Auteur Topic: Drie kaart legging  (gelezen 152 keer)

Moos-3

• Nieuw lid
  • *
Drie kaart legging
« Gepost op: januari 30, 2023, 22:16:07 pm »
Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht hier. Ik zoek steun bij de tarot kaarten omdat ik in een uitzichtloze situatie zit en het allemaal zelf niet meer weet. Tegelijkertijd vertrouw ik op het universum en heb ik het gevoel dat het allemaal wel goed komt.

De vraag die ik heb gesteld: hebben mijn partner en ik nog een toekomst samen?

De kaarten die ik heb getrokken:

Verleden: omgekeerde koning bekers
Heden: omgekeerde Pentakels twee
Toekomst: bekers aas

Ik haal er zelf wel een en ander uit, maar ik heb nog te weinig ervaring om ook de invloeden van de kaarten gezamenlijk te lezen. Ik lees ze apart van elkaar zeg maar. Misschien wil iemand me hier meer over vertellen?

Edit: ik lees net ergens anders dat het goed is om je eigen interpretatie eraan te geven. Wat ik eruit haal is dat mijn partner iemand is die niet instaat is verantwoordelijkheid te nemen en gemeen kan zijn. Hij heeft zijn gevoelens diep weggestopt en houdt ze stevig daar op z’n plek. In zijn hart is hij liefdevol en heeft wel het beste voor, maar dit uit zich in aardse, pragmatische acties. De steen waarop hij zit drijft in het water, dus het lijkt of je op hem kunt bouwen, maar dit kan niet.
Pentakels twee omgekeerd geeft aan dat er een wisseling plaats gaat vinden. De huidige situatie is niet in balans en brengt onrust en emotionele disbalans. Komt wel aardig overeen met hoe ik me nu voel.
Kelken aas is een gelukskaart. Er komen goede dingen mijn (onze?) kant op. Maar is dat dan gezamenlijk of ben ik alleen verder? En hoe verhoudt zich de omgekeerde koning bekers tot de omgekeerde Pentakels twee?

Groetjes Moos
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2023, 22:30:07 pm door Moos-3 »

Anja

• Moderator
  • Master lid
Re: Drie kaart legging
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2023, 22:44:20 pm »
Beste Moos,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het heel verdrietig voor je vind dat jij nu in zo'n situatie zit Ik hoop dat je hier zo snel mogelijk uit komt, ga nu snel naar je kaarten kijken.

De Koning van Kelken geeft ook mij het gevoel dat er een hoop onderliggende emoties zijn waar nooit over gepraat is. Weliswaar geeft jouw man aardse, pragmatische reacties, ik denk echter dat hij van binnen heel anders is, zelfs zeer emotioneel en ik denk ook wel zeer snel geprikkeld en wispelturig.
Hij spreekt dit denk ik niet uit maar....kan het zijn dat jouw man zich momenteel erg gebonden c. q. gekooid voelt in jullie relatie (noem het maar even zo)?

Pentakels 2: Ik heb het idee dat jouw man momenteel voor een voor hem zeer moeilijke keuze staat: hij wil enerzijds een vaste binding, anderzijds verlangt hij denk ik sterk naar het vrije leven. Mogelijk wil hij een combinatie van beiden maar is hij bang voor jouw reactie als hij jou dit kenbaar maakt.

Ik denk beste Moos, dat jouw man eerst eens met iemand moet gaan praten, die hem weer op het goede, emotionele spoor zet. Want hier is duidelijk iets geblokkeerd en met iemand praten laat emoties in ieder geval weer beter stromen (Aas van Kelken).

De hele legging wordt gedomineerd door het getal 2. Een dijk van een bewustwordingsproces.

ANJA

Moos-3

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2023, 22:56:22 pm »
Beste Anja,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik herken veel van wat je zegt. Mijn man heeft een behoorlijk alcohol probleem, maar drinkt momenteel niet meer. Ik heb hem voor de keuze gezet: zijn gezin of de drank. Ik denk daardoor inderdaad dat hij zich gekooid voelt. Hij is niet vrij om zijn (in het verleden destructieve) dingen te doen die hij graag wil doen. Geprikkeld en wispelturig klopt precies. Ik moet hem continu aanspreken op zijn (gebrek aan) acties en ben daardoor net een moederdiguur. Vreselijk vind ik dat.

Wat betreft Pentakels twee denk ik inderdaad dat hij voor een moeilijke keuze staat. Ik weet alleen niet zeker of het te maken heeft met vrij willen zijn enerzijds en verbind anderzijds. Qua aardse bezittingen hebben we het momenteel goed en dat geeft hem een gevoel van waarde en status. Wanneer onze relatie stopt, verliest hij dat. Kan het ook zoiets betekenen?

Ik zou het hem zo gunnen wanneer zijn emoties weer gaan stromen. Hij praat momenteel wel met mensen en ik hoop dat hij daar ook echt wat uit haalt.

Ikzelf ben ook behoorlijk geblokkeerd en angstig voor de toekomst. In mijn hart denk ik te voelen dat het beter is om uit elkaar te gaan. Er is teveel gebeurd en teveel kapot. Tegelijkertijd ook de angst voor het verbreken van de relatie en zonder hem verder te moeten. En de kinderen.. morgen begint mijn emdr therapie. Ik hoop dat er bij mij ook weer wat gaat stromen.

