vraagje over maand en jaarlegging van deze site.

Gestart door Birgit, maart 17, 2023, 20:50:45 PM

Birgit

Hallo forumleden,

Ik liet bij mijn voorstelling weten dat ik geen kennis van deze materie heb.
Daarom hoop ik dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Heb een vraag over de maand/jaarlegging van deze site.

°Indien ik een jaarlegging voor mezelf wil doen moet ik dan voor iedere maand 3 kaarten trekken en dat voor de volgende 9 maanden?

°Hoe kan ik een een samenvatting maken van de 3 getrokken kaarten per lijn? 

°Bestaat er ook een toepassing die meer info brengt dan enkel algemeen, liefde en carrière?

Ik kijk vol belangstelling uit naar jullie ervaring, tips & adviezen.

Dikke "merci" op zijn Belgisch  ;)

Birgit

Anja

Hoi Birgit,

Ik zal proberen om jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden!

Bestaat er een toepassing die meer info brengt dan enkel algemeen vraag jij. Mijn antwoord hierop: je kunt ervoor kiezen om geen vraag vooraf te stellen en een legging met (tarot) kaarten voor jezelf te doen. Je hebt dan een vrije uitleg van de kaarten dus niet op een onderwerp toegespitst.
Op zich maakt het dan niet uit of je nu een maand of jaarlegging voor jezelf doen. ALLEEN: als je een jaarlegging doet volgens de astrologische huizen, dan dien je de kaarten WEL volgens het onderwerp van dat huis te interpreteren.

Voorbeeld: een (tarot) kaart op de plaats van het tweede huis (geld, bezittingen en waarden). Dan kan de kaart uitsluitend aan geven hoe het je puur op het materiële vlak zal gaan. Weliswaar maakt het ook uit hoe de kaarten zich onderling verhouden, dat speelt zeker mee. Maar in hoofdzaak wordt hier dan naar de materie gekeken.

Of je een of drie kaarten voor een maand wil leggen hangt van jouw eigen gevoel af. Het is altijd belangrijk om daar op af te gaan.
Maar mijn bescheiden advies, mede op grond van een brok ervaring: leg een kaart per maand. Want anders heb je kans dat de info die je krijgt je op een gegeven moment teveel wordt. Maar nogmaals: het is en blijft jouw gevoel.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Jij ook een dikke Merci,

ANJA

Birgit

Hoi Anja,

Dank je wel voor je snelle reactie.
Een vriend laat bij tijds zo'n astrologisch huis leggen. Dat deed ie ook toen hij zijn bakkerij wou heropenen.
Alles wat die legger voorspeld had kwam uit. Daarom wou ik er ook eens naartoe maar deze werkt nog enkel voor zijn oude klanten (vanwege ouderdom).
Om die reden ben ik op zoek gegaan en kwam uit op deze site.  Zo zag ik de tool om per maand of per jaar een legging te doen waarbij je altijd 3 kaarten digitaal moet kiezen.

Ik ben wel bereid om een set kaarten aan te kopen maar ik weet bij God niet hoe deze te interpreteren.  :-\
Zijn er forumleden waarvan jij als moderator weet die willen helpen of is dit niet gebruikelijk?
Welke kaarten raad jij aan want op internet vond ik verschillende.

Op voorhand ne "dikke merci".

Birgit

Anja

Hoi Birgit,

Jij weer bedankt voor jouw feedback! Jammer dat je niet meer bij die heer terecht kan voor kaarten te laten leggen.

Maar zoals jij zelf ook al gezien hebt, kun je ook bij deze website heel goed terecht!! Heb je er al eens aan gedacht om een boek te kopen voor Tarot voor Beginners bijvoorbeeld? Ga eens naar een nieuwetijdsboekhandel bij jou in de buurt, zij kunnen je hiermee heel goed helpen.

Leggingen die je op dit forum plaatst zijn dus helemaal openbaar en daar mag iedereen op reageren. Tenzij jij specifiek een naam noemt door wie jij graag geholpen wilt worden.
Ik weet dat Voice in the Wind zeer gemotiveerd is om het kaartleggen goed onder de knie te krijgen en ook graag leggingen van anderen interpreteert. Maar Gitte is weer heel goed in het duiden van Lenormandkaarten. Dat is hetgeen wat ik tot nu toe het beste weet. En ik ben er natuurlijk ook nog!! Mocht je dat willen, dan wil ik je zeker helpen.

