Twee dromen in een nacht

Gestart door Anja, januari 26, 2024, 19:05:10 PM

Anja

Droom 1:

Ik krijg een behoorlijke klapband. Voor ik het weet, ben ik in een fietsenzaak. Zij sturen mij weer door naar de fietsreparatie afdeling. In die fietsenzaak staat een man. Ik wil met mijn kapotte fiets via de trap naar beneden gaan. Voor ik het weet, heeft die man mijn fiets in zijn bezit en gaat hij met een noodvaart de roltrap af! Ik weet gewoon zeker dat hij hem naar die afdeling brengt.

Droom 2:

Ik zie in mijn droom een vrouw die zeer sterk op mijn onderbuurvrouw lijkt!! Ik weet niet waar ik ben maar ik zit met haar in een of andere woonkamer. We drinken een glas rode wijn. Ze schenkt me op een gegeven moment bij en zegt tegen me 'tot ziens hé!".
Ze geeft mij sterk de indruk dat ik weg moet gaan. Maar ik ben zeer koppig in deze droom en ik blijf in die kamer zitten. Want ik denk ja hoor eens, je hebt me uitgenodigd/je wil dat ik kom, nu ga ik echt niet op jouw commando weg.
Dan neem ik nog een slok van mijn wijn. Ik weet echt niet hoe ik daar ineens kom maar dan loop ik ergens op straat. Ik krijg geen gevoel verdwaald te zijn maar ook niet dat ik er thuis ben. Dan loop diezelfde vrouw weer langs mij! Ik maak contact met haar maar zij zegt gelijk: ik moet ergens naar toe. Met andere woorden: ze wimpelt verder contact af. Puur en alleen mijn gevoel: ze heeft het gezien met mij en ze vindt het wel goed OF: ze berust erin.

Droom 1:

Een man in de droom van een vrouw, staat voor haar praktische kant waar je geen of onvoldoende inzicht in heeft. Mijn gevoel bij die man die ineens met turbo snelheid de roltrap af gaat: ik kan best wat tobberig zijn, vooral omdat ik nogal eens wat dingen vooruit zie gebeuren. Deze droom geeft voor mij toch wel duidelijk aan, dat deze tobberijen niet nodig zijn.
Als het erop aankomt, kan ik zeer snel een doortastend handelen. Ik ken hier duidelijk mijn eigen kracht nog niet goed in. Omdat het hier om een klapband gaat, zegt het mij dat ik op de een of andere manier in iets terecht kom, waarin dergelijk soort handelen vereist is. Een tijdelijk (groot?) probleem, in ieder geval (wat) nare situatie.

Droom 2:

Deze vrouw lijkt zeer sterk op mijn onderbuurvrouw, die in juni 2022 samen met de toenmalige voorzitter van ons flat een loer heeft gedraaid. Zie het topic Tijger in mijn nek, daar staat het verhaal.
Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik hiervan moet denken. Toch lijkt het er voor mij nu in ieder geval wat op, dat het langzaamaan steeds duidelijker gaat worden dat zij mij weg wil hebben, weg uit ons flat. Ik heb vaag het idee, dat ze hiervoor op termijn, een veel indirectere tactiek gaat gebruiken. Mijn wijn (alcohol) kun je iemand bedwelmen toch?
Een glas wijn staat voor zwangerschap, een gebroken of omgevallen glas rode wijn voor een miskraam. Omdat zwanger worden bij mij niet kan, laat staan een miskraam of vroeggeboorte, neem ik vooralsnog aan, dat mijn onderbuurvrouw haar tactieken gaat inzetten zodra er zich iets nieuws voordoet. Ik doel op iets nieuws in ons flat. Ik heb vaag het vermoeden waar dat om zou kunnen gaan. Afwachten dus maar reken erop dat ik zeer alert ben.
Verder ken ik mijn eigen schaduwzijde die deze vrouw aangeeft wel! Zoals ik op haar gereageerd heb, zo kan in in het echte leven ook op mensen reageren als zij zich op een bepaalde manier presenteren. Ik ben in zo'n situatie niet te bedwelmen, m. a. w: ik ben niet makkelijk te beïnvloeden en dat zit sommigen dwars. Ik denk dat dit een van mijn items is, waar mijn onderbuurvrouw minstens moeite mee heeft.

Ik sluit verder ook niet uit, dat het ook weleens om een toekomstige zwangerschap van mijn nieuwe bovenbuurvrouw kan gaan.