Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

uitvallende tanden!!!

Gestart door miranda, oktober 11, 2004, 01:03:57 AM

miranda

ik heb op een site iets gevonden waar ik van schrok.....er stond bij droomuitleg als je droomt over een uitvallende tand....betekend dat dat er een bekende sterft.....ik heb paar dagen terug een droom gehad dat een tandarts mijn voortanden aan het boren was en na de behandeling viel al mijn voortanden eruit.....en kreeg kunst tanden ervoor in de plaats.

maar als ik de uitleg op die site zo lees dat als je daarover droomt dat je tanden eruit vallen in je droom er een bekende gaat sterven.
beangstigd me wel even.

wie kan mij hier meer over vertellen?  :o

gr tezalel :o

Vladimir

Ge***.
Uitvallende tanden hadden iets te maken met onzekerheid, voor zover het mij bijstaat.
Verder laat ik het aan de experts over. (Ricca = erg goed, Medusa heeft 't ook goed door..)

luna

Tezalel,

uitvallende tanden heeft iets te maken met een overgangsfase.  Zoals te vergelijken met overgang van kindertijd naar volwassen zijn.
Als je die kunsttand in de plaats krijgt kan dit misschien betekenen dat er een tijdelijke (kunstmatige) oplossing zal komen.
Ik weet dat hier ergens op het forum iets staat ivm zo'n droom.  Ben nog efkes aan het zoeken ;)

Medusa

miranda

ik vindt het eigenlijk ook niet zo geweldig als iemand op hun site als antwoordt er neer zet in het kort...bekende sterft!!.op jou droomuitleg...maar goed zo te zien deugd die site niet helemaal.....ik ben benieuwd wat de wel betekenis van mijn hele droom is.

bedankt meduss! ;)

palomino

Hoi Tez,
Deze soort uitleggingen van symbolen zie je ook in boeken over droomsymbolen...je moet dat maar niet al te serieus opvatten.
Ik vind de uitleg van Meduus heel logisch klinken.
Liefs Palomino

Julia

Citaat van: Tezalel 22 op oktober 11, 2004, 12:40:05 PM
.....ik ben benieuwd wat de wel betekenis van mijn hele droom is.

Hoi Tez,
Als het je 't leuk lijkt, kunnen we ons wel buigen over je droom. Het is interessant, en leerzaam voor de droomduiding-hobbyisten. Het thema "uitvallende tanden" is een klassieke droomthema.

Voor "een interpretatie op maat" is wel de hele droom nodig; alles wat is blijven hangen van je droom is belangrijk.

Bijvoorbeeld: dag/nacht, opvallende details (kleuren, gebouw, kamers, het weer, geuren, bloemene.d.),gedachten (vond je het erg in je droom?), gevoelens (zowel tijdens droom als bij 't ontwaken), emoties (bang, blij, paniek, ontspannen e.d.). Was het je eigen tandarts, of was het een onbekende?

Groet van Juul  :)

miranda

oke ik zal  me nog even in de droom verdiepen als ik hem hier neerzet.

ik weet nog goed dat ik in een grote witte kamer stond met van die standaart lichten van de tandarts kamer.
ik wist dat ik daar kwam om de gaatjes in mijn voortanden te laten vullen...ik voelde een beetje angst omdat een tandarts niet altijd even fijn is ben vaak wat angstig dat er pijn bij komt kijken.
de tandarts kan ik me niet goed voor ogen krijgen.
ik weet wel dat mijn moeder ook bij mij was in die kamer.....dat gevoel had ik maar zag haar nog niet.
ik werd in de stoel geplaatst en moest met mijn hoofd achterover hangen.....ik kreeg een paar verdovingen in mjn tandvlees.....de tandarts was met zijn boor bezig om de gaatjes bij te boren zodat de vulling er goed in komt te zitten.....ik voelde de gaten in mijn boven tanden en daarna voelde ik de vullingen zitten dus zal wel niet goed begeslijpt zijn.

