Ik stap ergens uit de trein en gelijk zit ik bij een oude schoolvriendin van de middelbare school. We raken wat aan de praat. Ik word op een gegeven moment wat bang dat zij me wil bedwelmen door middel van drugs maar dit gebeurt niet.
Even denk ik dat wij met mate herinneringen van onze middelbare schooltijd gaan ophalen maar ook dit gebeurt niet. We praten wel wat over andere dingen, weet en hoor niet wat. Ik merk wel dat ik zeer rustig word.
Weten waar ik uit de trein stap: mijn allereerste nieuwe doel is blijkbaar deze oude schoolgenoot. Ik heb haar al bijna veertig jaar niet meer gezien. Weliswaar gingen we op school met elkaar om, echt heel close waren we niet. Het neigde eerder naar het neutrale.
Ik ben benieuwd naar dit allereerste doel en wanneer zij op de een of andere manier op mijn pad komt. Ik heb daarnet op Facebook haar pagina bezocht maar kon niks bijzonders ontdekken. Het kan namelijk ook zijn dat ik per toeval op een plaats terecht kom waar zij ook (vaak) komt. Voor mij toch wel het gevoel van voorbestemming.
ANJA