Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom over dood

Gestart door Cassandra, oktober 08, 2004, 10:05:03 AM

Cassandra

Hallo lieve mensen,

Ik heb vannacht echt een enge droom gehad, iets waarvoor ik vreselijk bang ben dat het gebeurt, ik weet dat ik de droom niet letterlijk moet nemen maar ik wil wel graag weten wat het betekent.
Mijn moeder woont op Aruba en ik woon bij me vader samen met me zus.
Ik droomde dus dat ik en me zus thuis waren en er stond een rouwkaart in de kamer, toen pakte me zus die rouwkaart en begon een beetje te huilen en zei dat ze het liever niet wou lezen omdat ze niet wou dat onze moeder dood was. Ik pakte de kaart uit haar handen en begon het snel te lezen, er stond dat me moeder was overleden aan eetstoornissen (heel raar) en ik begon hysterisch te schreeuwen en rond te rennen. Wat ik vooral voelde was verbazing en angst, ik weet nog dat ik heel hard schreeuwde dat ik ook dood wou, toen schrok ik wakker en had ik tranen in mijn ogen. Het was zo'n vreselijke droom en ik ben er heel erg van geschrokken. Alvast bedankt...

miranda

hey cassandra

ik begrijp je volkomen dat deze droom je heeft geraakt maar er is niks om je zorgen over te maken dit zal zeker niet echt gaan gebeuren....want zoals je zelf al begrijpt dromen vertellen je iets anders dan ze je laten zien.
waarschijnl heb je iets afgerond in je leven (de dood) staat ook voor afronding afgesloten hebben van een les of gebeurtenis in je leven......misschien ervaar jij die gebeurtenis in op je pad als een beetje nare ervaring (rouwkaart).

kijk zelf heb ik weleens gedroomt dat mijn zoontje dood ging door middel van een keeting zaag en hij werdt in stukjes gezaagd zeg maar ik weet het dat wil je nooit dromen maar de betekenis daarvan is is dat mijn zoontje zich aan het ontwikkelen is wat de moeder niet inziet.....daarmee wil ik zeggen dromen kunnen een hele andere wending geven dan ze eigenlijk willen vertellen....dus je hoeft je geen zorgen te maken om je moeder want dat zal er niet inzitten dat het werkelijk ook om je moeder gaat en de dood.

ik weet alleen dat het voor afronding staat de dood.maar misschioen dat iemand anders je hier iets meer over kan vertellen en hoop dat ik je hier een beetje mee gerust heb gesteld.

veel liefs tezalel ;)

Vladimir

Wat ik lees..

Cassandra, leef jij apart van je moeder?
Dus, leef jij, samen met zus & vader, in Nederland, oid, terwijl je moeder op Aruba is achtergebleven?

Dan is de droom voor mij verklaarbaar als 'einde verhaal'. Je moeder wordt uit jullie leven weggeschreven. Zij wordt 'uitgerangeerd'. Misschien kan vader een nieuwe moeder aandragen. Misschien hebben jullie de Europese cultuur aanvaard. Zoiets.

Voor mij doet het in elk geval denken aan een soort van 'uitzwaaien': "Moeder, het ga je goed. Wij zijn hier gelukkig; ga je niet teveel ten onder, aan je gevoelens ten opzichte van ons?"

Cassandra

Ik denk persoonlijk niet dat het zo bedoeld word, ik heb namelijk heel goed contact met me moeder... Ze woont al heel lang op Aruba en ik ben pas een half jaar terug in Nederland (ik was ook in Aruba)... Misschien dat dat wel voor me zus geld want zij heeft toch iets minder contact me haar en ze begint haar steeds meer te vergeten..

Ricca

Hallo Cassandra,

Ik kan me wel voorstellen dat je deze droom eng vindt, en héél soms kan een rouwkaart inderdaad op overlijden wijzen, maar in deze droom zeker niet. Aan de rest van de droom, en vooral aan de eetstoornissen, zie ik dat het een gewone symbolische droom is. De droom gaat over de situatie op dít moment in je leven - niet over de toekomst.
Eten en voeding hebben in dromen met onze basisbehoeften te maken, en dat kunnen zowel lichamelijke behoeften (honger) als geestelijke behoeften zijn. Wij hebben allemaal behoefte aan warmte en veiligheid en aan voeding en koestering. Dromen waarin het om deze behoeften gaat, gaan meestal over de relatie met je moeder. Zo ook deze droom. Er is een 'eetstoornis', dus een verstoring in het vervullen van deze behoeften (en daarbij maakt het niet uit wíe in de droom de eetstoornis heeft). De rouwkaart wijst daarom volgens mij op verdriet, omdat je je moeder toch erg mist, de warmte en de koestering van haar aanwezigheid. Je zus mist je moeder ook, maar wil dit liever niet onder ogen zien (ze wil de kaart niet lezen). In de droom ervaar je het gemis heel intens, je wordt na de droom zelfs wakker met tranen in je ogen. Het is heel goed om je gevoelens te ervaren en daarom denk ik dat deze droom je al een beetje geholpen heeft. Maar toch veel sterkte hoor!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Cassandra