Een klein voorproefje voor dit jaar

Gestart door Anja, januari 25, 2023, 21:37:22 PM

Anja

Omdat de Aas van Zwaarden in mijn jaarlegging op de plek van het negende huis ligt (verdere ontwikkelingen), ik vandaag deze kaart trok plus dat ik een voorgevoel heb van een voorproefje voor de rest van het jaar, bij deze van mij een legging genaamd Het Zwaard.

1. De Kern.............: Kelken 9
2. Mijn vertrekpunt..: Zwaarden 7
3. Mijn basis/steun...: Zwaarden 10
4. Wat me te hulp schiet: Pentakels 9
5. Wat wordt opgelost: Zwaarden 4
6. Een wens vervuld...: Kelken 10
7. Nieuw inzicht.........: Kelken 3

Het schiet voorlopig nog niet op (Kelken 9).  Na een lange periode van sterk wisselende situaties, zowel van werk als privé, komt er dan eindelijk schot in de zaak (Zwaarden 4). Ik krijg meer zicht op wat ik wel en niet wil (Kelken 10). Een of misschien zelfs wel meer wensen gaan in vervulling. Dit geeft mij een gevoel van je hoeft niet bang te zijn, alles komt goed.

Gelet op Zwaarden 10, denk ik dat ik heel goed zaken en privé gescheiden moet houden en als dat niet zo is: gescheiden maken of zo. Vrienden worden vijanden en omgekeerd. Met andere woorden: die sterk wisselende situaties krijgen in ieder geval betrekking op mijn sociale leven.

Bij Kelken 3 krijg ik het gevoel van goh, ik vind het weer leuk om met mensen dingen te delen. Zegt mij iets  van meer liefdadigheid gaan doen of zoiets.


Met allemaal kaarten van de kleine arcana, voorzie ik op zich geen grote veranderingen of gebeurtenissen. Wel meerdere kleine(re) die later dan wel weer voor iets groters gaan zorgen.
Ik bemerk nu al een sterke wisseling van klantcontacten maar ook privé in die zin van mensen die ik onverwacht tegenkom of (weer) opbellen.

Voice-in-the-Wind

Hey, zal ik het nog eens proberen?  :)

Ik gebruik mijn nieuwe deck 8)


1. De Kern.............: Kelken 9

Ik zie een rijkdom aan gevoel, als een vis in het water...en dan ook nog eens bekroond, gevoel regeerd, wel positief.

2. Mijn vertrekpunt..: Zwaarden 7

Gedachten/zwaarden bij elkaar in een zak--> in the pocket. De figuur zit hoog in een boom. Oftewel minder bereikbaar en met gedachten bezig.

3. Mijn basis/steun...: Zwaarden 10

Een skelet doorspietst met zwaarden, misschien schimmen/ gedachten uit het verleden. Een skelet maar ook wilderige begroeiing, oftewel oud met nieuwe beginsels.

4. Wat me te hulp schiet: Pentakels 9

Een vrouw met een rijk versierde kroon en kettingen, met een zwaan in de handen. Bloemen in de achter grond, groei en schoonheid. De zwaan is een krachtige en vooral ook prachtige verschijning... Dit kan zowel innerlijke als uiterlijke schoonheid in houden.

5. Wat wordt opgelost: Zwaarden 4

Een beer in winterslaap, heeft zich onder de wortels van een boom ingegraven. Buiten is er sneeuw, binnen is er warmte, de zwaarden doorspiesen de wortels, gedachten die pijn willen doen maar de beer niet raken.


6. Een wens vervuld...: Kelken 10

Drie figuren die zich goed voelen, ze vieren feest. Een wilderige boom vol met kelken. Goed gezelschap en je kan je gevoel volgen.

7. Nieuw inzicht.........: Kelken 3

Drie beeldschone dames die hun kelken omhoog houden. Lelies, kaarsen en rozen om hun heen, oftewel groei. Ze zijn wel jong, oftwel gevoelens die misschien van vroeger komen, of van vrouwelijk gezelschap.

Anja

Hey Voice in the Wind!!

Wat een verrassing van jou, echt heel leuk!!  8) 8) Mag je wat mij betreft vaker doen!

Ik begin maar meteen met het laatste: Kelken 3. Want die vind ik het meest rake van jou! Groei zeer zeker! EN.....een stukje teruggaan naar het verleden, iets wordt verleden of als in het verleden is juist een thema wat dit jaar een belangrijke rol gaat spelen. Voor mij dan hé!
Het kan zijn dat dit met gevoelens van vroeger te maken heeft, ik denk het haast wel maar ik denk toch ook aan het ontmoeten van mensen uit het verleden. Omdat die vrouwen op de kaart nog jong zijn, kan het denk ik ook zijn dat oude contacten een heel nieuw leven wordt ingeblazen.
Dat vrouwelijke gezelschap kan ik minder goed plaatsen maar gelet op de rest van de legging komt dat ook wel goed denk ik.

Vervolgens word ik nu naar Zwaarden 10 getrokken!
Dat skelet zegt mij dat mijn oude IK gaat afsterven en er een nieuwe voor in de plaats komt. Dit proces is naar mijn idee al bezig. Wat die schimmen van gedachten betreft: de laatste tijd moet ik zo nu en dan eens aan flarden uit het verleden denken ja.

