Legging gebaseerd op de Maan 🌙

Gestart door Voice-in-the-Wind, september 23, 2023, 17:25:33 PM

Voice-in-the-Wind

Legging gebaseerd op de Maan 🌙

1. Dit is verboden
- Nine of Swords, zwaarden 9

->Nachtmerries
->pijn van gedachten

-------------------

2.Dit komt aan het licht
- Three of Coins, Pentakels 3.

-> kunstwerk
-> arbeid.

---------------------

3.Dit wil ik niet.
- Four of Cups, Kelken 4.

-> verveling

--------------------

4.Dit is gesluierd.
- The Empress, de Keizerin.

-> vrouwelijke energie

-------------------

Anja

Poeh Voice!

Zwaarden 9 komt eerlijk gezegd wel keihard bij mij binnen!! Dit geeft mij een gevoel van iets zeer traumatisch wat niet aan het licht mag komen en/of om een ernstig crimineel feit. Een ernstig lijden in stilte.

Dan krijg ik meteen Pentakels 3 in het oog! Omdat het hier inderdaad ook om kunstwerken gaat maar ook om het opklimmen in functies op de werkvloer, komt bij mij in combinatie met Zwaarden 9 het volgende binnen:-

*Omdat Pentakels 3 ook vaak hoge begaafdheid inhoudt, krijg ik om te beginnen een gevoel van een ernstige miskenning van je talenten en vaardigheden. Hierdoor is er iets flink beschadigd.
*Een mega grote angst voor opklimmen in functies op de werkvloer. Hoogtevrees uit angst te vallen zogezegd. Dit terwijl je toch heel goed bent.
*Geweld of tegenwerking op de werkvloer en/of thuis vanwege onbegrip of ijverzucht/jaloezie van anderen.
*Omdat het hier ook om kunstwerken gaat, sluit ik zwarthandel of diefstal op dit vlak zeer zeker niet uit.

Je voelt en ziet dat ik aan verschillende mogelijkheden denk. Ik voel ook iets van Italië, kun je daar wat mee en/of heb je daar iets meegemaakt?

Zie nu de Kelken 4.
Je hebt een bloedhekel aan verveling. Iets in mij zegt me dat dit in het verleden is ontstaan. Je wilde veel meer doen omdat je veel meer kon. Dit heeft je beslist geen goed gedaan. Je eigen uitleg is hier, trouwens ook bij de rest van je kaarten zeer goed. Iemand heeft jou uit jaloezie een keer iets geflikt. Kun je dat plaatsen? Want dit lijkt me iets wat jou erg gevormd, vervormd heeft.

Zie De Keizerin! Wat voor jezelf nog versluierd is, is wat jou voedt! Jij bent zeer gevoelig voor 'wat voedt mij'. Hiermee bedoel ik niet alleen fysieke voeding maar ook emotionele en geestelijke voeding. Als iets of iemand jou niet (goed) voedt dan loop jij (langzaamaan) weg. Aan jou de taak om dit voor jezelf te ontsluieren.
Kun jij je nog herinneren dat ik alweer lange tijd geleden ook eens een legging voor jou deed, waar uit kwam dat ik het type vrouw Koningin van Zwaarden wel wat voor jou vind? Dat beeld krijg ik nu weer!! Ik heb het idee dat dit type vrouw jou weleens goed kan voeden, op alle vlakken die ik hier opnoem.
Het beeld wat ik nu hier weer bij Zwaarden 9 krijg, is honger lijden! Honger naar kennis en avontuur.

Ik zie nog een voor mij interessant detail!! Tel alle getalswaarden van deze kaarten eens bij elkaar op!! Ik kom dan op 19-De Zon!-uit!!
Hoewel ik bij dit legpatroon het gevoel krijg dat deze zon totaal nog onder is, is er zeer goede hoop dat alles aan het licht komt! Wat komt aan het licht ;D ja ja Voice! Zie de tarotkaart Pentakels 3 in deze legging!! Alles wat tot nu toe verborgen is:-

*Jouw (hoge) begaafdheid!!
*Jouw lef om je intellect te durven gebruiken, zonder angst voor onderschatting of afwijzing.
*Een maatschappelijke en sociale positie die jou toekomt!
*Tegenstanders geestelijk de baas te durven en/of kunnen.
*Meer en meer interesse voor kunst en wetenschap. Die eerste is er al (wordt ook steeds meer), dat laatste komt nog!

