Vervolg interessant legpatroon wat op De Maan gebaseerd is, hoofdrol De Duivel

Gestart door Anja, maart 29, 2023, 23:26:10 PM

Anja

Vandaag trok ik De Duivel als dagkaart.

Ik had op zich best een hele goeie dag vandaag maar merkte dat alles me emotioneel zwaar viel, zwaarder dan anders. Dus om mijn hoofd leeg te maken, ging ik gelijk na thuiskomst een potje Lingo spelen op mijn computer.
Op een gegeven moment was ik met een vijf letterwoord bezig, wat ik uiteindelijk niet geraden heb en dat woord had moeten zijn: Farao! In het verleden-zo is mij nogal eens verteld-is een farao een koning die zijn macht verkeerd gebruikt; dus een weerspiegeling van De Duivel. Het meest typische is, dat ik met een zekere regelmaat zo'n potje Lingo speel, ik doe dit al bijna een jaar en ik nog nooit op dat woord gestuit ben!! En nu ik vandaag de Duivel trek ineens wel! Voor de allereerste keer!
Dus ik nu voor mezelf een legging gedaan met tarotkaarten, zie bovengenoemde titel! En.....als ik de getalswaarde van alle kaarten optel dan kom ik op 51 (6) uit! Laat 51 nu gelinkt zijn aan de Koning van Zwaarden!! Wat dus ook met heerschappij te maken heeft!! Weliswaar op de goede manier, hij wordt tenslotte koning genoemd maar reken erop dat deze heer niet mals is!! Zeer frappant dat ik in slechts een avond tijd met twee heerschappijen te maken had!!

Maar dan nu eindelijk naar de kaarten die ik voor mezelf gelegd heb.

1. Wat ik ben kwijtgeraakt:......................Kelken 4
2. Welke angsten mij vasthouden..............De Zon
3. Welke realiteit houdt me vast................Koningin van Kelken
4. Hoe kan ik mezelf bevrijden..................Pentakels 10
5. Wat er dan gebeurt:.............................De Maan