Ik werk zelf zeer prettig met de tarotkaarten van Raider Waite. MAAR....volg hierin vooral ook je eigen gevoel. Als jij een kaartdeck ziet waar jij heel blij van wordt, dan vooral kopen en ermee (voor jezelf) gaan werken.

Ik leg hier online ook (tarot) kaarten voor anderen, dat hangt echt helemaal van hun wensen af! Mocht jij je door mij of iemand anders willen laten helpen, is het aan te raden om je vraag/vragen duidelijk te formuleren en vermeld er ook bij welk soort legging je voor jezelf wilt hebben/laten doen.

Wil je een (astrologische?) jaarlegging, een maandlegging? En wat die laatste betreft: met een of drie kaarten?

Jij ook een grote merci,

ANJA

Gitte

Dag Birgit,

Welkom op dit forum.
Ik zag dat Anja schreef over Lenormandkaarten en ook Raider Waite vermelde.
Indien je beslist om een deck aan te kopen weet dan wel wat Lenormand betreft er 2 soorten bestaan.
De grote Lenormand met 54 kaarten en de kleine Lenormand bestaande uit 36 kaarten.
Deze van 36 wordt hier het meest gebruikt maar zoals Anja meegaf kies vooral waarbij jij je goed voelt.

Veel succes.

Gitte

Birgit

Hallo Gitte,

Merci (dank je wel) voor de info.
Zal zeker tot koop overgaan want de tool jaarlegging -maandlegging (op deze site) daar wordt ik niet wijzer van.

Ik zag online verschillende soorten Lenormand kaarten (daar ben jij volgens Anja goed in) wel met een beduidend prijsverschil. Deze van Angelina Schulze LICHT EN SCHADUW vind ik heel mooi maar erg prijzig.  Bij tarotkaarten kwam ik precies hetzelfde tegen.

Ik bekijk nog even voor welke keuze ik ga.

Mvg.

Birgit

Birgit

Citaat van: Anja op maart 19, 2023, 21:49:01 PM
Hoi Birgit,

Jij weer bedankt voor jouw feedback! Jammer dat je niet meer bij die heer terecht kan voor kaarten te laten leggen.

Maar zoals jij zelf ook al gezien hebt, kun je ook bij deze website heel goed terecht!! Heb je er al eens aan gedacht om een boek te kopen voor Tarot voor Beginners bijvoorbeeld? Ga eens naar een nieuwetijdsboekhandel bij jou in de buurt, zij kunnen je hiermee heel goed helpen.

Leggingen die je op dit forum plaatst zijn dus helemaal openbaar en daar mag iedereen op reageren. Tenzij jij specifiek een naam noemt door wie jij graag geholpen wilt worden.
Ik weet dat Voice in the Wind zeer gemotiveerd is om het kaartleggen goed onder de knie te krijgen en ook graag leggingen van anderen interpreteert. Maar Gitte is weer heel goed in het duiden van Lenormandkaarten. Dat is hetgeen wat ik tot nu toe het beste weet. En ik ben er natuurlijk ook nog!! Mocht je dat willen, dan wil ik je zeker helpen.

Ik werk zelf zeer prettig met de tarotkaarten van Raider Waite. MAAR....volg hierin vooral ook je eigen gevoel. Als jij een kaartdeck ziet waar jij heel blij van wordt, dan vooral kopen en ermee (voor jezelf) gaan werken.

Ik leg hier online ook (tarot) kaarten voor anderen, dat hangt echt helemaal van hun wensen af! Mocht jij je door mij of iemand anders willen laten helpen, is het aan te raden om je vraag/vragen duidelijk te formuleren en vermeld er ook bij welk soort legging je voor jezelf wilt hebben/laten doen.

Wil je een (astrologische?) jaarlegging, een maandlegging? En wat die laatste betreft: met een of drie kaarten?

Jij ook een grote merci,

ANJA

Hallo Anja,

Nen dikke merci voor de toelichting.
Heb online al heel wat kaarten gezien maar wat ik mooi vind heeft een prijskaartje. Daarom ga ik de keuze nog even afwegen.

