Een kalfje in het donker

Gestart door Anja, september 03, 2022, 21:19:37 PM

Anja

Het is donker buiten als ik samen met een kalfje in een groot open weiland sta. Heel in de verte zie ik een bos maar daar ga ik niet heen. Ik weet niet of dat dier een mannetje of vrouwtje is.

-Donker:-
De maan is niet te zien dus ik neem aan dat dit een voorperiode van De Maan (tarotkaart) is. In mijn geval staat donker-zoals ik dat op dit moment voel-voor een moeilijke of uitdagende periode die mij te wachten staat
Toch heb ik geen wanhopig gevoel. Dit kan komen omdat een eventuele beproeving nog ver weg is (dat bos is tenslotte ver weg).

Weiland:-
Een open weiland met veel groen gras (had ondanks het donker toch het gevoel dat dat gras zo is) staat voor vele mogelijkheden en vrijheid.

Dan dat kalfje:-
Omdat ik nog niet weet of het hier om een vrouwtje (koe) of mannetje gaat (stier) weet ik nog niet of het om
*de koe gaat:-
Vrouwelijk/voedend (in dit geval kan voedsel ook voor geestelijk of spiritueel voedsel staan)/iets laten groeien en toch ook een groot portie geluk. Of het gaat om:-
*de stier:=
Het loslaten van koppigheid en wat meer leren om compromissen te sluiten. Ik vind dat in mijn geval het meest passend daar ik het stadium van Zwaarden Koningin heel langzaamaan ga verlaten. Maar-en dit is denk ik nog wel het meest toepasbare-ondernemender worden en assertiever worden wat wil zeggen mezelf meer laten zien

Misschien gaat het om een combinatie van deze twee, wie weet! Naar mijn gevoel wordt hier een methode aangegeven om een onverwacht succes te behouden.

ANJA

Carla

Ik heb gelijk associaties met "melkkoe" en "de koe bij de horens vatten". Dat kalfje staat gelukkig (nog?) in een weiland, zoals jij al schrijft dat staat voor (relatieve) vrijheid. Binnen bepaalde grenzen zelf keuzes maken. Dat kalfje groeit en groeit, hopelijk wordt het geen melkkoe, geen koe die door anderen wordt uitgebuit.

Anja

Hoi Carla!

Ik vind je uitleg beslist niet gek gevonden! Toch wil ik voor de zekerheid toch nog een kleine slag om de arm houden in afwachting of het een Stier wordt of een koe.

Maar toch even uitgaande van jouw zeer zeker niet gekke uitleg:
Ik ben juist erg bang om een melkkoe van mensen te worden! Ik neem tenminste aan dat je met melkkoe in hoofdzaak geld bedoelt maar als dat niet zo is: meld het mij gerust! Mocht het toch zo zijn dat ik dit toch ongewenst word (op de verre achtergrond staat een bos) dan is dat misschien eerder mijn werkgever dan een vriend of kennis.
Of: wat misschien wel kan omdat het in mijn droom donker is: een of meer mensen zijn juist kwaad omdat ik niet van me laat profiteren. Misschien dat ik op één persoon beducht moet zijn maar ook dat is vaag. Krijg ik ter plekke weer een Maan (tarotkaart) gevoel: het zal zich stapsgewijs aan mij openbaren.

Nu denk ik gelijk aan mijn vorige droom: onverwacht succes, mogelijk proberen mogelijk om van mij een melkkoe te maken, wat ze zeer zeker niet zal lukken.

Keuzes zijn veel, veel vaker binnen bepaalde grenzen, ook al was dat bos helemaal niet op de verre achtergrond geweest! Dat vind ik op zich geen probleem.

De koe of stier bij de horens vatten: daar krijg ik een sterker gevoel bij: de dag en het uur onverwacht een enorme vastberadenheid inzetten. Krijg ik nu sterk door.

Ik hou je op de hoogte ,bedankt!! En weet Carla: Ik oordeel niet in goed of fout wat jouw interpretaties betreft he!

ANJA

Carla

Ik kan niet meer dan mijn eigen associaties geven, maar het is en blijft jouw droom, jij weet of het wel of niet bij je resoneert  :)

Fijne zondag Anja!

Anja

Dat bij de horens vatten, dat resoneert zeker! Maar nogmaals: ik hou je op de hoogte! Bedankt voor het meedenken hoor!