Jaarlegging 2023

Gestart door Anja, december 03, 2022, 20:36:49 PM

Anja

Gewoontegetrouw mijnerzijds, is deze jaarlegging gebaseerd op het twaalf huizen systeem in de Westerse astrologie.

1. Persoonskaart:...........................Staven 4
2. Geld, bezittingen en waarden:......Pentakels 8
3. Omgevingsinvloeden/uitstapjes:...Pentakels 7
4. Gezinsleven/komaf/wortels/kern:..Zwaarden 8
5. Vrije tijdsbestedingen, ikzelf:........De Toren
6. Werk en gezondheid....................Het Rad van Fortuin
7. Relaties.....................................Aas van Kelken!!  8)
8. Het verborgene...........................Het Oordeel
9. Opleiding, grote reizen, religie:.....Aas van Zwaarden
10. Maatschappelijke invloed............De Dood
11. Sociale activiteiten.....................Schildknaap van Staven
12. Gevoelsleven............................De Duivel

1. Staven 4
Dit wordt een jaar van het grote thuiskomen, zowel bij mezelf als mijn omgeving!! Het wordt uiteindelijk heel mooi, ik kan hoopvol zijn maar vooral dit jaar zal hier nog e. e. a. aan vooraf gaan. Afijn, lees maar verder.

2, Pentakels 8
Kleine bedragen, salaris, spaargeld. Niks bijzonders op dit gebied!

3. Pentakels 7
Misverstanden en (wederzijds) onbegrip van of door mijn directe omgeving. Dit doet mij ineens weer denken aan die dromen die ik alweer enige tijd geleden heb gehad! Dat ik op een galerij liep en ik die krant kwijt was. En dat ik door die tijger van achteren werd aangevallen.
Weliswaar is het nu heel rustig tussen mij en mijn omgeving maar deze kaart op plaats drie geeft voor mij overduidelijk aan dat hierin komend jaar verandering komt.

4. Zwaarden 8
De kern is, dat ik komend jaar zeer oude angsten ga loslaten!! Angsten die al zeer lang geleden ontstaan zijn en die nu dus niet meer bij me horen! Ik bespeur nu al een zeer minimaal gevoel van een toename van zelfvertrouwen maar er is nog zeer veel voor verbetering vatbaar. De kunst voor mij wordt, om alles (voor een deel) tot ontwikkeling te laten komen.
Ik krijg in ieder geval met afstraffing door mijn directe omgeving te maken.

5. De Toren
Bovenstaande kan te maken hebben met het feit dat men mogelijk bang is dat ik die spreekwoordelijke heilige huisjes (vermeend) zal opblazen. M. a. w. ze zijn bang voor hun eigen hachje! En ook voor mijn doortastendheid, die toeneemt naarmate ik mijn oude angsten meer en meer kwijtraak!
Ik durf op den duur wel meer en meer aan mezelf toe te geven, op mijn gevoel af te gaan en het lijkt erop dat ik ook meer ga bereiken. Ligt trouwens niet alleen aan deze kaart maar goed. Lees verder als je wilt!

6. Het Rad van Fortuin
Gezondheid: geelzucht of leverkwalen. Ik denk eerder dat laatste, wat helaas nogal bij mij past. ik slik hier inmiddels wel e. e. a. op natuurbasis voor. Maar door alle spanningen die ik nog krijg, kan de lever toch wel meer gaan opspelen.
Werk: Sterk wisselende situaties op het werk, (plotselinge) veranderingen op het werkvlak. Door mijn grote angst voor verlies van zekerheden kan mijn lever dus gaan opspelen. Toch is dit een zeer goede kaart voor het beroepsleven wat deze kaart betekent uiteindelijk (al kan dat soms even duren) verbetering op dit vlak.

7. Aas van Kelken!!
Ik ben heel blij met deze zeer mooie kaart!! Er wacht mij een nieuwe, langdurige liefde!!

8. Het Oordeel
Een groter nieuw begin dan ik me nu kan voorstellen! Een nieuwe liefde, daar ben ik wel zeker van. Maar ook een nieuw beroep (vrij zeker) en een verhuizing en mogelijk (dit beeld is veel vager) ook een (lange) reis.

9. Aas van Zwaarden
Hele nieuwe grootse inzichten!! Inzichten in mijn nieuwe bestemmingen maar ook ervaringen op gebied van religie (ook nu al zeer vaag merkbaar) Maar helaas ook problemen door een moeilijk persoon.

10. De Dood
Ontslag en een of meer sterfgevallen op de werkvloer, in mijn geval betreft dit mijn klanten. Ik verwacht dit eventuele ontslag binnen nu en eind volgend jaar te krijgen. Dit nadat ik heel 2023 met zeer sterk wisselende situaties te maken heb gehad en de samenwerking met mijn planners en leidinggevenden steeds meer te wensen over zal laten.

11. Schildknaap van Staven
Sociale activiteiten op het sportvlak is het enige wat nu in mij opkomt. Mijn gevoel gaat daar het sterkst naar uit!

