Kleine legging...angsten...

Gestart door Voice-in-the-Wind, oktober 06, 2022, 16:31:13 PM

Voice-in-the-Wind

Hey allemaal!  :D

Ik heb een kleine legging gedaan ivm angsten.

Ok, komt ie ;

1. Dit wil ik zijn.
--> zwaarden 5

2. Dwaalspoor.
--> koningin van kelken, omgedraaid.

3. Gave.
--> koningin van zwaarden, omgedraaid.

4. Loslaten.
--> zwaarden 3.

5. Vasthouden.
-->De Duivel.

------------

Ok, 3 zwaarden kaarten..
Kan dit op communicatie en denken betrokken worden...
Misschien betreft het mijn relaties/ socializen te maken...ik ben de laatste tijd meer contacten aangegaan...

Zwaarden 5 ; leed..
Verlies, nederigheid.... Kan dit duiden op dat ik mensen niet wil verliezen...al is het contact nog pril...

Koningin van kelken omgedraaid; liefde / gevoelens... Bang om die aan te gaan...of er teveel van verwachten... Of juist te negeren?

Koningin van zwaarden omgedraaid; op gebied van communicatie...? Gevoel; kom van ver?

Zwaarden 3 ;
Pijn en oude wonden achter laten maar niet vergeten ...

Vasthouden ;
De Duivel... Het aardse/ het verlangen en passie behouden?

Ok, ben benieuwd wat jullie hier van zeggenðŸ¤"😉 grt
Voice-in-the-Wind




Anja

Beste Voice in the Wind,

Jouw laatste kaart (De Duivel) valt mij als eerste op! Mijn aandacht wordt er in ieder geval het sterkst naar getrokken.
De hele oorzaak van jouw angst houdt met deze kaart verband! Angst voor het loslaten van controle/verlies van eigen wil en daardoor alles zelf in de hand willen houden! Bij de Duivel gaat dit niet zelden om trauma's uit de kindertijd of jeugd.
De Duivel geeft aan dat je aardig aan jezelf hebt gewerkt en daardoor aanzienlijk bent gegroeid. Door die groei ben je ook je angstblokkades weer tegengekomen. Oude tactieken om je angsten onder controle te houden werken nu niet meer, nu in ieder geval al in steeds mindere mate.
Welke angsten betreffen het die je nu maar veel beter kunt loslaten???

Het grote loslaten dus: de drie van Zwaarden!
Ik kan het mis hebben maar op de een of andere manier voel ik eerder veel meer oud zeer dan angst. Angst voor ongewild verlies van zeer dierbaren die je heel lang nabij hebben gestaan. En/of ongewild afscheid nemen van geliefden en ik denk ook het verwerken van afwijzing en onbeantwoorde liefde. Misschien dat dit nog wel van het allergrootste belang is: het verwerken van verdriet maar ook woede hieromtrent. Mogelijk kan hier ook een brok (je) minderwaardigheidsgevoel aan ten grondslag liggen wat jou nog wat kan remmen op het gebied van sociale contacten.
Ik sluit niet uit dat hier de reden zit waarom je toentertijd bent gaan zwerven.

Voor bovenstaand proces kun je op beroep doen op je gave van Koningin van Zwaarden! Want nu word je veel te veel door emoties overmand (Koningin van Kelken) en dat brengt je dus eerder op een dwaalspoor oftewel: het laat je alleen maar verder van jezelf afstaan!!
Koningin van Zwaarden heeft een messcherp verstand! Werk aan die negatieve emoties (waar ik zojuist over schrijf) wat dat kun je met je messcherpe verstand. En ik denk dat jij toch ook-misschien wel meer dan je zelf denkt-behoefte hebt aan contacten waarin jij je brains moet gebruiken!
Ik krijg nu ook het gevoel dat jij-ik denk vooral in de liefde-meer behoefte hebt aan contacten waarin er sprake is van een soort spanning in de opbouw er naartoe. M. a. w. ik denk dat jij in menselijke contacten een grote spanningsboog nodig hebt.

Eigenlijk ben je toch ook wel een soort van strebertje :) wat eigenlijk het liefst altijd wil winnen en het als verschrikkelijk ervaart als hij verlies lijdt. En lijden met een lange ij moet er denk ik eentje van een korte woorden.
Want dit strebertje mist nu die leuke spannende contacten met die grote boog! Ik denk dat het ook handig is om meer in win-win termen en situaties te gaan denken in plaats  van in win-verlies. Want dit wordt voor jou emotioneel gezien te zwaar denk ik. Iets in mij zegt me dat tenminste.
Ik denk ook dat je uit angst voor weer opnieuw afgewezen te worden, dat nu zelf maar gaat bewerkstelligen. Ook hier is het raadzaam om een beroep te doen op je spannende kantje.

Weet trouwens dat je er best mag zijn, waarschijnlijk veel meer dan je zelf denkt!!!


ANJA



Voice-in-the-Wind

Hey! Bedankt voor de grondige uitleg...

Ik heb het gelezen ... Interessant... Ik zal morgen een wat meer indept reactie geven  ;)

Grt
Voice-in-the-Wind

Anja


Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op oktober 06, 2022, 21:30:31 PM
Beste Voice in the Wind,

Jouw laatste kaart (De Duivel) valt mij als eerste op! Mijn aandacht wordt er in ieder geval het sterkst naar getrokken.
De hele oorzaak van jouw angst houdt met deze kaart verband! Angst voor het loslaten van controle/verlies van eigen wil en daardoor alles zelf in de hand willen houden! Bij de Duivel gaat dit niet zelden om trauma's uit de kindertijd of jeugd.
ja, dit kan idd, vroeger wat besluiteloosheid en de laatste tijd echt doelen die ik wil behalen en veel in mun eentje daaraan werken...ook al is het nu zo dat ik toch bepaalde dingen samen ben gaan doen.


