1. Een spook uit het verleden...............De Dood
2. Angst in het heden..........................Aas van Staven!!
3. Licht in de duisternis........................Staven 2
4. Zo krijg ik grip op de situatie.............De Toren
5. De Uitkomst....................................De Hogepriester
1. Hier komt voor mij de grootste angst voor afscheid nemen om de hoek kijken en in dit geval dan in bijzonder van dierbaren!
2. Over het algemeen betekent Aas van Staven als angstkaart: angst voor iets moeten presteren, moeten klaar maken. In dit geval het grote loslaten van het bekende. Want doordat er zoveel verlies van dierbaren geweest is, ben ik erg gehecht aan mijn huidige zekerheden. Dit is er mede de oorzaak van dat er geen doorbraak komt.
3. Wat wel zal opluchten, is dat ik ga merken dat de wereld zich als het ware opnieuw opent voor nieuwe mogelijkheden en ik mogelijk aan bepaalde zaken lang niet zo gehecht ben als dat ik wel dacht.
4. Ik krijg nog meer greep op mijn situatie door een doorbraak te forceren, dat wordt hier aangegeven. Toch heb ik mijn twijfels, daar eerdere leggingen van De Toren (zie eerdere die ik hier op het forum plaatste) juist het tegendeel aangaven, zo ook de tarotkaarten die ik als dagkaart tot nu toe heb getrokken.
5. Mijn gevoel bij dit alles: dit alles gaat over het grote loslaten!! Eerst de dingen heel langzaam tot ontwikkeling laten komen en mezelf ook eerst bevrijden van beperkende overtuigingen. En pas dan, als ik het signaal als het ware 'van bovenaf' krijg, dan een doorbraak ietwat forceren.
De uitkomst is uiteindelijk: mezelf verder ontwikkelen, in ieder geval een ander pad op gaan. Ik krijg een vaag gevoel van een of meerdere contacten en verbintenissen aangaan. Het is vaag maar toch.........
ANJA