12. De Duivel
Ik denk dat dit niet (alleen) mijn angsten betreft maar ook een paar zeer duistere kantjes van mezelf die naar boven komen. Dit na die afstraffing door mijn omgeving (Zwaarden 8) en het daarbij behorende onbegrip (Pentakels 7).

De persoonshuizen 1. 5 en 9
Vaak heftige confrontaties met mezelf, ook kanten die niet perse negatief hoeven zijn maar wel heftig. Dit hoort bij de laatste fase van me opnieuw moeten verbinden met de wereld, mijn omgeving en alles om me heen. Dit heeft vele mooie kanten (Steven 4) maar zorgt ook voor zorgen en problemen door een moeilijk persoon. Ik zal nog een genadeslag (ontslag) krijgen maar deze verandering is uiteindelijk ten goede. Zie de samengestelde waarde van deze kaarten (20), wat voor Het Oordeel staat! En zie wat ik bij Het Oordeel heb geschreven.

De huizen van geld en materie 2, 6 en 10
Mijn geldzaken zullen hetzelfde blijven. Maar op het werk krijg ik met zeer sterk wisselende situaties te maken (Het Rad van Fortuin), waaronder het overlijden van sommige klanten, steeds veranderende regelgevingen en uiteindelijk, ik denk aan het einde van dit jaar: ontslag.
De samengestelde waarde  van deze drie kaarten is 31. Wijst via Staven 5 naar De Keizer. De samenwerking zal in steeds grotere mate te wensen overlaten, de concurrenten zullen te sterk blijken en ik kan dus opvliegen! Ik moet mezelf nu al gaan heroriënteren op waar ik eventueel wil werken als het hier is afgelopen. Ik heb al wat ideetjes voor als de tijd aar rijp voor is.
Vanwege een op handen zijnde leverkwaal, moet ik komend jaar erg oppassen met zoet eten. Moet eigenlijk zo min mogelijk!

De relatiehuizen 3, 7 en 11
Met vrienden/kennissen en mijn directe omgeving onbegrip en misverstanden maar toch zit er ook een mooie relatie in. Ik sluit niet uit dat velen op mijn toekomstige relatie tegen zijn, dat dit ook voor spanning kan gaan zorgen. Hier schuilt een mooie nieuw pad zoals ik bij Het Oordeel heb beschreven, eveneens dat op handen zijn ontslag eind volgens jaar.

De gevoelshuizen 4, 8 en 12
Ik voel een enorme emotionele groei EN dat ik me NIET heb laten lijden door angst en druk door de omgeving! Ik ben bij mezelf thuis gekomen!! (Staven 4).

Ik heb maar liefst vijf grote arcana kaarten in mijn legging, veel te leren komend jaar! Het valt mij wel op dat de elementen vrij gelijk dus mooi verdeeld zijn!

Carla

Al met al een mooie interessante jaarlegging Anja.

Anja

Dat vind ik ook Carla!! Het kan zeker slechter!!

Voice-in-the-Wind

Hey!  :)
Interessant, ik ga hem morgen ook ff leggen... Tof :D

* En zal ik morgen mijn reading over jouw kaarten doen, als oefening?

Anja

Ik ben zeer benieuwd Voice!!

Natuurlijk mag jij jouw reading over mijn kaarten doen! Maar lief dat jij dat vraagt!!

ANJA

Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op december 03, 2022, 20:36:49 PM
Gewoontegetrouw mijnerzijds, is deze jaarlegging gebaseerd op het twaalf huizen systeem in de Westerse astrologie.

1. Persoonskaart:...........................Staven 4

Vreugde, iets vieren met anderen, ook iets van kracht met dat kasteel op de achtergrond. Sterk en plezier met anderen.

2. Geld, bezittingen en waarden:......Pentakels 8

Arbeid, dingen (af) maken, discipline, ik denk dat de scheepjes gestaag binnenkomen. Geld is geen probleem, er komt voldoende binnen.

3. Omgevingsinvloeden/uitstapjes:...Pentakels 7

Potentieel.... Iets zien groeien... Mensen ontmoeten... gestaag.

4. Gezinsleven/komaf/wortels/kern:..Zwaarden 8

Gedachten, niet kunnen zien...een soort van cel, maar wel een stad/ kasteel in de verte. Oftewel, iets krachtigs op de achtergrond(verleden?) , Staat vast als in een cel met gedachten die scherp zijn. Proberen de gedachten over dit onderwerp uit te pluizen...

5. Vrije tijdsbestedingen, ikzelf:........De Toren

Heftige veranderingen, er springen mensen uit; je leven redden, je stabiliteit staat in de fik. Het over een andere boeg gaan gooien, totaal nieuwe dingen aangaan

6. Werk en gezondheid....................Het Rad van Fortuin

De wisselwerking van goed slecht...en grijs gebied... Er gebeurd veel,maar er zitten cyclusie in... Dingen die terugkomen maar ook nieuwe ervaringen die er worden meegenomen. Misschien ook groei...