De Duivel geeft aan dat je aardig aan jezelf hebt gewerkt en daardoor aanzienlijk bent gegroeid. Door die groei ben je ook je angstblokkades weer tegengekomen. Oude tactieken om je angsten onder controle te houden werken nu niet meer, nu in ieder geval al in steeds mindere mate.
Welke angsten betreffen het die je nu maar veel beter kunt loslaten???

er is zeker veel groei geweest...en er komt nog veel meer aan... En het loslaten; het zijn ook leermomenten

Het grote loslaten dus: de drie van Zwaarden!
Ik kan het mis hebben maar op de een of andere manier voel ik eerder veel meer oud zeer dan angst. Angst voor ongewild verlies van zeer dierbaren die je heel lang nabij hebben gestaan. En/of ongewild afscheid nemen van geliefden en ik denk ook het verwerken van afwijzing en onbeantwoorde liefde. Misschien dat dit nog wel van het allergrootste belang is: het verwerken van verdriet maar ook woede hieromtrent. Mogelijk kan hier ook een brok (je) minderwaardigheidsgevoel aan ten grondslag liggen wat jou nog wat kan remmen op het gebied van sociale contacten.
Ik sluit niet uit dat hier de reden zit waarom je toentertijd bent gaan zwerven.

het zwerven had meerdere reden: totale vrijheid...iets ondernemen om te laten zien hoe wat ik wel niet kan...mezelf testen hoe sterk ik ben

Voor bovenstaand proces kun je op beroep doen op je gave van Koningin van Zwaarden! Want nu word je veel te veel door emoties overmand (Koningin van Kelken) en dat brengt je dus eerder op een dwaalspoor oftewel: het laat je alleen maar verder van jezelf afstaan!!
Koningin van Zwaarden heeft een messcherp verstand! Werk aan die negatieve emoties (waar ik zojuist over schrijf) wat dat kun je met je messcherpe verstand. En ik denk dat jij toch ook-misschien wel meer dan je zelf denkt-behoefte hebt aan contacten waarin jij je brains moet gebruiken!

dat klopt... Beginnende vriendschap met een heel slim iemand


Ik krijg nu ook het gevoel dat jij-ik denk vooral in de liefde-meer behoefte hebt aan contacten waarin er sprake is van een soort spanning in de opbouw er naartoe. M. a. w. ik denk dat jij in menselijke contacten een grote spanningsboog nodig hebt.

Eigenlijk ben je toch ook wel een soort van strebertje :) wat eigenlijk het liefst altijd wil winnen en het als verschrikkelijk ervaart als hij verlies lijdt. En lijden met een lange ij moet er denk ik eentje van een korte woorden.
Want dit strebertje mist nu die leuke spannende contacten met die grote boog! Ik denk dat het ook handig is om meer in win-win termen en situaties te gaan denken in plaats  van in win-verlies. Want dit wordt voor jou emotioneel gezien te zwaar denk ik. Iets in mij zegt me dat tenminste.
Ik denk ook dat je uit angst voor weer opnieuw afgewezen te worden, dat nu zelf maar gaat bewerkstelligen. Ook hier is het raadzaam om een beroep te doen op je spannende kantje.
whehe, strebertje ;) ik vind/vond dat eigenlijk nooit...maar ik wil tegelijkertijd wel het onderste uit de kan halen ;)
Weet trouwens dat je er best mag zijn, waarschijnlijk veel meer dan je zelf denkt!!!


ANJA

Anja

Beste Voice in the Wind!

Bedankt voor je feedback in ieder geval!!
Nu ik alles zo eens van je lees, zit jij inderdaad middenin een groeiproces, sterker nog dan ik aanvankelijk in de kaarten had gezien! Echt niet om je na te praten hoor maar ook ik heb het gevoel dat er nog veel meer aan komt voor jou
Misschien een tip waar je iets aan hebt: de mensen met wie je nu wat dingen samen doet of gaat doen: wat hebben zij waardoor jij je WEL over durft te geven c. q. de dingen uit handen durft te geven? Als je dit wat meer bij jezelf onderzoekt dan lukt het opbouwen van vriendschappen en contacten ook wel beter. Dit kan je mogelijk helpen bij je groeiproces! En heel misschien ook: wat durf ik uit handen te geven en waarom?

Zwerven om te testen hoe sterk je bent. Heeft ooit iemand in je kindertijd je wijs gemaakt dat je dat niet bent? Als dit zo is, heeft dit dan mogelijk met je vader of een leraar te maken? Ik weet niet uit welke hoek dit bij mij komt. Maar iets in mij zegt me dat jij in je kindertijd of jeugd met mannen te maken hebt gehad die behoorlijk macho waren en een dringende behoefte hadden om voor andere jongens en mannen uit te maken wat macho is.
Ik vermoed dat dit weleens een grotere impact op je kan hebben gehad dan jij nu denkt, mits dit waar is wat ik denk natuurlijk. Jij was (volgens hen) niet stoer genoeg. Ik weet het niet zeker maar ik sluit gepest door andere kinderen niet helemaal uit.

Beginnende vriendschap met een heel slim iemand: TOP!! 8) 8) 8) Ik hoop dat je nog veel meer van deze vriendschappen zult krijgen!! Deze eerste vriendschap is een belangrijke stap op weg naar je verdere groei!! Er komt tenslotte nog meer toch :D
Ik kan het niet plaatsten maar op de een of andere manier voel ik ook verbintenissen met grote leeftijdsverschillen, uiteraard met mensen die heel slim zijn!! 8)

Ik ben benieuwd hoe het verder met je zal gaan en ik hoop dat je mij op de hoogte wilt houden!!!


ANJA