een kuddedier. En als ik aan een ding een hekel heb, is het aan kuddegedrag en kudde denken! Vooral als er nooit een eigen mening gevormd wordt.
Ik ben eerder een individualist en een autodidact die buiten de gebaande paden denkt. Deze droom vind ik het tegenovergestelde aangeven!

Na enig nadenken, ben ik tot de zeer voorlopige conclusie gekomen:
Ik moet toch oppassen dat ik ergens niet in meegezogen word. Waarvoor en waarom ik moet uitkijken snap ik tot op heden niet. En/of ik moet meer groepsgericht denken. Mijn gevoelens gaan sterker naar het eerste uit.

Voice-in-the-Wind

Misschien ook iets van "het redden van het lammetje".... Reddend element?

Carla

Een lammetje doet mij aan onschuld denken. Misschien oppassen dat je die niet helemaal verliest?

Anja

@Voice,

Dat is een goeie van jou Voice! Ik weet alleen nog niet wie of wat ik dan ga redden maar dat zal de tijd moeten uitwijzen. Ik hou je op de hoogte, mocht dat element zich aandienen.

@Carla,

Is goed mogelijk. Ik sluit ook niet uit dat dit weleens een tip kan zijn om wat zachter te worden.

Isotope9762

Boeiende droom! Is er misschien recent iets gebeurd wat je onbewust nog bezighoudt waar je dit aan zou kunnen koppelen, i.p.v. een aanstaande ontwikkeling?

Ook interessant dat dit nog hulpeloze kuddediertje verstoten lijkt.

Anja

Beste Isotope9762,

Wat heel recent speelt, slaat denk ik op de opmerking die Carla, ook recent maakte; oppassen dat je je onschuld niet verliest. Goed van jou om mij nog eens op het recente te wijzen! Hoewel recent, vind ik toch ook wel iets om voorlopig rekening mee te houden. Puur en alleen mijn gevoel, zegt mij dat ik me niet zomaar met iets of iemand moet inlaten.

Verstoten zijn heeft in mijn geval in hoofdzaak met familie en nauwe banden te maken maar dat speelt al langer.

Bedankt voor je inbreng.

ANJA