Dan Kelken 9 (sorry hoor, ik kan even niet anders, spring even van de hak op de tak).
Rijkdom die ik eigenlijk meer met mensen moet delen maar dan met die mensen die dit meer op waarde kunnen schatten. In ieder geval geen profiteurs meer die ik in het verleden heb aangetrokken. Het opnieuw leren delen is iets wat hier heel erg in mij opkomt. Maar jouw interpretatie is ook zeer goed hoor Voice!!

Zwaarden 7
Mijn IK die verandert en nog meer gaat veranderen, dat proces voltrekt zich in stilte ja.

Kelken 10
Ook heel goed gevonden/gevoeld van je. Dit geeft voor mij ook hernieuwde contacten met mijn omgeving aan en/of ik word in vertrouwen genomen door een of meer (drie, Kelken 3) mensen uit mijn omgeving? Dat komt nu ook ineens in me op.

Zwaarden 4 geeft aan dat dit proces nogal langzaam maar wel gestaag verder gaat. Als beer immuun zijn voor die zwaarden? Het kan een eenmalig iets geweest zijn maar ik merk dat mijn vader me in ieder geval minder snel kwaad krijgt. Maar we zullen zien of die zwaarden mij niet raken.


Dank je wel,

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey! Ja was leuk om te doen...als ik tijd heb zal ik meer duiden/ proberen  :D

Voice in the Wind

Anja

Hoi Voice in the Wind,

Ik merk dat jij erg leergierig bent, leuk!! Daarom ga ik voor jou het volgende opschrijven, wie weet heb jij hier iets aan! Kijk maar of je hier wat mee kunt.

Allereerst valt het aan mijn eigen legging op, dat er alleen maar kleine arcana kaarten liggen. Dan is de boodschap naar mijn gevoel minder diepgaand dan wanneer er twee of meer grote arcanakaarten liggen.
Arcana betekent geheim. Kleine arcana, klein geheim, grote arcana, groot geheim!

Daarnaast valt het me op dat tarotkaarten met het lucht (zwaarden) of water (bekers) element oververtegenwoordigd zijn! Het gaat hier in hoofdzaak om gevoel (bekers) en strijd/verstand (zwaarden). Omdat hier slechts een aardekaart ligt (Pentakels 9) en er helemaal geen vuurkaarten liggen, geeft ook passiviteit aan. Nog los van die Zwaarden 4, waar jij TERECHT ook weinig beweging zag! Ik voel hier tot nu toe weinig actie maar des te meer een periode van bezinning.

Dan zie ik twee tarotkaarten met het cijfer 9 en twee tarotkaarten met het cijfer 10.
Zowel die twee negens geven onverwachte financiële meevallers of geschenken weer. EN...ook niet zelden kleine beroepsmatige veranderingen die winst of anderszins verbetering kunnen opleveren.

En wat ik dan ook nog vaak doe:
Ik tel alle cijfers van de kaarten bij elkaar op!! Ik heb dat hier ook gedaan! Ik kom dan op 52 uit! Volgens het boek van F. Javane, De Goddelijke Driehoek, symboliseert de 52 de Koningin van Zwaarden!! Tel je deze twee cijfers dan weer bij elkaar op 5 + 2 = 7. De uitkomst 7 staat dan weer voor De Zegewagen!

Zwaarden Koningin geeft vaak aan dat iemand op lange(re) termijn met iets gaat breken. Omdat in deze legging zwaarden (geest) en bekers (emoties) er het sterkst uit komen, ga ik er vanuit dat ik met iets of iemand geestelijk ga breken. Mogelijk na een ruzie maar dat beeld is vaag bij mij!
De Zegewagen geeft juist sterke activiteit aan ofwel voor iets gaan!! En daar heb ik alweer enige tijd geleden iets over gedroomd;


Nogmaals: ik merk dat jij leergierig bent dus mogelijk vind je dit interessant. Mocht je nog vragen hebben dan lees ik je wel!


ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey!

Zeker interessant... Kheb het net gelezen :)

Ik ga het vanavond nog een keer doorlezen... Zodat ik het onthoud .

Grt!
Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

#6
Hey!

Dat met die cijfers is ook interessant, hebbie daar nog wat algemene info over?

Grt,

Voice in the Wind

* Ow, er staat een boektitel bij zie ik nu... Misschien eens naar kijken ðŸ¤"

Anja

Beste Voice,

Ik weet niet zeker of ze dit boek nog bij de boekhandel in voorraad hebben maar ze kunnen wel een exemplaar voor je bestellen! Moet ik je het ISBN nummer geven? Ik dacht wel dat je dit interessant zou vinden :)

Neem gerust de tijd om alles goed door te lezen hoor!

P. s. Is het niet heel frappant dat ik vandaag Staven 8 als dagkaart heb??


Anja

Exact Voice in the Wind!!  8)

Deze is het!! Heel interessant vind ik!!

Voice-in-the-Wind

Hey!  :D

Ok, het boek is binnen  :)

En ff kijken 'staven8'
; Een woelig wolkendek met daarin acht staven, verder een Phoenix, in vuur en vlam.... Actie en een begin/ heropleving?

Anja

Hoi Voice,

Zo te lezen vind je het boek erg mooi! Leuk!!
Je kan Staven 8 als een heropleving zien, dat is een aspect. Mogelijk kan het ook staan voor een jachtige periode. Hou er in deze periode rekening mee dat zaken kunnen veranderen.