Nogmaals heel erg bedankt voor jouw inzicht. Ik hoop indd dat het einde van deze periode in zicht is.

Ik vergat nog wat. Je hebt het over nummer twee: een dijk van een bewustwordingsproces. Ik ben niet zo thuis in de numerologie. Is er ergens een informatie te vinden waar ik wat meer kan leren hierover? Of misschien wil je vertellen wat jij hiermee bedoeld?
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2023, 23:00:06 pm door Moos-3 »

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2023, 23:11:44 pm »
Beste Moos,

Na het lezen van de allereerste alinea, krijg ik het gevoel dat je onderhand meer met een kind te maken hebt dan met een echtgenoot. Jij bent z'n vrouw, niet zijn moeder. Ik kan me zo goed voorstellen dat jij dit verschrikkelijk vindt. Dus...........

Hij wil jullie relatie niet beëindigen omdat hij dan zijn gevoel van status kwijt is plus natuurlijk z'n verzorging. Maar eigenlijk voelt hij zich gekooid omdat hij van jou niet mag doen wat hij wil. En wat hij wil doen is niet het goede, volgens jou dan. Eigenlijk vindt hij er niks meer aan, mogelijk dat daar zijn dadenloosheid vandaan komt maar dat spreekt hij niet tegen je uit. Erg dubbel vind je niet?? Jij hebt helemaal gelijk in wat jij schrijft over zijn moeilijke keuze.

Ik hoop en bid dat hij veel heeft aan de gesprekken die hij momenteel met mensen heeft plus aan jullie therapie.

Eerlijk gezegd Moos, kan ik me je angst voor de toekomst behoorlijk voorstellen. Want wat gaat hij doen, mocht hij chronisch ontevreden blijven jegens jullie relatie maar toch niet weg wil????? Heb je zelf enig idee wat dit mogelijk kan zijn?
Ik vraag mij af Moos, of hij van begin af aan wel helemaal eerlijk tegen je is geweest. Bijvoorbeeld over het hoe en waarom van zijn sterke gevoelens van minderwaardigheid?

Het getal 2 is het getal van De Hogepriesteres: groei en bewustwording!

Groetjes en sterke van,

ANJA

Moos-3

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2023, 21:10:47 pm »
Hallo Anja,

Ik was even stil na je post. Ik vind het zo bijzonder hoe dicht je bij de situatie komt. Ik heb er veel over nagedacht.
Heel erg bedankt voor je inzichten.

We zijn een paar dagen verder en ik heb elke dag mijn kaarten gelegd. Staven negen was een steeds terugkomende kaart. Deze heb ik geïnterpreteerd als: ik blijf me vasthouden aan bepaalde zaken. Elke keer pak ik de staaf weer op. Doordat ik niet loslaat, sta ik mijn eigen geluk in de weg. Dus vandaag heb ik de vraag gesteld: wat gebeurd er als ik loslaat? Vandaag te horen gekregen dat ik een woning kan krijgen en ik vraag me dus af of ik moet doorzetten en loslaten.

Ik heb alleen maar kaarten uit de grote arcana getrokken:
Verleden:  de kluizenaar
Heden: rad van fortuin omgekeerd
Toekomst: de maan omgekeerd

Mijn eigen interpretatie is:
Ik heb altijd, en kan nog steeds, vertrouwen op mijn eigen intuïtie en gevoel. Deze zal mij leiden door de donkere tijd waar ik doorheen moet. De omgekeerde rad van fortuin duidt in mijn situatie op een scheiding. De maan kan ik niet zo goed plaatsen. Ik denk aan twee mogelijkheden, namelijk dat de verwarring groter zal worden en ik daar in kan blijven hangen. Of de verwarrende situatie die ontstaat na de scheiding wordt voor mij duidelijker en ik kan beter zien hoe de ander echt is en hoe ik daar in moet handelen.

Ook hier vind ik het moeilijk om de invloed van de kaarten op elkaar te interpreteren. Hoe denken jullie hierover?

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2023, 23:44:48 pm »
Beste Moos-3,

Allereerst: heel naar voor je dat je momenteel in zo'n vervelende situatie zit! Ik denk dat je met je eigen uitleg wat betreft Staven 9 best goed zit. Ik denk dat je bang bent voor het onbekende en/of om alleen verder te gaan.

Je kan je man toch ook vertellen dat je in eerste instantie op jezelf wilt gaan wonen om te zien hoe dit voor jullie twee uitpakt?? Dat je rust wilt want dat je in jullie huidige relatie niet gelukkig bent.

Mijn gevoel, ook naar aanleiding van je kaarten:
Ook ik denk dat een (tijdelijke?) scheiding onvermijdelijk is want zo wordt het niet beter, ik denk zelfs integendeel! De verleiding dat je terug wilt naar je oude leven (De Maan) zal groot worden maar het is zeer de vraag of jullie dan wel gelukkig worden. De Maan geeft ook onbekende wensen en inzichten aan.
Het is wel goed om op een gegeven moment na te denken wat je na je scheiding wilt gaan doen, wat je wilt bereiken (De Kluizenaar).
Ik heb het idee dat dan pas waarheden aan het licht komen omtrent je dan inmiddels ex man.