Al mijn tanden vallen uit!!

Gestart door Anja, november 03, 2023, 21:01:17 PM

Anja

Ik weet niet waar ik ben maar ik zie wel een oude kennis van me. Hij geeft mij een pilletje, ik denk voor mijn vitaliteit maar alt mijn tanden vallen uit. Ik voel zelfs sterk dat ik ze niet meer in me heb!

Als iemand ons in een droom een pil toedient of aanreikt, dan moeten we oppassen met wat we in ons mond stoppen OF....heel alert zijn op wat ons behalve fysiek ook geestelijk en emotioneel voedt.
Hij rijkt mij dat pilletje aan, dus heb ik er nog zeggenschap over of ik die pil inneem of niet. Wat ik dus wel doe. Ik denk hier goed aan te doen (vitaliteit) maar niet dus (uitvallende tanden).
Het straffe is, dat ik al enige tijd vermoed dat die kennis waarover ik heir schrijf weleens een vorm van wrok tegen mij kan koesteren. Ik weet an sich niet waarvoor maar ik kijk even verder naar deze droom.

Uitvallende tanden geven in dromen heel vaak aan dat de persoon in kwestie in een overgangsfase zit (van kind naar puber of van jong  naar oud). Wel, ik ben dus in de overgang dus in mijn geval kan ik dit heel goed plaatsen. Behalve op fysiek niveau, is dit ook merkbaar aan mijn buitenwereld.
Te beginnen met die oude kennis die nu ineens in mijn droom verschijnt. Ik voel hier duidelijk dus een vorm van rancune jegens mij. Door dat pilletje aan mij te geven, krijg ik hier sterk het gevoel dat hij mij hier bewust mee wil schaden, zeer goed mogelijk omdat hij zelf zeer veel moeite heeft met ouder worden. Ik sluit niet uit dat hij momenteel jaloers op mij kan zijn. Misschien heimelijk altijd al geweest (is dertig jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst zagen) maar heb ik dat niet in de gate gehad of hij speelde dit heimelijker.
Ik beschouw deze droom als een waarschuwing.

Nu droom ik over een jaloerse kennis van dertig jaar geleden. Alweer enige tijd geleden droomde ik ook over een  vrouw die weleens  jaloers op me zou kunnen zijn (ze haalde in een droom de coupe aardbeien met slagroom onder mijn neus vandaan.
Wat is het volgende :D Wel, als ze zo jaloers zijn dan moet het wel goed met me gaan toch ;D Zeker omdat er ook goed nieuw is want.....

Zie die droom van de Tijger in mijn Nek! Toen had ik enige strijd met mijn mede flatbewoners. Met twee van hen ga ik nog steeds niet om. Eentje zegt me zo nu en dan gedag, de ander zegt nog steeds niets tegen mij MAAR....de rest van mijn mede flatbewoners doen de laatste tijd steeds aardiger tegen mij! Het lijkt wel of er een zeer langzame maar gestage vooruitgang is maar dan in positieve zin.  Geduldig afwachten dus.

Dan moet ik opeens een nieuwe huisarts zoeken omdat de praktijk van mijn huidige opgeheven wordt. Inmiddels heb ik die al!

Kortom: dit zijn kleine dingetjes maar de uiterlijke overgang gaat zeer zeker verder.

ANJA

Birgit

Omdat een baby nog geen tandjes heeft moet hij of zij het aan het begin met melk en pap doen.
Kan nergens zijn of haar tanden inzetten en moet slikken wat er komt.
Dit stadium ben jij voorbij. Je hebt tanden, je kan vast voedsel aan.
Die man van 30 jaar geleden kan niet verdragen dat jij je tanden ergens inzet, bijt, vermaalt, verwerkt en afvoert.
Hij verwacht dat je slikt wat er komt. M.a.w. zelf geen keuze maken.

Jaloers op je sterke persoonlijkheid? Ik denk wel!

Veel succes Anja!

Anja

Beste Birgit 8)

Je uitleg is al heel goed maar met die laatste opmerking schiet je keihard middenin de roos!! Want wat jij indirect over hem schrijft is in mijn optie waar: ik kan vast voedsel aan, hij niet.

Waarom verschijnt hij pas na dertig jaar ineens in mijn droom?

Kort en goed: hij is schijnbaar een manier aan het verzinnen om mij te laten slikken en niet te laten kauwen of malen.

Dank je wel,

ANJA