Een klein voorproefje voor dit jaar, deel 2

Gestart door Anja, februari 05, 2023, 00:37:00 AM

Anja

Omdat ik afgelopen nacht weer zo raar droomde (zie topic Alweer maar in mijn Buurt bij Dromen) en ik vandaag weer de Aas van Zwaarden trek, heb ik besloten om naar aanleiding hiervan weer dezelfde legging van 25 januari te doen.

1. De kern van de zaak:...............Zwaarden 9!!
2. Mijn vertrekpunt......................Zwaarden 3
3. Mijn basis/steun.......................Pentakels 4
4. Kans/wat te hulp schiet:............Staven 4
5. Wat wordt opgelost:..................Ridder van Staven
6. Een wens wordt vervuld.............Aas van Staven
7. Nieuwe kennis/inzicht................Kelken 8

De eerste kaart kwam-echt zonder te overdrijven-pats boem binnen!! Want deze kaart is ook een negen kaart en wel totaal anders dan Kelken 9! De kaart die op 25 januari op dezelfde plak lag!! Kelken 9 geeft aan dat je juist goed in je centrum bent, in tegenstelling tot Zwaarden 9, dan sta je juist van je centrum af!! Vaak zelfs zeer ver!! Zeer frappant dat ik in zo'n korte tijd zo'n sterk verschil doorkrijg!!
Toch kan ik die Zwaarden 9 zeer goed plaatsen, daar deze kaart dus voor mij die vervreemding aangeeft, die ik overduidelijk in die droom heb gevoeld.

Mijn vertrekpunt Zwaarden 3: (angst voor) het verlies van een dierbare (klopt!). Maar ook dat sommigen me (proberen) verdriet te doen of ik ben daar bang voor. Ik vrees helaas ook dat dit weleens een onbeantwoorde liefde kan betekenen of een liefde die op zich wel wat verder kan gaan maar zich nooit volledig kan ontwikkelen.

Pentakels geeft toch wel een goede ondergrond weer EN op zekerheid en eerlijkheid spelen! Mijn basis of steun is dat ik het wel safe hou. Ik geloof dat dat in dit geval maar goed is. Denk ik.

Staven 4: twee vieren geven vaak een tijdelijke storing aan. Kan ik hier op zich wel plaatsen. Maar toch geeft mij dit het gevoel dat die desoriëntatie en vervreemding heel langzaamaan zullen verdwijnen. Er komen meer mensen op mijn pad die mij vertrouwen geven en waar de klik beter mee is. Ik voel ook dat belangrijke mensen vertrouwen in me hebben, dat het allemaal goed komt en ik op een plek terecht kom waar ik me thuis voel. Het komt langzaam maar zeker.

Ridder van Staven: de wendingen komen onverwacht en toch zal ik nieuwe kansen zien. De wendingen worden beter en beter.

Aas van Staven: mijn ondernemende kantje wordt aangewakkerd. Ik kan mijn passies beter volgen, past beter bij me.

Kelken 8: Naar waar ik op zoek kan gaan/waar de weg verder heen gaat. Hoop niet op ongewild afscheid nemen.

De totale som van deze legging is 28 (Staven 2). Heel veel dingen komen samen, wat dan weer mijn thuis vormt. Iemand gaat mij hierbij helpen!! Tel deze twee cijfers bij elkaar op, dan krijg je 10 (dit is karma) wat vervolgens weer naar een leidt (de Magiër). Een belangrijk nieuw begin.

ANJA

Voice-in-the-Wind

Heyhey :D , ok ga ik ook weer een poging doen.

1. De kern van de zaak:...............Zwaarden 9!!

Een slapende dame, met een sluimerende skelet boven haar, en 9 zwaarden naast haar. (Oude) gedachten van pijn. Wel geheel in het wit gekleed; onschuld.

2. Mijn vertrekpunt......................Zwaarden 3

Twee blauwgroene zwanen in de vorm van een bloedend hart. De drie zwaarden zijn erin gestoken, ook is er weelderige groei aanwezig.  Ook weer pijn maar ook schoonheid van binnen en of buiten. En er is groei aanwezig.

3. Mijn basis/steun.......................Pentakels 4

Een witte eend met een kroon en gehuld in juwelen. Op een nest van nog meer edelstenen en Pentakels, materialistisch sta je er goed voor.

4. Kans/wat te hulp schiet:............Staven 4

Een vrolijk koppel onder een met bloemen bedekt prieel, witte vaandjes, het prieel bestaat uit de 4 staven. Een binding die goed uit pakt, zelfs feestelijk is.

5. Wat wordt opgelost:..................Ridder van Staven

Een vurige achtergrond, ziet er heldhaftig uit. Het paard met de ridder zijn in actie. Dingen die je wilt doen/ oplossen worden snel en goed verwerkt.

