Kleine legging...

Gestart door Voice-in-the-Wind, januari 29, 2023, 18:22:53 PM

Voice-in-the-Wind

Rad van Fortuin, kleine legging.

1. Geluksgevoel op dit moment

Ridder van Pentakels.

Een jeugdige man met mooie kleding op een wit paard. Bloemen en gras en een blauwe hemel met wat stapelwolken. Er staat een lichte bries. Het geeft bij mij een positief gevoel, er is wat bereikt en staat sterk.

2. Het maximaliseren van je kansen

Gerechtigheid.

Een jonge vrouw met een weegschaal, bloemen in het haar. Aan de weerszijden een boom. Verder heeft zij een kaars vast. Een lichtje in het donker/ de schemer. Het zegt mij dat ik goed moet wikken en wegen voordat ik keuzes maak. De dingen van verschillende kanten moet bekijken.

3. Gelukkige ingevingen

Koning van kelken.

Een wat oudere man met lang grijs haar en een baard. Gevoel dat tot wasdom is gekomen. Hij houd een grote kelk in handen. Veel jong groen te zien. De scheuten zijn tot bloei gekomen. Gevoel dat er mag zijn.

4. Verwacht geluk

De Magiër.

Een man die een stuk perkament bekijkt, voor hem uitgesteld op een tafel; een wereldbol, flesjes met medicijnen, een mengbeker een staaf, een pentakel, een kelk en een zwaard. Een haan in de achtergrond, een stapel boeken in de voorgrond en omvloerst met gordijnen. Het duid voor mij op veel kennis en studie en dat er zowel van gevoel als denken als doen als actie alles wat aanwezig is

5. Het goede zien bij tegenslagen

De gehangene.

Een wortelstelsel; met daarin ondersteboven een man met lang haar die in de wortels van de boom opgaat. De man ziet er jong uit, heeft een felrode broek aan, is best gespierd en lijkt in ruste te zijn.
Dit zegt mij dat jeugdige inslag van pas kan komen, plus alle wortels om hem heen, die geven wat houvast aan en groei.

6. Uitkomst

Staven 10.

Een besneeuwd landschap met een groot donker bos. De figuur loopt op een ondergesneeuwd pad. Heeft alle staven op zijn rug mee. Verder heeft de oude vrouw een lantaarn mee. Guur landschap maar wel in het bezit van de staven. Het zegt mij dat er genoeg actie is maar de omgeving donker mischien zelfs gevaarlijk is, maar er is dus een lichtpuntje die de vrouw zelf meeneemt. Vaste tred ook.

Ok, da was uhm,.

Grt Voice in the Wind

Anja

1. Ridder van Pentakels
Ik kan me helemaal in deze uitleg vinden, ook ik krijg het gevoel dat je op zich stevig in het zadel zit.

2. Gerechtigheid
Inderdaad heel goed wikken en wegen, zeker niet te impulsief zijn. En ook zeker niet onbelangrijk: EERLIJLHEID! Hoe beter je naar jezelf luistert, hoe eerlijker jij met jezelf omgaat, hoe meer succes je zult hebben! Want juist in situaties van Gerechtigheid heeft men al snel door of iemand zich beter en/of anders voordoet dan die is. Hoe eerlijker je jegens jezelf bent, des te minder verrassend is de kritiek  van een ander! Hoe moeilijk dit misschien ook voor je is of wordt: je bent-ik denk tijdelijk-overgeleverd aan de mening van anderen en/of instanties.
Hoe meer en beter je daarmee omgaat des te groter is je geluk!

3. Koning van Kelken
Jouw interpretatie bij deze kaart vind ik erg goed bij Gerechtigheid aansluiten. Ook bij die van jouw eigen uitleg. Dan krijg ik weer een gevoel van gelukkige ingevingen van hoe jij je artistieke talenten gaat ontwikkelen. Kan het misschien-dat beeld is vaag bij mij mar kan het ook zijn dat jij je gaat verdiepen in kunstgeschiedenis en jij ook vaak/vaker oude gebouwen gaat bekijken?? Bezoek aan café of restaurant wat op den duur iets oplevert??
Je staat al sterk en het geluk wordt hier in juiste banen geleid.

4. De Magiër
Goede, ik denk zakelijke contacten met of door autoriteiten? Ook omdat je toch stevig staat? Verder kan ik me helemaal vinden in wat jij bij deze kaart schrijft.

5. De Gehangene
Het goede bij tegenslagen is, dat jij niet zo gauw in paniek raakt maar alles op een rustige manier probeert te overzien. Wat bij mij ook opkomt: plotselinge succesvolle ideeën maar ook: in de rust ligt de kracht, eigenlijk zoals bij de Ridder van Pentakels. Daarbij jouw goede uitleg er nog naast gelegd!! Een langzame maar gestage groei!!

6. Staven 10
Weinig meer aan toe te voegen want ik denk dat wat jij zelf schrijft, dit meer dan waar is. Het positieve wat jij meeneemt, is je standvastigheid!! Kan die donkere omgeving misschien aangeven dat hier nog een klein stukje onzekerheid bij jezelf zit? Als jouw antwoord hierop nee is, wie of wat kan dan gevaarlijk voor je zijn? Ik heb in ieder geval het idee dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Ik heb eerst alle getallen van deze legging bij elkaar opgeteld, kom ik op 34 (Staven 8) uit en als ik deze twee cijfers weer bij elkaar optel dan krijg ik een 7 (De Zegewagen).
Staven 8 geeft een nieuw begin aan, ontmoetingen met nieuwe mensen en gesprekken. Deze kaart geeft ook een vaak tijdelijke, snelle(re) levensfase aan. Vaak heftig maar niet blijvend. Wat mij de indruk geeft dat je alles eerst ZELF moet gaan doen! De echte vaste(re) relaties komen wat later, eerst een of meer nieuwe dingen voor jezelf opstarten.
Kan die Koning van Kelken misschien ook een goede vriend zijn die jou met e. e, a, gaat helpen?

Ook hier zie ik slechts een tarotkaart van het vuurelement liggen. De rest is allemaal aarde, lucht en water. Geeft mij de indruk van er begint iets, en pas als het goed ontwikkeld is dan gaat het aarden! Kan het zijn dat dit het donkere kantje is wat jij bij Staven 10 ziet/
Een gevaar van te snel denken dat je er al bent terwijl dat niet of nog maar half zo is?

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey! Bedankt voor jouw duiding  :D

Mooie aanvulling, ik kan mij er wel in vinden :)

Over het algemeen; ik ga gestaag verder, soms met horten en stoten... Mijn 3 hoofdplannen ;
- sporten en bewegen --> ik sport sinds korte tijd elke dag.
- muziek maken --> zo maar sporadisch gedaan...wil ik elke of om de dag gaan doen.
- tekenen en schilderen --> ook nog sporadisch, wil ik ook elke dag oppakken, of misschien ook om de dag.

Dan nog wat andere doelen;
- tarot en astrologie
- contacten opbouwen
- reizen.

Grt! Voice in the Wind

Anja

Beste Voice in the Wind,

Ik vind dat jij hele mooie ambities hebt! Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen hiervan!! Bedankt voor het delen met mij!!

ANJA