Moeder, Kind, Ruggenprik

Gestart door Anja, mei 23, 2023, 22:36:58 PM

Anja

Moeder:...............................Aas van Staven
Kind (ik)..............................Pentakels 5
Lumbaalpunctie (ruggenprik:-Gerechtigheid (negatief uitgelegd omdat dit zeer deed in de droom)

Ik ga eerst een zo objectief mogelijke uitleg geven van deze kaartcombinatie.
Aas van Staven is een zeer krachtige en ondernemende kaart!! Spierkracht in vele vormen; topsport, bevallingen, werkzaamheden waar zeer veel uithoudingsvermogen voor nodig is, zoals bijvoorbeeld bij brandweermannen het geval is.
MAAR: hier hoort ook zeer zeker psychische spierkracht bij, ook zeer zeker wat betreft leiding nemen op het werk op privé in andere situaties.

Pentakels 5 heeft ook met taaiheid en uithoudingsvermogen te maken. Behalve bij bovengenoemde zaken, heeft dit ook met financiën te maken.

Nu komen we bij de prik die zeer deed: Gerechtigheid. (Terechte?) gevoelens van onrecht, onrecht en wankelmoedigheid.

Probeer ik hier objectief te kijken, dan lijkt het wel alsof hier de stoppen zijn doorgeslagen. Gerechtigheid geeft me dan wel weer het gevoel dat die gevoelens van onrecht (grotendeels) niet met mij te maken hebben maar toch.
Toch voel ik bij deze moeder opgehoopte agressie, die zij dus in deze droom symbolisch middels die ruggenprik uit. Omdat je voor deze prik nogal wat kracht moet zetten, lijkt dit een demonstratie te zijn van ziezo, ik laat eens even zien hoe sterk ik ben en wat ik durf. Nu kijk ik even naar de kaart van dat kind! Ik stel mij de vraag: wat heeft dat kind dan dat moeder haar kracht moet meten?

Vindt ze haar kind te afstandelijk jegens haar? Zo ja, probeert ze door het te prikken de aandacht te trekken? Presenteert het kind zich volgens haar dan niet vlot genoeg en wil ze er op haar manier vlotheid in prikken?

Ik heb nu heel wat om over na te denken,

ANJA

Anja

Beste Allemaal,

Vandaag zijn er dingen gebeurd waarvan ik sterk het gevoel heb dat het met deze drie kaartlegging te maken heeft!

Vanmiddag zag ik dat mijn moeder me een mail gestuurd heeft: bij haar broer B. is een zeer goed behandelbare vorm van kanker geconstateerd (endeldarm). Ze was in eerste instantie geschrokken maar dat trok bij. Wel schreef ze dat ze echt met hem te doen heeft, zeker voor wat hij de komende tijd gaat doormaken (lichte bestraling, chemo).
Naar aanleiding van deze mail belde ik haar meteen op. Na een kort telefoongesprek hierover, ging ik een paar uur later even bij haar op visite. Ze wil hier immers haar gedachten nog even over kwijt, dacht ik.

Wel, ze heeft over haar zieke broer B., zegge en schrijve een kwartiertje zitten praten. Maar wat denk je?! Na dat kwartier, begint ze meteen over de erfenis van haar broer!!!  :o ??? Zie de tarotkaarten Gerechtigheid en Pentakels 5 in deze legging!! Vooral Gerechtigheid heeft met erfenissen te maken!!
Afijn, mijn moeder heeft minstens twintig minuten over zijn erfenis dus, zitten uitweiden!! Dit terwijl er nog lang geen sprake is van een op handen zijnde sterfgeval en er zeer goede behandelingsmogelijkheden zijn!! En...precies wat ik altijd gedacht heb heeft ze letterlijk tegen me uitgesproken: straks gaat hij nog eerder dan ik en dan ben ik alleen!!
Ik heb werkelijk met mijn oren zitten klapperen zonder dat zij dit zag!!

Waarom ik naar dit legpatroon wordt getrokken?
Zie Pentakels 5: een angst voor helemaal alleen in het leven staan is naar puur en alleen mijn gevoel de angst van mijn moeder. Weer puur en alleen mijn gevoel: (mede) hierom probeert ze de komende tijd een beroep te doen op mij. Als ze (terecht) het gevoel heeft/krijgt dat dit niet lukt, dan kan ze weleens brute kracht gaan inzetten (die ruggenprik die zeer doet). Wamt zonder nu over mezelf op te scheppen: ik heb (zeer) sterk de gevoelsmatige zekerheid, dat ik stukken beter met alleen zijn/zelfstandig zijn kan omgaan dan mijn moeder. Dit terwijl ze veel meer kennissen heeft dan ik. Dit gevoel is stukken vager hoor maar ik krijg het zeer vage gevoel dat ze mogelijk sociale problemen heeft maar daar ben ik stukken minder zeker van. Wel dat ze voelt dat ik stukken sterker sta wat betreft alleen zijn.

Dat zij mij inschakelt over haar broer, is voor haar een aanleiding om voor haar een houvast (n het alleen zijn) te zoeken.

Die ruggenprik die wordt toegediend: de pijn die mijn moeder zelf voelt, wil ze op deze manier aan op mij overbrengen c. q. mij ook aandoen. Omdat Gerechtigheid met erfenissen, proceswinst en smartengeld te maken heeft en zij over die erfenis die nog lang niet aan de orde is begint, wil ze mij via die erfenis pijn doen. Ik weet het even niet anders te formuleren. Wel dat ik middels deze zeer recente gebeurtenis op veel vragen een duidelijker antwoord heb gekregen. De rest volgt nog!

ANJA

Carla

Ik vind het mooi hoe jij zo vaak het een met het ander weet te verbinden. Daar heb ik veel respect voor.

Anja

En mijn dankbaarheid jegens jou is GROOT Carla!! 8) 8) 8)

cammy76

Je bent echt een kanjer Anja.
Zoals je, je vinger erop kan leggen.

Birgit

Beste Anja,

Mooi hoe je die verbanden legt.
Dat je moeder je wil claimen in haar "alleen zijn" is als kind heel pijnlijk.
Let op dat die erfenis geen mes in de rug wordt.  (kwam spontaan in me op)

Groetjes,

Birgit

Anja

Ik hoop dat mijn oom geneest, ik ga er zeer voorlopig vanuit dat dit ook gebeurt. Maar mocht dat niet zo zijn, dan zal ik hem duidelijk maken dat ik geen cent van zijn erfenis officieel wil aannemen. Hij mag me een bedrag belastingvrij schenken maar verder ga ik echt niet. Want ook ik heb het idee dat dit een dolksteek wordt. Maar  bedankt voor de tip.

ANJA