Laat ik eerlijk zijn: voor het overlijden van mijn vader had ik geen interesse om naar een kaartlegger te stappen, laat staan ooit een set kaarten aan te kopen. Die vriend van me doet dit al jaren. Zeker wanneer hij belangrijke beslissingen moet nemen. Telkens kwamen daar verrassende dingen uit.
Daarom vind ik het nu jammer dat zijn kaartlegger geen nieuwe klanten meer aanneemt.
De leggingen die mijn vriend bij die man liet doen gingen telkens over een jaar. Wel weet ik niet om welke kaarten het precies gaat.
Ik las online dat een astrologisch huis met Lenormand en Tarot kan. Is dit correct?
Omdat ik van deze materie geen kennis heb en hier op dit forum ook nog niemand ken vind ik het moeilijk om iemand aan te duiden daarom laat ik iedereen vrij mij te helpen of een legging te doen.
Zelf heb ik nog geen kaarten of lectuur maar breng op korte termijn hierin verandering.

Mvg.

Birgit

Anja

Hoi Birgit,

Bedankt voor je reactie, hier leer ik ook weer van!! En ik zeg altijd: volg je gevoel. Als je geen behoefte voelt om de Tarot of Lenormandkaarten voor je te laten leggen: dan ook beslist niet doen!
En om maar meteen je vraag te beantwoorden: JA! Die astrologische huizenlegging kan met zowel Lenormand als tarotkaarten. Ook hier geldt weer: waar gaat je gevoel het sterkst naar uit?

Al zeg ik het zelf: ik kan aardig kaartlezen met beide kaartendecks. Mocht je dat willen dan wil ik wel astrologische huizenlegging voor je doen maar natuurlijk zijn ook tal van andere legvormen welkom bij mij. Denk hier gerust over na als je wilt, neem de tijd.
Wat voor mij vooraf wel belangrijk is, is welke vraag/vragen je hebt.

Groetjes en sterkte met alles,

ANJA

Birgit

Hallo Anja,

Ik weet niet welke legvormen bestaan. Daarom op de planning: zaterdag naar de boekhandel dan krijg ik misschien een beter beeld.

Intussen: Welke legvorm adviseer je voor vragen m.b.t. gezondheid, gezin, familiale situaties rond nalatenschap.
Ik ben ook benieuwd naar het onverwachte op mijn pad. 

Krijg je een zelfde resultaat met Lenormand als met tarotkaarten ondanks de ene minder kaarten heeft?

Al een dikke merci voor het antwoord.

Mvg.

Birgit

Anja

Hoi Birgit,

Ik merk dat je nogal wat vragen hebt dus mijn bescheiden advies: een astrologische huizenlegging. Want daar komen veel onderwerpen waar jij wat van wilt weten aan bod!

Ik vind dat je niet zo'n hele verschillende uitkomst krijgt met Lenormand. Maar kijk hier ook eens bij Diverse kaartleggingen! Daar kun je Tarot met Lenormand combineren. Is dat misschien wat voor je?

Kijk ook eens aan het begin van het board Tarot Kaartleggingen. Hier kun je verschillende legpatronen zien.

ANJA

Birgit

Hallo Anja,

Even je raad opgevolgd en gaan kijken naar Diverse en tarot leggingen.
Voor mij komen de combinaties van beide soorten lichter verteerbaar over, als ik dat zo mag zeggen.
Aan de ander kant sta ik wel open om die astro huizenlegging vanwege de meerdere onderwerpen.

Kan die astrologische huizenlegging ook met beide soorten of wordt dat niet gedaan?
Allemaal spannend vind ik.

Mvg.

Birgit

Anja

Hoi Birgit,

Als je wilt dan kan ik die astrologische huizenlegging wel met beide kaarten voor je doen: Lenormand en Tarot. Dan moeten zowel ik als een eventuele andere kaartlegger voor jou, het topic bij Diverse Kaartleggingen plaatsen.

Zal ik je helpen en een astrologische huizenlegging met Tarot en Lenormandkaarten (ban beiden eentje) voor je doen?

Groetjes van ANJA

Birgit

Hallo Anja,

Je aanbod is echt vriendelijk. Merci hiervoor.
En ja ik aanvaard het met een dankbaar hart.
Hoe kom ik aan een 2de kaartlegger om mij topic te verplaatsen?  :-\

Mvg.

Birgit

Anja

Zowel jij als ik hebben nog niets gelegd voor jou! Maar als dat wel gebeurt-en dat is denk ik morgen-dan plaats ik dat topic wel bij Diverse kaartleggingen OF....'

Jij opent daar ZELF een topic en ik plaats daarin die legging.

Groetjes van ANJA

Birgit

Hallo Anja,

Ik open een topic en laat het blanco? Mag dat?
Kan pas zaterdag naar de boekhandel om kaarten met bijhorend boek uit te zoeken.

Mvg.

Birgit