Grote verandering/transformatie

Gestart door Blue Birds, april 15, 2023, 07:25:42 AM

Blue Birds

Een tijd geleden viel heel vaak de kaart van rad van fortuin eruit. Ik stond er niet zo er hard bij stil.
Maar nu kwam in toren moment bij de forse huur die omhoog ging en de verveling en niet meer gelukkig gaan naar de job waar ik me ontgroeit voel. Alles is zo verstikt en alles behalve mentaal/geestelijk en hartsgeluk gelukkig voelen geworden. Bij deze voelde ik al een tijdje deze onprettige zaken er aan komen. Ik voel de verandering maar wil deze legging samen doen en het eens bekijken.

Tijden de kaarten schudden vlogen koning pentakels en 3 van munten eruit.

Voor de vraag van wens ga ik kunnen verhuizen naar een leuke omgeving en betaalbaar woonst voor mij en mijn dochtertje?

1. ridder staven  schildknaap zwaarden en de wereld

Ik wil een leukere job waar ik mijn talenten in kan gebruiken en het beter betaald

1.  rad van fortuin 9 van pentakels en de Koning van staven

Al bijna 4 jaar vrijgezel wat in de liefde

1. 2 van bekers   4 van pentakels  en de strijdwagen

Én wat op financieel gebied

1.  10 van pentakels  de hogepriesteres en de kracht

Dank jullie enorm vanuit mijn hart.

Anja

De Koning van Pentakels en de Pentakels 3

-Hier wordt nog eens bevestigt dat je hard aan vooral positieve veranderingen toe bent! De Pentakels 3 moedigt je zelfs aan om nooit op te geven en datgene te doen waar je hart naar uit gaat. Dit zal jou niet alleen mentaal maar ook lichamelijk jouw gezondheid heel erg goed doen.
Makkelijker gezegd dan gedaan als je niet in jouw situatie zit maar probeer zo zakelijk mogelijk te blijven en laat je zo min mogelijk leiden door emoties.

De Ridder van Staven geeft mij een gevoel van een kans. Deze wordt onverwacht aangeboden door een kennis van je c. q. iemand die jij al langer kent. Met De Wereld erbij, denk ik dat het in allereerste instantie om iemand gaat die naar het buitenland wil (dat zal me tenminste niet verbazen) en zijn/haar huis kwijt wil. Is het niet door koop, dan wel door huur.
Als ik goed zit met mijn gevoel, kan het dan om iemand gaan die er vrij sportief, in ieder geval gespierd uitziet? Ik krijg een beeld van iemand van normale lengte die in een buitenwijk woont of misschien zelfs wel in een dorp vlakbij jouw huidige woonplek. Kun je dit alles plaatsen?

Dan jouw job.
Het Rad van Fortuin geeft naar mijn gevoel aan dat je wat dit betreft momenteel goeddeels aan het lot bent overgelaten. Deze kaart zegt me in ieder geval dat het wenselijk is om eerst wat meer/een klein beetje beter, met onverwachte situaties kan leren omgaan.
Je beroepsmatige situatie wordt in ieder geval beter maar of dat op je huidige werkplek is??? Ik weet het niet. De Pentakels 9 geeft naar mijn gevoel aan om eerst een of meer gesprekken met je leidinggevenden te gaan voeren. Zeg wat je dwars zit, welke talenten jij voor je baan wilt inzetten en hoe je dat denkt te gaan doen.
Ik heb toch het idee, dat in ieder geval één heer op je werk (leidinggevende) vertrouwen in jou heeft!! Pas als je deze gesprek(ken) achter de rug hebt dan kun je eventueel nog zelf beslissen. Maar ga eerst praten! Laat er daarna wat tijd overheen gaan, bedenkt intussen wat je eventueel voor ander werk zou willen gaan doen. En wat daar voor nodig is om dat werk te kunnen.

De liefde
Je bent bereid om een liefdesrelatie aan te gaan (Bekers 2) maar op de een of andere manier zit er ergens toch nog iets vast (Pentakels 4). De Strijdwagen geeft voor mij aan, dat het goed is om ook hier eens goed voor jezelf de balans op te maken. Stel jezelf eens de vraag: waardoor word ik gelukkig met die ander? Want dit gaat niet alleen om de liefde zelf maar om het totaalplaatje.

Financieel
De Hogepriesteres geeft mij een gevoel van onverwachte inkomsten. Er is iets voor jou weggelegd maar waar en wanneer dat geld dan (vandaan) komt dat weet ik niet. Ik kan dat nu niet goed 'zien'. Een onverwachte erfenis of anderszins onverwacht een bedrag. Kan het hier misschien (ook) om geld uit het buitenland gaan?

Blue Birds

Anja,

Ik ben zachtjes uitgedrukt ENORM toe aan positieve veranderingen.
Positieve mensen
Een rustig plaats om te wonen
Een werkplaats waar ik in bloei
..... Alles is doods op alle vlakken in mijn leven en ik heb honger voor het leven

Neen ik ken niemand die naar het buitenland wilt van man. Maar misschien via via? Te horen zal krijgen. Ik weet wel op het werk een oudere man die volgend jaar in pension gaat en  deze september zijn huis te koop zet. Maar er zijn te grote kosten nog aan. Dak moet hersteld worden, nieuwe ramen moeten overal in. Hij zit ook nog eens met asbest en vocht in een van de muren....Dus neen daar begin ik niet aan.  Maar ik hoop op een huisje in een woonwijk  dat je gelijk gaat hebben.