Zonder hoogdravend of sentimenteel te zijn, kan ik uit eigen ervaring zeggen dat De Zon aangeeft dat jij een kind van God bent! In ieder geval van een Hogere Macht die vindt dat jij moet krijgen waar je recht op hebt! Weet dat je je meer en meer door je intuitie laat leiden en dat je aan de gevaren en angsten die je al eerder hebt gehad (nogal eens  ter nauwernood) zal ontsnappen.

Groet,

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey! Bedankt voor de reactie!

Ik heb het gelezen  :) ik ga het morgen beantwoorden... komen idd interessante dingen naar voren...
Wil ik wel ff de tijd voor nemen.

Grt! :D
Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op september 23, 2023, 18:13:20 PM
Poeh Voice!

Zwaarden 9 komt eerlijk gezegd wel keihard bij mij binnen!! Dit geeft mij een gevoel van iets zeer traumatisch wat niet aan het licht mag komen en/of om een ernstig crimineel feit. Een ernstig lijden in stilte.

Dan krijg ik meteen Pentakels 3 in het oog! Omdat het hier inderdaad ook om kunstwerken gaat maar ook om het opklimmen in functies op de werkvloer, komt bij mij in combinatie met Zwaarden 9 het volgende binnen:-

*Omdat Pentakels 3 ook vaak hoge begaafdheid inhoudt, krijg ik om te beginnen een gevoel van een ernstige miskenning van je talenten en vaardigheden. Hierdoor is er iets flink beschadigd.
*Een mega grote angst voor opklimmen in functies op de werkvloer. Hoogtevrees uit angst te vallen zogezegd. Dit terwijl je toch heel goed bent.
*Geweld of tegenwerking op de werkvloer en/of thuis vanwege onbegrip of ijverzucht/jaloezie van anderen.
*Omdat het hier ook om kunstwerken gaat, sluit ik zwarthandel of diefstal op dit vlak zeer zeker niet uit.

Je voelt en ziet dat ik aan verschillende mogelijkheden denk. Ik voel ook iets van Italië, kun je daar wat mee en/of heb je daar iets meegemaakt?

Ok, Italië... ik heb een jaar lang rondgezworven in Europa. Zonder geld, dus op de straat... langs Frankrijk, Italië en Spanje. In Italië sliep ik zoals zo vaak op straat. Hier ben ik bestolen (terwijl ik bijna niks had) en in elkaar geslagen... het was echt riskant. Ok, dat is wat mij te binnen schiet... ook denk ik nu aan alle andere steden dif ik heb bezocht... vaak toch veel ontmoetingen gehad uit "het lagere milieu"  ;) maar ook veel vrijheid...

Zie nu de Kelken 4.
Je hebt een bloedhekel aan verveling. Iets in mij zegt me dat dit in het verleden is ontstaan. Je wilde veel meer doen omdat je veel meer kon. Dit heeft je beslist geen goed gedaan. Je eigen uitleg is hier, trouwens ook bij de rest van je kaarten zeer goed. Iemand heeft jou uit jaloezie een keer iets geflikt. Kun je dat plaatsen? Want dit lijkt me iets wat jou erg gevormd, vervormd heeft.

Ik heb denk ik de verkeerde opleiding gekozen, het was technischer dan ik wilde, ook niet afgemaakt... wel is het zo dat ik die tijd niet wil missen, was af en toe best leuk...

Zie De Keizerin! Wat voor jezelf nog versluierd is, is wat jou voedt! Jij bent zeer gevoelig voor 'wat voedt mij'. Hiermee bedoel ik niet alleen fysieke voeding maar ook emotionele en geestelijke voeding. Als iets of iemand jou niet (goed) voedt dan loop jij (langzaamaan) weg. Aan jou de taak om dit voor jezelf te ontsluieren.
Kun jij je nog herinneren dat ik alweer lange tijd geleden ook eens een legging voor jou deed, waar uit kwam dat ik het type vrouw Koningin van Zwaarden wel wat voor jou vind? Dat beeld krijg ik nu weer!! Ik heb het idee dat dit type vrouw jou weleens goed kan voeden, op alle vlakken die ik hier opnoem.
Het beeld wat ik nu hier weer bij Zwaarden 9 krijg, is honger lijden! Honger naar kennis en avontuur.

