Geen tijger in mijn nek maar aan mijn voeten

Gestart door Anja, juli 31, 2022, 01:17:37 AM

Anja

Ik ben op een camping. Ik zit op een tuinstoel met mijn been wat omhoog. Voel ik ineens dat er een dier onderaan mijn schoen zit te knabbelen. Ik denk in eerste instantie dat het een kat is. Maar ik kijk goed en dan zie ik dat het WEER een tijgerwelp van vier a vijf maanden oud is.
Ik sta op. Dat dier doet me niks. Dan zie ik dat hij me ditmaal van voren wil aanvallen. Ik kijk hem zeer doordringend aan, het beest doet niks.

Dan zie ik ineens een zeer gezette onbekende vrouw voor me staan met dik lang bruin ietwat golvend haar. Ze zegt ineens tegen me: ik kan het niet voor me houden maar ik moet jou van je moeder in de gate houden. Ik vraag haar verbaasd waarom. Ze antwoordt niet.
Dan zeg ik tegen haar ik ga de dierenbescherming bellen want die tijgerwelp moet hier weg. Straks doet hij iemand nog wat. Dat dier is van standplaats nummer 312 hé. Ze zegt dat ze dat niet precies weet maar ik heb het idee dat ze zich er veiligheidshalve buiten wil houden.

Een camping is een tijdelijke verblijfplaats voor ontspanning. En op zo'n plaats kom ik die onbekende vrouw tegen, schijnbaar in opdracht van mijn moeder. Mijn vraag: op welke onbekende plaats van ontspanning ben ik en waarom? En waarom moet mijn moeder me in de gate houden.
Wat ik me nog harder afvraag, is wat dat die tijgerwelp ermee te maken heeft. Een aanvallende tijger in dromen staat voor overstuur zijn en geplaagd worden door je rivalen. Op zich kan ik die rivalen wel plaatsen want dat lijkt onderhand wel een klucht in mijn leven. Zie om te beginnen die droom Een Tijger in mijn Nek. Plus dat een klant over mij geroddeld heeft en ik kwaad geworden ben. Weliswaar is dit nu opgelost maar toch.......Maar is dit de reden waarom mijn moede me in de gate wil houden? Heeft zij gehoord van (vermeende) vijanden van mij?