Verjaardag/regenbooglegging

Gestart door Anja, augustus 22, 2023, 21:32:06 PM

Anja

Leven:.......................Zwaarden 8/De Wereld
Heling:.......................Staven 5/Matigheid
Zonlicht:.....................Zwaarden 10/Gerechtigheid
Natuur:.......................Pentakels 9/Aas van Zwaarden!
Sereniteit:...................Zwaarden 3/Schildknaap van Pentakels
Spirit:.........................Koning van Pentakels/Ridder van Zwaarden

Voor deze legging heb ik bewust voor iedere vraag twee kaarten getrokken. Ik heb in een keer het hele deck gebruikt!! Ik heb er NIET voor gekozen om eerst met de kaarten van de kleine en daarna de grote te gaan werken. Maar nu mijn gevoel bij deze legging.

Mijn natuurkaarten vind ik kloppen als een bus!! Momenteel leid ik een wat teruggetrokken leven en hou me in toenemende mate met verschillende vormen van spiritualiteit bezig.
Wat er bij sereniteit staat, is hoe mensen mij  vaak zien. Dat gevoel krijg ik tenminste. Ze zien me vaak als rustig en eenvoudig, soms ook wat melancholisch (droevig). Dat kan er de oorzaak van zijn dat sommigen me 'minder' of "lager" inschatten dan ik in werkelijkheid ben. Ik heb ooit eens een droom gehad (ook hier op het forum geplaatst) om me wat sterker naar mijn omgeving op te stellen. Dat is nog wat moeilijk voor mij omdat ik graag wil overkomen zoals ik mij voel en zoals ik denk dat het gerechtvaardigd is. Me op commando anders moeten presenteren gaat me slecht af. Ik begin wel stukjes scherpte en hardheid van mezelf te verliezen dus wie weet.......
Totdat ik ineens mijn ware spirit (Zwaarden Ridder/Koning van Pentakels) laat zien! Dan kom ik veel sterker over dan ze verwachtte. Sommigen zijn daar blij mee, sommigen niet.
Om mijn tot nu toe wat teruggetrokken leven weer opnieuw sociaal leven in te blazen (Zwaarden 8/De Wereld) moet ik om te beginnen rustig blijven. Wachten op de ontwikkelingen die gaan komen (Zwaarden 8). Moet ik enige oude (zelf) overtuigingen gaan loslaten en zaken opnieuw gaan herzien. Mede hierdoor komt mijn als het ware 'nieuwe" ik tevoorschijn.
Het begint met Zwaarden 10 en Gerechtigheid. Omdat deze kaarten op de plaats van het zonlicht liggen, krijg ik een gevoel dat het hier gaat om iets wat het zonlicht (daglicht) niet verdragen kan. Ik heb er recht op! Iets wordt onder de dekmantel gehouden. Ik weet nog niet waarom het precies gaat. Maar zonder dat ik het ergens op kan baseren, zegt puur en alleen mijn gevoel me dat ik iets ga ontmaskeren en dat lang niet iedereen daar blij mee is. Ik heb ook het idee dat na deze fase mijn sociale leven toch weer zal beteren. Ook ik zal hier sterker uitkomen.

ANJA

Carla