Een voor mij pijnlijke waarheid

Gestart door Anja, september 09, 2023, 21:15:34 PM

Anja

Ik zie een baby van ongeveer zeven/acht maanden die oorontsteking heeft. Het kind moet naar de dokter. Ik ga niet mee omdat ik dat te eng vindt. Ik kan niet tegen het verdriet van dat kind. Ik ken die baby niet.
Dan zie ik mijn vader, die mij met zijn auto ergens naartoe wil brengen. Ik weet niet waarheen en ik krijg het gevoel dat dit ook niet zo belangrijk is. Dan zeg ik papa, dan moet mijn fiets mee want anders kan ik niet meer terug. Dan word ik wakker.

Hoewel ik sterk het gevoel heb dat dit niet om mijn baby gaat, heb ik toch het gevoel dat het wel om mijn innerlijk kind gaat. Die oorontsteking voelt voor mij sterk aan van niet gehoord zijn. En dat slaat wel degelijk op mij!
Het kind waarnaar nooit goed geluisterd is, wat nooit gehoord/erkend c. q. miskend is door haar ouders. Pijnlijk maar waar! Mede hierdoor heb ik besloten om in hoofdzaak mijn eigen koers te gaan varen (fiets).

ANJA

cammy76

Hoi Anja,
En hier verschijnt je vader terug in je droom.
Maar je hebt het heel mooi beschreven hoe jij het aanvoelt.

Birgit

Citaat van: Anja op september 09, 2023, 21:15:34 PM
Ik zie een baby van ongeveer zeven/acht maanden die oorontsteking heeft. Het kind moet naar de dokter. Ik ga niet mee omdat ik dat te eng vindt. Ik kan niet tegen het verdriet van dat kind. Ik ken die baby niet.
Dan zie ik mijn vader, die mij met zijn auto ergens naartoe wil brengen. Ik weet niet waarheen en ik krijg het gevoel dat dit ook niet zo belangrijk is. Dan zeg ik papa, dan moet mijn fiets mee want anders kan ik niet meer terug. Dan word ik wakker.

Hoewel ik sterk het gevoel heb dat dit niet om mijn baby gaat, heb ik toch het gevoel dat het wel om mijn innerlijk kind gaat. Die oorontsteking voelt voor mij sterk aan van niet gehoord zijn. En dat slaat wel degelijk op mij!
Het kind waarnaar nooit goed geluisterd is, wat nooit gehoord/erkend c. q. miskend is door haar ouders. Pijnlijk maar waar! Mede hierdoor heb ik besloten om in hoofdzaak mijn eigen koers te gaan varen (fiets).

ANJA

Beste Anja,

Merci om dit met ons te delen.
Sinds mijn kinderjaren veel oorontstekingen gehad.
Telkens gehoorverlies.
Omdat je over een baby droomde vraag ik me af wat de baby, een puur kindje, niet meer wilde aanhoren.
(Ruzie tussen ouders? Gevit op het kindje?)

Birgit

Anja

Dank je Birgit!!

Dit zijn vragen om over na te denken. Tot nu toe denk ik dat het niet gehoord worden het sterkst een rol speelt! Mocht ik tot andere inzichten komen dan meld ik jou dat zeker.
Ik hoop dat het met je oren nu stukken beter gaat want oorontsteking is echt pijnlijk.

ANJA

Anja

Ik ben bang dat deze droom zich inmiddels in mijn dagelijks leven gemanifesteerd heeft! Het gaat inderdaad om mijn vader.

Nadat hij tot twee keer toe beloofd heeft om iemand voor mij te regelen die mijn raamkozijn gaat schilderen, heeft hij het twee keer laten afweten. Ook zegt hij dat hij nog steeds op de camping ergens in het noorden van Nederland is. Kan natuurlijk maar aangezien er een maand radiostilte tussen ons is geweest, ben ik geneigd om dit niet helemaal te geloven.
Sinds eergisteren heb ik het telefonisch contact met hem geblokkeerd, de mail laat ik nog even. Dit heb ik gedaan vanwege het gevoel van niet gehoord worden, o. a. door beloftes niet na te komen zonder opgaaf van geldige redenen.
Voor mij is deze droom mij nu pijnlijk duidelijk.

ANJA

Birgit

Beste Anja,

Wat erg om door je vader niet gehoord te worden. Die valse beloftes zijn pijnlijk. :'(
Nu snap ik de symboliek in je droom met 'je fiets willen meenemen'. 
Het besef dat je op eigen kracht de klus moet klaren.
Merci om het te delen en veel sterkte.

Birgit

Anja

En jij weer bedankt voor je mega lieve woorden Birgit 8)