ik was opgelucht dat het klaar was en ik kon weer lachen....althans ik voelde met mijn tong langs mijn tanden tenminste dat dacht ik ik voelde even geen tanden meer en ik kon ze stuk voor stuk eruit trekken en de rest viel erbij uit.
ik werd bang en voelde me naar omdat ik wist dat ik me zo niet kon tonen want mooie tanden is voor mij belangrijk en dan te weten dat je je eigen natuurlijke tanden kwijt raakte voelde ik me verdrietig en lelijk.....de tandarts had een oplossing om kunst tanden erin te zetten vlak na de gebeurtenis heeft ie het gelijk gedaan ze waren van plastic dat voelde ik....maar ze waren mooi spierwit en ik kon weer lachen alleen de gedachte bleef steken dat toch dat stukje van mezelf kwijt was het natuurlijke aan mij de rechte tanden (echte tanden) deed me toch afschrikken.
maar ook wel weer blij met de nieuwe tanden gemikste gevoelens dus.
de tandarts was trouwens een man.

dit was het eigenlijk wel :-\

palomino

Hoi Tez,
Ik was vandaag even in mijn droomdagboeken aan het bladeren en zag dat ik ooit een heel droomsymbolen boek heb overgeschreven... :),van A tot Z,waar in het kort de betekenissen worden uitgelegd.
Bij tanden staat: Periodes in het leven geassocieerd met veranderingen.
Liefs Palomino

miranda

zo,n gevoel had ik al een beetje verandering staat bij mij nu echt sentraal in mijn leven....ben benieuwd hoe het met me zal vergaan ;D

palomino

...Heb vertrouwen Tez en zie al die veranderingen als een uitdaging om iets nieuw en moois op te bouwen... ;)
Liefs ,Palomino

miranda

je hebt gelijk zal er naar uit kijken en niet somber in te zien ;)

Ricca

De droom die Medusa bedoelde staat  hier :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

karolein

Ik heb ook al verhalen gehoord van tanden uitvallen in een droom dat er iemand zal sterven die je kent.
Dat kan ook iemand zijn waar je niet zoveel verdriet van zult hebben.
Ik heb het ook altijd angstwekkend gevonden.
tot mijn man een half jaar geleden ook droomde dat zijn tanden uitvielen.
een week later stierf zijn meter,96j.
Ze stierf in haar slaap,het was een mooi dood ,want ze was ni echt goed meer.
Je hoeft geen schrik te hebben,want nogmaals het kan iemand zijn die je wel kent ,maar waar je een ander gevoel bij hebt dan je ouders of man of dergelijke.

miranda

ik heb ook meer informatie gezocht over tanden kiezen alles wat er mee te maken heeft zoals kiezen trekken, tanden vullen...kunstgebid...1 tand die uitvalt, twee tanden die uitvallen ...etc.

vaak van deze gevallen gaat het om een ziekte iemand die ziek wordt en niet meer geneest.
of treurige tijden en tegenslagen.....of iemand die je gaat bedonderen gebruiken noem maar op.....maar het kan ook staan voor veranderingen in je eigenschappen, iets nieuws, je volwassenheid die ontwikkeld......nieuwe vase doorgaan in je leven met geluk en liefde......er zijn verschillende betekenissen over tanden het is maar wat droom je precies van je tanden?....vallen ze allemaal uit? of maar eentje?...of wordt je behandelt door een tandarts die je tanden witter maakt?....of je tandsteen verwijderd?

maar vaak betekend uitvallende tanden ligt eraan hoe veel er uit valt! dat er een ziekte komt kan kort zijn. en snel genezen. maar ook blijvend zijn.
het is maar net hoe je je droom hebt beleefd.

geloven of niet? ik niet meer

gr tezalel ;)

janice

Zeg Tezalel lees je je stukjes ook welleens na voor je op "verzenden" klikt ?  8)

Zelf heb ik ook eens over een bezoekje aan de tandarts gedroomt, alleen draaide m'n tand om z'n as tijdens dat bezoekje.  ;)
Intuitie is verstand dat haast heeft