Nieuwe situatie, inzicht of handelswijze: Kelken 6

Gestart door Anja, augustus 20, 2022, 21:31:16 PM

Anja

Zie de laatste tarotkaart bij de door mij allerlaatst geplaatste legging De Toren II. Dat is de Kelken 6. Mijn inmiddels sterk toegenomen inzicht, is dat dat in mijn geval om de (gedeeltelijke) terugkeer gaat. Een terugkeer naar de eigen wortels en/of vroegere bezigheden en/of herinneringen.
Omdat ik deze kaart in een paar weken tijd ineens het meest van alle heb getrokken, heb ik besloten om een legging voor mezelf te doen die op Kelken 6 geïnspireerd is.

1. Wat probeer ik te doen..............................De Dood
2. Waar ben ik bang voor...............................De Geliefden
3. Waar verzet ik mij tegen............................Koning van Staven
4. Wat helpt mij om te beginnen.....................Het Rad van Fortuin
5. Welke eerste stap kan ik zetten...................De Hogepriester
6. Waar kan ik naar uitkijken..........................De Keizerin

Dit is een van de zeer weinige keren dat ik heel kort en bondig over mezelf kan zijn. En dat is dat het hier om het grote loslaten van controle gaat! Zie Het Rad van Fortuin en De Hogepriester! Vooral Het Rad van Fortuin geeft voor mij sterk aan dat ik meer en meer met onverwachte verrassingen en situaties moet omgaan. In ieder geval meer bereidheid tonen daartoe!
Dat moeite hebben met loslatten heeft o. a. te maken met momenteel een groet mate van onveiligheid te ervaren. De eerste stap die nu zelfs moet zetten, is die van het zoeken naar een veiligere omgeving, mensen waarvan ik veel meer op aan kan.
Maar dat houdt in dat ik ook een stukje aardiger moet zijn tegen anderen (De Keizerin). Weliswaar is er ene pril begin dat ik het karkater van de Koningin van Zwaarden aan het minderen ben; het proces is net in gang gezet en moet nu nog verder doorgaan.

Mijn terugkeer zit hem erin dat ik een veel groter beroep moet doen op mijn sociale leven, daar meer aandacht aan moet besteden. Zie daarna direct De Dood! Ik ga daarbij wel goed voor mezelf uitstippelen wie/wat (nog wel) bij me past en wie wat niet (meer). Die keuzes zal ik eerst elf moeten maken. Een uitgebreide balans opmaken van wat ik we/niet wil en daarna handelen.
Als ik verder ben ik kaderen en keuzes maken verlies ik ook de angst voor onontkoombare situaties en vast komen te zitten.

Dan is mijn verzet tegen mensen met een zeer overrompelende aard ook niet meer zo heftig, zie Staven Koning. Waar ik me tegen verzet moet ik dus zelf ontwikkelen. Tja, ik zit vaak meer in mijn hoofd dan in mijn handen!!

ANJA