6. Een wens wordt vervuld.............Aas van Staven

Een vrouwelijk persoon die een staaf vasthoud. Ze wordt geheel omgeven door vlammen. In vuur en vlam staan , actie en je er goed bij voelen, je gesterkt voelen in wat je doet/ onderneemt.

7. Nieuwe kennis/inzicht................Kelken 8

Een reiziger die een rivier/ waterval oversteekt, de kelken hangen onder hem aan lianen. Je reist door je gevoels wereld en ontdekt gaandeweg nieuwe mooie gevoelens, mooie omgeving--> het gevoel bestaat ook uit dingen/ personen om je heen.

Ok! Dat was mijn poging, grt! Voice in the Wind

Anja

Hoi Voice!!

Wat die oude gedachten betreft zit je er middenin! Want ik zit momenteel bij mijn essentie!! Precies de essentie waardoor ik mij als vrij jong kind al eenzaam heb gevoeld. Dat stukje moet ik nu oplossen. Het hebben van materiële zekerheid is mij met een stevige paplepel ingegoten. Niet geleerd hoe met onzekerheid op dit gebied om te gaan, ik ben vaak radeloos als hierin onzekerheid dreigt te komen. En nu ik een licht geschil heb met mijn werkgever doemt die angst weer op!
Frappant om nu te voelen hoe juist DAT mij uit mijn centrum haalt! En nu echt zonder arrogant te zijn: ik was gevoelsmatig/intuïtief (alleen op dat vlak!) behoorlijk wat verder dan mijn ouders. Dat gaf dus dat vrij eenzame gevoel op jonge leeftijd. Het heeft mij geleerd om al jong zeer zelfstandig te denken maar heeft er ook voor gezorgd dat overgave moeilijk kan zijn.

2. Er is zeker groei aanwezig!! Niets aan toe te voegen, mogelijk heeft bovenstaande ook met groeipijn te maken! Ik voel dat dingen zich gaan ontwikkelen!

3. Niets aan toe te voegen.

4. Een binding die goed uitpakt. Kan. Maar kan het misschien ook een stel zijn waarbij ik mij heel erg op mijn gemak voel of ga voelen? En/of het begin van contact krijgen met mensen die bindend zijn? Dat dit niet alleen op het relationele maar ook sociale vlak ligt? Maar een klein beginnend stapje op weg naar een diepere binding kan ook natuurlijk maar ik denk zelf dat er eerst ontwikkelingen op het sociale vlak gaan komen. Ik hou je op de hoogte.

5. Wow, dingen die ik wil oplossen worden snel en goed verwerkt. Ik hoop ook dat dit het kleine akkefietje met mijn werkgever is. Ik heb weleens gedroomd dat mijn daadkracht gaat toenemen, dit is hier een bevestiging van. Kijken hoe dit gaat lopen de komende tijd. Kan dit ook met onverwachte uitstapjes te maken hebben?

6. Wow, hier ga ik voor!! Je leest me vanzelf wel als er actie komt.

7. Niets aan toe te voegen! Kan dit misschien ook het vertrek naar een andere omgeving betekenen? Mijn gevoel hierover is vaag. Komt mogelijk omdat deze kaart in dit geval een wel hele verre toekomst aanduidt. Dat verschilt ook per keer dat deze kaart ter tafel komt.

DANK JE WEL, ZEKER NIET SLECHT GEDAAN,

Anja

Voice-in-the-Wind

Hey! Ok leuk dat het een beetje resoneert  :)

Grt,
   Voice-in-the-Wind

Anja

Hoi Voice in the Wind,

Nou en of het resoneert! Hetgeen waarvan ik dacht dat het snel opgelost zou zijn dat is nu opgelost. Het frappante is, dat ik vanaf vanmiddag 14.14 opmerkelijk veel dubbele getallen heb gezien.
Dit terwijl ik toch in deze weliswaar korte maar toch krachtige periode mijn angsten ben tegengekomen!! Je wilt niet weten hoe duidelijk mij deze voor ogen staan, waar deze vandaan komen en ook wat ik hieraan moet doen!

Wat ook ik in dit zeer korte maar tevens zeer krachtige proces heb geleerd, is dat ook ik er wel wat meer vertrouwen in mag hebben om op mijn intuïtie af te gaan! Dat is af en toe niet lukt, komt doordat ik intuïtief gezien als kind al zeer jong op mezelf aangewezen was. Weliswaar was ik nog niet in economische maar wel emotionele zin zelfstandig.
Hard werken, geld verdienen en gehoorzamen en niet teveel zeggen (liefst helemaal niks) en slikken en erbij blijven was het devies van mijn ouders. Voor intuïtie en gevoel was stukken minder, eigenlijk helemaal geen plaats.
Ik ben mezelf hierin de afgelopen twee dagen tegengekomen.

ANJA