zwemmende katten en nieuw huis dat ik niet leuk vind

Gestart door joanna, oktober 08, 2023, 10:59:45 AM

joanna

2 rare dromen gehad......

1) mijn katten zwemmen in een vijver.  Ik ben ongerust dat het niet goed komt, maar ze blijken geen problemen te hebben met het zwemmen.

2) Ik heb een nieuw huis gekocht, net over mijn huidig huis.  Bij het betreden blijkt het niet mooi te zijn, met een kale tuin zonder enig plantje.  In het huis ernaast blijkt een begrafenisondernemer te wonen, die steeds door mijn gang moet met de dode mensen. Er wordt mij gezegd dat mijn kleinzoontje er stil moet zijn.  Ik wil het huis niet meer en wil in mijn huidig huis blijven. Bij mijn huidig huis hangt al een bord van een immobiliĆ«nkantoor....Uiteindelijk vertelt een vriend mij dat ik de aankoop van het huis kan annuleren, omdat de aankoop nog niet officieel is

Carla

Ze zeggen vaak, alles wat je droomt ben je zelf. Hier zomaar wat associaties.

Katten zijn onafhankelijke beesten, water staat vaak voor gevoel en emoties. Dat zou dus kunnen duiden op verlies van onafhankelijkheid, of in ieder geval dat je dat gevoel hebt. Je maakt je er zorgen over, maar de katten zelf hebben er geen problemen mee, dus je zorgen zijn vermoedelijk niet terecht.

De droom over het huis gaat eenzelfde kant op. Een nieuw huis kopen en verhuizen is wel een grote stap, het is meestal wel een mijlpaal in je leven. Maar het feit dat er een doodgraver door je gang loopt laat zien dat er eerst nog veel opgeruimd moet worden, dingen en/of mensen die hun nut hebben gehad, heb je blijkbaar nog niet los kunnen laten. Dat je kleinzoon (je innerlijk kind) stil moet zijn kan er op duiden dat mensen dingen van je verlangen waar je helemaal geen zin hebt, of waar je de verantwoording niet voor durft te nemen. Je wil daar helemaal niet wonen, maar er staat al een Te Koop-bord in de tuin van je huidige huis.. het klinkt of het allemaal niet te stuiten is..

Totdat iemand je vertelt dat de beslissing nog steeds bij jou ligt.

Carla

joanna

Carla

Anja

joanna

Hallo Carla, Anja,

Ik herken sterk het gevoel dat ik een hoop dingen moet doen (voor anderen) en daarbij niet meer kom aan de dingen, die ik voor mezelf moet doen, of in orde moet brengen, of graag zou willen doen.  Je zou kunnen zeggen dat dit ook een stukje mijn onafhankelijkheid aantast....Zoals je zegt, vertelt de droom dat ik een eigen vrije keuze hierin heb....helaas vergeet ik dat vaak....
Bed

joanna

Bedankt voor de verklaring. Ik ga er mee aan de slag  :)

Carla

Het is mooi om te horen of een droomduiding ook raakvlakken heeft met de dagelijkse werkelijkheid. Dankjewel voor je toelichting Joanna, en veel succes!

Anja

Ook namens mij veel succes toegewenst en bedankt voor je feedback! Ik leer hier ook weer van!!

Groetjes van.

ANJA