droom over een tweede kind.

Gestart door miranda, oktober 06, 2004, 11:36:44 AM

miranda

hallo allemaal

ik weet niet of jullie je het nog kan herinneren dat ik hier eens een topic heb geplaatst waarin een voorspelling in stond van mijn moeder?
zal het nog even in het kort uitleggen.

mijn moeder zag voor haar dat ik de prins zonder witte paard bij me had een grote sportieve man en daar kreeg ik een dochtertje van ook een vrij groot kind.

nu heb ik twee dromen achter elkaaraan gehad waarin ik een dochtertje heb gekregen.

eerste droom!

ik reed in een auto samen met mijn moeder naar een grote parkeer plaats om daar uit te stappen...ik stapte samen met mijn huidige zoontje uit en keek rechts over mijn schouder op de parkeer plaats....daar lag mijn dochtertje in haar maxicose op de grond.....ik wou haar oppakken maar als een flits in mijn droom stonden mijn moeder en ik met mijn zoontje voor een garage met mannen die auto,s aan het maken waren....mijn zoontje wou niet luisteren en gaf hem een klap op de kont.
mijn moeder zij je moet hem niet slaan...ik werd kwaad en zij als hij niet luistert dan krijgt hij van mij een klets op de kont ongeacht wat jij ervan vindt het is mijn kind.

we liepen terug naar onze auto en weer stond daar mijn dochtertje in haar maxicosi op de grond mijn moeder wou alvast wegrijden maar ik wou persee mijn dochtertje nog in de auto krijgen.
we waren bij mijn moeder thuis gekomen.....mijn zoontje speelde in de woonkamer en mijn dochtertje zat nog steeds in haar maxicosi in de woonkamer.ik ging met mijn moeder een bakje koffie drinken in de keuken aan tafel.....langs de muren van de keukenblad hoorde ik iedere keer gebonk....en boven mij iemand lopen over de vloer op de gang boven...ineens wist ik dat het om een geest ging een hele grote man die controlle wou hebben over het huis.

ik vroeg aan mijn moeder heb je daar geen last van dan?
ze zei nee maakt me niet uit ben daar niet bang voor.

droom twee.

ik ging naar sneek een weekend naar mijn moeder en haar vriend....ik liep de straat in samen met mijn zoontje op de fiets en weer mijn dochtertje achterop de fiets.......we kwamen aan bij hun huis en tilde een voor een de kinderen over het hekje bij hun in de tuin....ik liep met mijn moeder naar binnen en niemand had nog zicht op mijn kinderen dus ik liep weer renend naar buiten wetend in mijn gedachtes dat ze de tuin uit zouden lopen over de straat.
maar ik kon ze beide niet goed aan want als ik de een binnen had liep de andere wel weer de tuin uit hahahaha.maar goed deze droom was maar kort en dit was alles.

maar het gaat er dus telekens om ik heb maar 1 kind en dat is mijn zoontje zou dat meisje die mijn dochter voorsteld in die droom iets te maken hebben met mijn moeders voorspelling?
want het is toch iedere keer een dochtertje!

soms denk ik bij deze droom dat het gaat om het kind in mijzelf maar wil graag de mening van anderen hierbij weten.

gr tezalel ;)

Ricca

Hallo Tez,

Ik kan jouw dromen op drie manieren uitleggen:
1) Als een vervolg op je zwangerschapsdromen
2) Als een droom over de relatie met je moeder
3) Als een aankondiging van een dochtertje.
Ik weet niet welke uitleg de juiste is, misschien wel alledrie...

1) Omdat je een tijdje geleden steeds droomde dat je zwanger was, zou het dochtertje voor iets nieuws kunnen staan dat je in jezelf ontwikkeld hebt. Iets dat 'geparkeerd' was (tijdelijk stilstond, even weggezet) en dat je nu weer oppakt... Iets heel prils. Ik weet niet wat er op dit moment in je leven gaande is, dus je moet zelf maar beoordelen of deze uitleg van toepassing is.