7. Relaties.....................................Aas van Kelken!!  8)

Veel gevoelens, de kelk stroomd over, geluk, je bord veel maar krijgt ook veel trug, lelies op de ondergrond; prachtige relaties in het zicht.

8. Het verborgene...........................Het Oordeel

Je ontvangt vanuit de hemel, mensen zijn samen met jou, er bestaat een bewustzijn vanuit meerdere mensen, gevoed met wat van bovenaf en vanuit jezelf komt.

9. Opleiding, grote reizen, religie:.....Aas van Zwaarden

Gedachten kracht. Bekroonde en sterke gedachten, boven een ruw landschap, maar met water... Gedachtengoed die daar boven staat.

10. Maatschappelijke invloed............De Dood

Veranderingen op dit gebied, van verleden loskomen.
Een skelet in een zwart harnas,; verleden ...op een wit paard, kan dus goeie dingen brengen. Een mooie rijpe omgeving en mensen en geestelijken in de buurt. Een dood iemand op de grond; verleden.

11. Sociale activiteiten.....................Schildknaap van Staven

Erop uitgaan, staaf als een soort van wandelstok, met groene scheuten...er is dus bloei. Trotseren van ruig landschap, naar is er op voorbereid,in het geel en rood gekleed, als in vuur, kan ertegenaan gaan. En een mooie blauwe hemel. Mooie vorderingen op dit vlak.

12. Gevoelsleven............................De Duivel

Angsten en illusies kunnen kunnen hier de hoek om duiken.
Proberen naar de kern van dingen te komen zal helpen.
Stukje egoïsme... Maar dat is niet altijd slecht...

Ok, dat was mijn draai eraan... Misschien is het wat 'globaal' maar misschien heb je er wat aan  :)

Grt! Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

Hey! Ik heb net ook de jaarlegging voor mezelf gedaan... Ik zal hem morgen duiden en posten ;)

Anja

Hoi Voice in the Wind,

Bedankt voor je inbreng!! Altijd interessant!
Hij is inderdaad globaal gelegd maar in de kern herken ik er wel wat in. Dat langzame maar gestage, dat herken ik zeker. Zo te lezen gaat dit in hoofdzaak bij mij over mijn sociale relaties. Tenminste: dat gevoel geef jij mij als jij me dit zo schrijft.
Mijn levensloop voor 2023 is onder andere: een begin met een (zeer) langzame maar gestage groei ten aanzien van contacten, vriendschappen en relaties. Als ik een nieuw sociaal netwerk opgebouwd heb dan gebeurt er iets ingrijpends (De Toren). Mijn onderscheidingsvermogen zal hierdoor nog meer aangewakkerd worden. Plus dat ik op mijn werk met zeer veel verschillende maar ook wisselende situaties te maken krijg (Het Rad van Fortuin). Dat begint trouwens nu al een beetje!! Ook dit zal voorlopig nog moeilijk zijn maar ik kom hier inderdaad zeer zeker goed uit! Er is dus zeer zeker groei aanwezig, dat heb je goed gezien. Tenminste: dat kwam ook in mij op toen ik deze kaarten voor mezelf legde! Mocht je tijd en zin hebben, kijk dan eens hier op het forum naar leggingen genaamd De Toren!!

Ik ben benieuwd naar die pracht relatie!! Misschien een wat rare vraag maar kan het zijn dat die toren daar (enigszins) mee te maken heeft?
Die toren die instort (Zwaarden 8) is die van dat kasteel! Iets wordt er bij mij bevrijdt. Bevrijding van het me te sterk vastklampen aan mijn huidige zekerheden? En/of toch nog een vrij plotselinge binding met iemand?

Ik vind jouw tekst bij Zwaarden 8 trouwens zeer goed!! Je schrijft: dat kasteel staat in de verte!! Straf dat ik dit jaar nog leggingen voor mezelf heb gedaan, genaamd De Toren. Daaruit kwam voor mijn gevoel dat die beroemde en beruchte doorbraak van De Toren nog lang op zich zal laten wachten Wel, voor mij was dit nu inmiddels uitgekomen en zal pas ver in 2023 plaatsvinden. Dat laatste haal ik uit hetgeen jij bij Zwaarden 8 schrijft Is dit dan niet bizar treffend wat jij schrijft???
Wat me nu te binnen schiet: ik ontmoet meer en meer gelijkgestemden. Kom uit mijn sociale bubbel. Krijg ik ineens het gevoel dat die toren ervoor gaat zorgen, erg interessant moet ik zeggen.

Wat je bij De Duivel schrijft: ja ruzies! Ook daar heb ik wel een beeld bij. Onderscheid maken tussen goed en  kwaad of zo. Ik weet dit even niet zo goed te verwoorden maar kan hem emotioneel gezien wel plaatsen.

Ik vind dat je het beslist niet gek gedaan hebt hoor Vocie in the Wind!! Ik kijk al uit naar jouw jaarlegging!!

ANJA

Anja

Mijn jaarkaart voor 2023: De Koning van Staven!

Geeft mij een goed gevoel!