Honger naar kennis en avontuur past heel goed!

Ik zie nog een voor mij interessant detail!! Tel alle getalswaarden van deze kaarten eens bij elkaar op!! Ik kom dan op 19-De Zon!-uit!!
Hoewel ik bij dit legpatroon het gevoel krijg dat deze zon totaal nog onder is, is er zeer goede hoop dat alles aan het licht komt! Wat komt aan het licht ;D ja ja Voice! Zie de tarotkaart Pentakels 3 in deze legging!! Alles wat tot nu toe verborgen is:-

*Jouw (hoge) begaafdheid!!
*Jouw lef om je intellect te durven gebruiken, zonder angst voor onderschatting of afwijzing.
*Een maatschappelijke en sociale positie die jou toekomt!
*Tegenstanders geestelijk de baas te durven en/of kunnen.
*Meer en meer interesse voor kunst en wetenschap. Die eerste is er al (wordt ook steeds meer), dat laatste komt nog!

Zonder hoogdravend of sentimenteel te zijn, kan ik uit eigen ervaring zeggen dat De Zon aangeeft dat jij een kind van God bent! In ieder geval van een Hogere Macht die vindt dat jij moet krijgen waar je recht op hebt! Weet dat je je meer en meer door je intuitie laat leiden en dat je aan de gevaren en angsten die je al eerder hebt gehad (nogal eens  ter nauwernood) zal ontsnappen.

Ik heb wel wat met een engel, dat past hier wel bij

Groet,

ANJA

Dankje!  :D

Voice-in-the-Wind

Ik heb misschien nog meer reacties... maar dit is het ff  ;)

Anja

Beste Voice,

In ieder geval mijn grote dank voor jouw eerste reactie. Ik kijk nu al uit naar je eventuele tweede!

Ik kom nu weer terug op die Zwaarden 9.
Dit slaat o. a op wat je in Zuid-Europa allemaal, voornamelijk op straat, hebt beleefd. Je schrijft: het was allemaal zeer riskant en ik had ontmoetingen met de "lagere milieu 's maar het gaf me vrijheid. Misschien heb ik het mis hoor maar mogelijk zit hier een kern van je trauma: zodanige hang naar vrijheid dat je dit alles er schijnbaar voor over hebt. M. a. w. waarschijnlijk is er in je vroegste jeugd al iets behoorlijk vast gaan zitten waardoor jij je zwaar in je vrijheid beknot voelde.
Welke kantje van jezelf heb jij in deze tijd uitgeleefd wat je vroeger niet kon en/of mocht??

Kelken 4: een muziek, kunst en/of sportopleiding lijkt mij wel bij jou passen. Mogelijk ook begeleider van achterstandsjongeren??

Nu je het schrijft is voor mij jouw engel duidelijker voelbaar!!

Even terzijde: ik heb deze legging ook voor mezefl gedaan! Mocht je daar zin in hebben, zie wat er bij mij is uitgekomen!

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey! Reactie wordt morgen  ;)

En ik zal die van jouw ook bekijken... leuk om de legging van een ander te doen...
Ok, tot morgen  :)

Voice in the Wind

Anja

Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op september 24, 2023, 20:19:31 PM
Beste Voice,

In ieder geval mijn grote dank voor jouw eerste reactie. Ik kijk nu al uit naar je eventuele tweede!

Ik kom nu weer terug op die Zwaarden 9.
Dit slaat o. a op wat je in Zuid-Europa allemaal, voornamelijk op straat, hebt beleefd. Je schrijft: het was allemaal zeer riskant en ik had ontmoetingen met de "lagere milieu 's maar het gaf me vrijheid. Misschien heb ik het mis hoor maar mogelijk zit hier een kern van je trauma: zodanige hang naar vrijheid dat je dit alles er schijnbaar voor over hebt. M. a. w. waarschijnlijk is er in je vroegste jeugd al iets behoorlijk vast gaan zitten waardoor jij je zwaar in je vrijheid beknot voelde.
Welke kantje van jezelf heb jij in deze tijd uitgeleefd wat je vroeger niet kon en/of mocht??

idd, hang naar vrijheid... echt overal gaan en staan waar ik wil...ook geen baas of "iemand die boven je staat". Toch ben je dan nog op bepaalde manier ook niet vrij... je vertrouwt erop dat mensen je te eten geven... of instanties die dat doen.