2) Het lijkt mij echter het meest waarschijnlijk dat beide dromen over de relatie met je moeder gaan. In de eerste droom heb je onenigheid met je moeder over de opvoeding van je zoontje. Je zegt dat hij jóuw kind is en dat je doet wat je zélf goed vindt (een klets op de kont), wat je moeder er ook van vindt.
Zelf ben je de dochter van je moeder, en het dochtertje in de maxi cosi zou wel eens het beeld kunnen zijn dat je moeder van jou heeft. Misschien blijf je voor haar wel altijd het kleine kind? En zij doet wat ze zélf goed voor je vindt... Natuurlijk ziet ze jou niet echt als baby, maar ze zou toch kunnen vasthouden aan een heel oud beeld van jou, terwijl je in werkelijkheid veel krachtiger, rijper en volwassener bent dan zij beseft. Door het beeld dat zij van jou heeft, zou je je in haar aanwezigheid toch weer kinderlijk kunnen gaan gedragen, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt. De tweede droom lijkt aan te geven dat je je zelfbeeld (volwassene en moeder) niet goed kunt combineren met het beeld dat je moeder van jou heeft (het gegrijp bij het hekje, je kunt ze niet beide tegelijk aan).
Een manier om jezelf te bevrijden uit zo'n situatie is, deze in je verbeelding te overdrijven. Dat gebeurde in de droom, maar je kunt het ook in werkelijkheid doen. Stel je voor dat je je echt als een kind gedraagt in de aanwezigheid van je moeder. Door in je fantasie de situatie te overdrijven, stop je met ervoor weg te rennen, kwaad op jezelf te zijn en er bang voor te zijn, en dan houdt de situatie op je te beheersen. Als je je gedrag overdrijft, wordt vaak ook je humoristische kant gestimuleerd en ook dat bevrijdt je uit de greep van dat gedrag. Ik denk zelfs dat je latere droom over de uitgevallen tanden hier mee te maken heeft.

3) Of de dromen misschien tegelijkertijd de geboorte van een dochtertje aankondigen, ik weet het niet... :P Een zieltje dat nu nog boven 'geparkeerd' is (beetje oneerbiedig uitgedrukt). Het is mogelijk om een glimp van een toekomstig kind op te vangen. Misschien zul je het pas zeker weten als er inderdaad een dochtertje komt... Is de grote sportieve man al in zicht dan?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

miranda

hey ricca heel fijn dat je me mijn droom uitgelegd hebt.....ik zie er heel veel herkenings punten in...en ja mijn moeder ziet me nog steeds als haar kleine meid die ze wil beschermen ze maakt zich veelste veel zorgen om mij en mijn zoontje...terwijl ze toch wel vaak zegt van meid je bent een hele goede moeder voor je zoon en je bent sterker en volwassener dan anderen van je leeftijd en daar ben ik trots op.....maar betrap haar er nog weleens op dat ze me nog weleens bij wil voeden(opvoeden).
en ik gedraag me gewoon vaak volwassen bij haar in de buurt en en heb ook gesprekken met elkaar zoals volwassenen en vriendinnen met elkaar omgaan.

ik weet wel dat dat kleine iets dat gereserveert staat misschien te maken heeft met mijn nieuwe begin in het leven....heb onlangs een prachtige mediamiek schilderij binnen gekregen waar een steentje op mijn pad ligt en waar ik ook nu bij sta....ze zegt bij dat steentje dat ik een verandering door zal maken andere omgeving nieuwe mensen nieuwe inzichten....deze verandering zal ik een beetje als naar ervaren...maar zal en wijzer en krachtiger door worden.....misschien is dat het ene ding dat gererveert stond!.
en die vernadering is dat ik ga verhuizen volegende week naar sneek!
nieuwe omgeving nieuwe mensen.weg uit leeuwarden een nieuwe start voor mezelf ;D

en de grote sportieve man of die er al is.
uhhhhh er is een hele grote man waar ik veel mee spreek en dat is mijn oude baas van mijn vorige werkplek....het is een leuke man maar verliefd ben ik nog niet....deze man heeft me verteld laatst dat ie op mij jaagt met pijl en boog!!!......soms denk ik dan zou hij het dan echt wezen?...maar ik voel nog niks voor hem!

wie weet ::)

maar in ieder geval bedankt ricca zo zie je maar weer veel mensen hebben een hoop aan jou uitleg van de dromen.....als je het leest schiet er inderdaad een hoop naar binnen van ja heeeee dat klopt.

bedankt ;)