Op het werk is er geen doorgroei mogelijk. Ik heb al meerdere keer dit aangekaart. En  ik  heb de knoop doorgehakt want het heeft geen zin meer ik voel de tijd ervis te vertrekken. Ik ben met een loopbaan coach traject bezig  om dat te vinden waar ikbtalent voor heb en Alles stuitte op creativiteit. Nu moet ik onderzoeken op wat voor job. Je hebt bloemisten, fotografie en noem maar op.  MAAR je kan ook creatief en vindingrijk zijn in niet met handen maar met je hoofd te gaan werken zoals mensen helpen .... Hmmmm ik zal daar een leg ging proberen op te doen. Want binnenkort moet ik die coach een paar mogelijkheden voorleggen.   

Blue Birds

Deel  twee liefde en financieel

Ja correct er zijn wederzijdse gevoelens naar een lichtjes iets oudere man ( ik 40 hij 45 of 46 ). Maar  er is tot heden niets gebeurd van actie. Gewoon omdat indd Anja, het totaal plaatje bekijken en ik veel heb emotioneel en fysiek  doorstaan en niet zomaar in iets wil springen. Ik heb een kind en denk niet egoïstisch aan mijn zelf. Zucht, al heb ik het gevoel ik hem niet zomaar ben tegengekomen. We kennen elkaar al 2 jaar ( tussen kennen en kennen he ) maar laatste maanden zijn de gebaren tekens meer dan duidekijk dat we beiden nieuwschierig zijn naar elkaar beter te kennen. Ik heb gewoon angst. Mijn vader zou vanuit de hemel mij een schop onder mijn kont geven in de zin van Blue birds gaat dit nog lang duren ::) ;D
.
Dus. Wat moet ik hiermee of moet ikdeze man loslaten. Ik vroeg het mijn vader en universum.   

Ridder van staven.  De geliefden 4 van munten. Koningin van zwaarden en de magiër
Ik denk als mijn gevoel juist is dat er eindelijk een duidelijke communicatie  zal plaats vinden  tussen ons  hierover maar dat zoals je zei ( als ik u juist begreep ) het uiteindelijk aan mij zal zijn om de keuze te maken na er over te bezinnen? Of B. Er durven voor gaan anders kan ik blijven verlangen zonder er daadwerkelijk iets van zou komen?

Op financieel gebied waar u geen zicht op kon hebben

Bekers koning . Creatief project?     kluizenaar.   Zelfondeking?  Ridder munten  plannen uitvoeren? de ster  levensvisie? en de hierophant manifesteren?

Dankje voor je inzichten.

Anja

Beste Blue Birds,

Als jouw huidige werk geen toekomstperspectief biedt en je hebt daar zo'n mega last van, dan is het inderdaad zinvol om een andere richting uit te gaan. Heel goed van je dat je hiervoor een coach in de arm hebt genomen! Als creativiteit er bij jou zo sterk uitkomt, dan is het raadzaam hier wat mee te doen.
Volg hierbij puur en alleen je gevoel en intuïtie!! Vooral dat laatste laat je nooit in de steek! Wat voor een gevoel heb jij bij het beroep van bloemist? Trekt je dat aan? Indien je veel liever met je hoofd werkt dan met je handen: is werken in een bibliotheek dan misschien iets voor je?

Als je merkt dat jij en die man zo om elkaar heen draaien, waarom gaan jullie dan niet gewoon eens een keer met elkaar koffie drinken?? Jeetje Blue Birds, je bent toch niet meteen met elkaar getrouwd als je een keer met elkaar uit gaat?
Je kunt dan altijd nog zien of jullie elkaar leuk vinden en zo ja, in hoeverre? Tast eerst maar eens af, dan komt de rest ook! Als je alleen maar blijft tobben dan gebeurt er zeker niks :P Wees eerlijk over je situatie en kijk eens hoe hij daarop reageert. Als zijn reactie jou niet bevalt dan kun je toch altijd nog de boot afhouden?

Ridder van Munten: onverwacht geld van een vriend!
Koning van Kelken: werk in de creatieve sector (bijvoorbeeld een schouwburg of bioscoop) maar ook musea en bezichtiging van kerken. Maar ook goede zaken met een notaris of advocaat!
De Kluizenaar: wees spaarzaam maar dat ben je denk ik al!
De Ster: goede financiële vooruitgang.
De Hogepriester: hulp bij financiële aangelegenheden

Mijn vage gevoel:
Kan het zijn dat jij eerst geld moet gaan investeren, in een project/cursus of opleiding en/of het betalen van een advocaat (i.v. m. je huidige woning) en dat DAARNA het geld binnenstroomt?
Kan het zijn dat een vriend of kennis jou eerst (wat) geld daartoe leent???