kunstenaar en heel aparte driedimensionale objekten

Gestart door sterbloemjolanda, november 19, 2022, 14:33:04 PM

sterbloemjolanda

Ik was in het centrum van amsterdam en daar op verschillende etages en souterrains lagen allemaal heel aparte kunstobjekten en op een bepaald gedeelte waren er zelfs grote bassins gemaakt en helemaal aan het einde was een bassin met allemaal rondborstige soort plasticachtige vissen van wel een meter breed en hoog en blauwachtig parelmoer gekleurd en die zwommen daar in het rond en wat opviel dat ze venijnige kleine tanden hadden, niet zo’n aardige uitstraling, wel mooi

De lange man van middelbare leeftijd, een kunstenaar had een zwarte coltrui en was niet knap, maar ik was heel lief tegen hem en aanrakerig, hij was een heel rustig persoon. Er was heel veel te zien op alle afdelingen van zijn grote soort huis en iedereen kon er kijken

sterbloemjolanda

maar ik dorst niet in dat gedeelte van het water te gaan waar die blauwachtige vissen met die venijnige tandjes zwommen, het andere bassin dorst ik wel in

Anja

Beste Sterbloemjolanda,

In het centrum zijn geeft mij het gevoel van in je eigen centrum zijn. En met al die kunstobjecten erbij, geeft mij dat gevoel nog eens extra. Want kunst (voorwerpen) benadrukken iemands uniekheid en/of de wil om zich te onderscheiden van de massa.
Ik kan het nergens op baseren maar iets in mij zegt me dat je weleens wars kan zijn van onechtheid c. q. gemaaktheid. Omdat bassins niet zelden sociale relaties weergeven, denk ik dat het nu juist hierom gaat.

Jij hecht grote waarde aan echtheid. Jezelf mogen zijn is in het sociale en zakelijke verkeer heel belangrijk voor je! De ruimte die jij voor jezelf (onbewust) opeist, sta je in dezelfde mate aan anderen toe. Je beschikt op zich over grote sociale vaardigheden waar je veel in kunt bereiken maar nu komt het issue.

Plastic is ook kunst maar dan NIET echt. Omdat bassins/Zwembaden (orde in) sociale relaties weergeven, denk ik dat jij mogelijk met mensen te maken krijgt en/of hebt gehad die juist helemaal niet echt zijn!! Ze leken wel echt maar hun ware aard komt of kwam later naar voren. Hier ben je op een verschrikkelijke onaangename manier door verrast!
En zij zijn jaloers op jou omdat jij wel durft te zijn wie je bent dus heb jij 'het' gedaan!! Ik voel in deze droom een aanmoediging om ondanks alles toch jezelf te blijven en je niet door anderen te laten voorschrijven hoe je wel of niet moet zijn!
Dat rondborstige en grootse van die plastic vissen: heb jij met grootheidswaanzin te maken gehad?

ANJA

sterbloemjolanda

je slaat de spijkertjes op de kop...........ja dat grootheidswaanzin klopt.......met zo iemand aan de stok gehad..is goed afgelopen

Anja

Gelukkig is het goed afgelopen maar heel vervelend dat je het met zo iemand aan de stok hebt gehad.