Vervolg interessant legpatroon wat op De Maan gebaseerd is, hoofdrol De Duivel

Gestart door Anja, maart 29, 2023, 23:26:10 PM

Anja

Vandaag trok ik De Duivel als dagkaart.

Ik had op zich best een hele goeie dag vandaag maar merkte dat alles me emotioneel zwaar viel, zwaarder dan anders. Dus om mijn hoofd leeg te maken, ging ik gelijk na thuiskomst een potje Lingo spelen op mijn computer.
Op een gegeven moment was ik met een vijf letterwoord bezig, wat ik uiteindelijk niet geraden heb en dat woord had moeten zijn: Farao! In het verleden-zo is mij nogal eens verteld-is een farao een koning die zijn macht verkeerd gebruikt; dus een weerspiegeling van De Duivel. Het meest typische is, dat ik met een zekere regelmaat zo'n potje Lingo speel, ik doe dit al bijna een jaar en ik nog nooit op dat woord gestuit ben!! En nu ik vandaag de Duivel trek ineens wel! Voor de allereerste keer!
Dus ik nu voor mezelf een legging gedaan met tarotkaarten, zie bovengenoemde titel! En.....als ik de getalswaarde van alle kaarten optel dan kom ik op 51 (6) uit! Laat 51 nu gelinkt zijn aan de Koning van Zwaarden!! Wat dus ook met heerschappij te maken heeft!! Weliswaar op de goede manier, hij wordt tenslotte koning genoemd maar reken erop dat deze heer niet mals is!! Zeer frappant dat ik in slechts een avond tijd met twee heerschappijen te maken had!!

Maar dan nu eindelijk naar de kaarten die ik voor mezelf gelegd heb.

1. Wat ik ben kwijtgeraakt:......................Kelken 4
2. Welke angsten mij vasthouden..............De Zon
3. Welke realiteit houdt me vast................Koningin van Kelken
4. Hoe kan ik mezelf bevrijden..................Pentakels 10
5. Wat er dan gebeurt:.............................De Maan

Ik word het sterkst naar De Zon getrokken! Want hier moet ik erkennen dat er een angst is voor vrolijk zijn/vrolijkheid (ben inderdaad een stuk terughoudender geworden naar mensen) en dan vooral in gezelschappen. Ik heb allang niet meer de illusie dan groepen veilig zijn, al wordt dat nog wel vaak gedacht in zijn algemeenheid.
De realiteit is nu dat ik me grotendeels alleen voel. Ook al zie ik met enige regelmaat mensen. Ik weet dat ik mij ook op sociaal gebied aan het begin van een heroriëntatiefase zit. En dat de ontwikkelingen hieromtrent mij de dag en het uur onverwacht ineens snel lijken te gaan.
Toch ontbreekt mij nu vaak de moed-mede omdat ik de richting nog maar vaag weet-om eens hier of daar te kijken of zo. Weet even niet hoe ik het anders zeggen moet.
Dit terwijl het voor mij toch belangrijk is om dat wel te doen (Pentakels 10). Er zal dan als het ware een nieuwe wereld voor me open gaan (De Maan). Ik weet nu nog niet alles maar als ik goed naar mijn intuïtie luister dan komt dat richtingsgevoel 'vanzelf'.

Mijn indruk: verlaat al het oude en verwelkom het nieuwe! Ik denk aan de boodschap van die koning/farao. Daarbij keek ik vandaag exact om 20.00 uur op de klok! Ook dit getal geeft aan-is mijn ervaring-dat er een nieuw begin op komst is, zoals ik al eerder schreef steeds dichterbij!

ANJA