Kelken 4: een muziek, kunst en/of sportopleiding lijkt mij wel bij jou passen. Mogelijk ook begeleider van achterstandsjongeren??

ik ben er niet zeker van of ik nog een opleiding ga doen... het botert vaak niet... ik kan wat te weinig motivatie opbrengen... ik ben er beter in als ik het zelf doe en uitzoek... iets van een cursus is misschien beter passend...

Nu je het schrijft is voor mij jouw engel duidelijker voelbaar!!

Even terzijde: ik heb deze legging ook voor mezefl gedaan! Mocht je daar zin in hebben, zie wat er bij mij is uitgekomen!

Hey, jawel...ik ga er ff voor zitten 😉

ANJA

Anja

Zodanig vrij willen zijn dat het daardoor onvrij wordt.

Jij lijkt mij het type autodidact, is het tweede wat er in mij opkomt.

Deze twee dingen vormen denk ik de kern van je verhaal.

Anja

Beste Voice,

Hier van mij een tip voor een legging met tarotkaarten naar aanleiding van jouw Zwaarden Ridder/Kelken 7 combinatie!! Wat er is iets bewolkt (wat je dus nog niet ziet). Ik heb nog eens uitgebreid naar deze legging gekeken, jouw beginkaart Zwaarden 9 laat slechts de donkere kant van de maan zien! Het licht van de maan moet nog zichtbaarder voor jou worden, omdat je deze kaart volgens mij nog niet vaak getrokken hebt.

Mijn bescheiden advies: lees dit alles hier nog eens goed door en dan kun je eventueel deze legging nog voor jezelf doen!

1. Wat is er helder in je leven (mag ook (een) specifieke situatie(s) zijn).
2. Wat is er bewolkt (wat zit daar achter?)
3. Wat helpt jou om alles weer helder te zien?
4. Wat verwart jou?
5. Hoe kan jij je leven (kan ook met die specifieke situatie bij punt 1 van doen hebben!)?

Voice-in-the-Wind

Hey! Dankje voor het kijken  :) en de nieuwe legging, ik ga hem morgen ff leggen.

Grt!

Voice-in-the-Wind

Beetje in tijdnood...en ik wil het niet afranselen... Morgen heb ik er meer tijd voor :)

Anja

Groot gelijk hoor Voice!! Niks afraffelen, gewoon rustig de tijd nemen!

Voice-in-the-Wind

1. Wat is er helder in je leven (mag ook (een) specifieke situatie(s) zijn).

*Three of Coins, Pentakels 3

Een jonge man is pentakels aan het uithouwen.
-> prestatie
-> dingen (af) maken.

------------------------

2. Wat is er bewolkt (wat zit daar achter?)

*Three of Wands.
Staven 3.

Een vrouw met een rode cape staat aan de oever. Op het water is een schip te zien.

-> wachten (op het schip)
-> scheepjes varen uit of leggen aan.

--------------------------

3. Wat helpt jou om alles weer helder te zien?

*Judgement
Oordeel

Een naakte vrouw met bloemen en een gewei in het haar. Zij speelt op een fluit. Ze zit voor een boom met stevige wortels. Er zijn slapende wezentjes te zien op de voorgrond.

--> muziek-> bevrijding
-> weelderig-> bloei

----------------------------

4. Wat verwart jou?
*Justice
Gerechtigheid

Een vrouw met een zwaard door haar mond en keel. Verder heeft zij een weegschaal vast.

-> balans
-> zaken afwegen

----------------------

5. Hoe kan jij je leven (kan ook met die specifieke situatie bij punt 1 van doen hebben!

*Nine of Swords
Zwaarden 9.

Een vrouw ligt in een bed, naast haar staan 9 zwaarden naar beneden gericht.
Verder is er een skelet figuur te zien, die over haar heen buigt.

-> angsten
-> nachtmerries
--> bang dat het fout gaat

-------------

Ok dit is het ff.... Ik zal straks nog eens kijken of ik nog wat
details er bij kan vertellen....

Grt!

Voice in the Wind