Beste Voice in the Wind,
Jouw laatste kaart (De Duivel) valt mij als eerste op! Mijn aandacht wordt er in ieder geval het sterkst naar getrokken.
De hele oorzaak van jouw angst houdt met deze kaart verband! Angst voor het loslaten van controle/verlies van eigen wil en daardoor alles zelf in de hand willen houden! Bij de Duivel gaat dit niet zelden om trauma's uit de kindertijd of jeugd.
De Duivel geeft aan dat je aardig aan jezelf hebt gewerkt en daardoor aanzienlijk bent gegroeid. Door die groei ben je ook je angstblokkades weer tegengekomen. Oude tactieken om je angsten onder controle te houden werken nu niet meer, nu in ieder geval al in steeds mindere mate.
Welke angsten betreffen het die je nu maar veel beter kunt loslaten???
Het grote loslaten dus: de drie van Zwaarden!
Ik kan het mis hebben maar op de een of andere manier voel ik eerder veel meer oud zeer dan angst. Angst voor ongewild verlies van zeer dierbaren die je heel lang nabij hebben gestaan. En/of ongewild afscheid nemen van geliefden en ik denk ook het verwerken van afwijzing en onbeantwoorde liefde. Misschien dat dit nog wel van het allergrootste belang is: het verwerken van verdriet maar ook woede hieromtrent. Mogelijk kan hier ook een brok (je) minderwaardigheidsgevoel aan ten grondslag liggen wat jou nog wat kan remmen op het gebied van sociale contacten.
Ik sluit niet uit dat hier de reden zit waarom je toentertijd bent gaan zwerven.
Voor bovenstaand proces kun je op beroep doen op je gave van Koningin van Zwaarden! Want nu word je veel te veel door emoties overmand (Koningin van Kelken) en dat brengt je dus eerder op een dwaalspoor oftewel: het laat je alleen maar verder van jezelf afstaan!!
Koningin van Zwaarden heeft een messcherp verstand! Werk aan die negatieve emoties (waar ik zojuist over schrijf) wat dat kun je met je messcherpe verstand. En ik denk dat jij toch ook-misschien wel meer dan je zelf denkt-behoefte hebt aan contacten waarin jij je brains moet gebruiken!
Ik krijg nu ook het gevoel dat jij-ik denk vooral in de liefde-meer behoefte hebt aan contacten waarin er sprake is van een soort spanning in de opbouw er naartoe. M. a. w. ik denk dat jij in menselijke contacten een grote spanningsboog nodig hebt.
Eigenlijk ben je toch ook wel een soort van strebertje

wat eigenlijk het liefst altijd wil winnen en het als verschrikkelijk ervaart als hij verlies lijdt. En lijden met een lange ij moet er denk ik eentje van een korte woorden.
Want dit strebertje mist nu die leuke spannende contacten met die grote boog! Ik denk dat het ook handig is om meer in win-win termen en situaties te gaan denken in plaats van in win-verlies. Want dit wordt voor jou emotioneel gezien te zwaar denk ik. Iets in mij zegt me dat tenminste.
Ik denk ook dat je uit angst voor weer opnieuw afgewezen te worden, dat nu zelf maar gaat bewerkstelligen. Ook hier is het raadzaam om een beroep te doen op je spannende kantje.
Weet trouwens dat je er best mag zijn, waarschijnlijk veel meer dan je zelf denkt!!!
ANJA