Een tijger in mijn nek

Gestart door Anja, juni 05, 2022, 00:08:29 AM

Anja

Ik zie een ongeveer vijf maanden oude tijgerwelp. Ik ben bang maar ik weet wat hoe ik moet handelen.

Plots gaat de tijgerwelp achter me staan en bijt mij in mijn nek. Ik blijf staan want als ik ga liggen dan sloopt hij me juist!


Wat in mij opkomt omdat hier zo'n nadruk op mijn nek wordt gelegd: mijn nek uitsteken voor iets of iemand waarvan ik mij afvraag of dat wel de moeite waard is.
Ten tweede, vooral omdat ik van achteren wordt aangevallen: (on) verwachte vijandschap OF ik krijg vijandschap als ik me met een bepaald persoon of iets inlaat.

Ik heb een vaag vermoeden om wie of wat het kan gaan.



ANJA

Xuma

Hi Anja,

wat of wie zich in onze dromen manifesteert, zijn symbolische delen van onszelf, het gaat altijd over ons unieke zelf, dientengevolge bevindt het tijgerwelpje zich in jouzelf.

Aangezien het tijgertje je aanvalt is het wellicht verstandig om het te temmen ?
(Tarotkaart Kracht)

Lieve groet van Xu
Just a closer walk with Thee...........

Anja

Hey Xuma,

Wat straf dat ook jij nog eens de tarotkaart Kracht benoemt Want vandaag trek ik voor de tweede keer achter elkaar deze kaart. Eens verder kijkend op mijn lijstje van de door mij getrokken dagkaarten, valt het me nu ineens op dat ik de laatste tijd veel 8-kaarten heb getrokken. Dit sluit ook aan bij mijn droom van vannacht maar eerst even terug naar wat jij eerder schreef, daar de verwarring niet al te veel te vergroten.

Ik kan gelijk wel stellen dat je conclusie juist is: ik moet dat tijgertje temmen, vooral omdat ie (kreeg sterk het gevoel dat het een mannetje is) mij bij mijn nek pakte!!
Steek je nek niet teveel uit lijkt deze droom mij te willen zeggen. Maar wat het mij nog meer zegt: denk goed na in een bepaalde situatie met wat je doet. Niet teveel op je instinct afgaand maar op je verstand. Verstand en instinct moeten met elkaar in evenwicht zijn. Maar ik voel nog meer!! Ik ga mijn volgende droom in een volgend bericht schrijven want op zeker dat die droom ook hier mee te maken heeft!! Raad het plaatje!!

Dank je wel Xuma!!

Anja

Ik ben vlakbij mijn eigen woning op een speelplaatje. Opeens is op datzelfde plaatsje een getrouwde man die ik erg graag mag!!
In het echte leven is hij ook getrouwd. We weten allebei dat er beslist iets tussen ons is maar om diverse redenen doen wij hier niets mee. Eerlijk is eerlijk: wij hebben inmiddels wel wat met elkaar gezoen maar verder dan dat komt het beslist niet. We zijn allebei blij dat we hetzelfde over de situatie denken.

Maar goed, hij is daar dus op die speelplaats. Wij zoenen niet maar we voelen dat we het goed met elkaar kunnen vinden. Op een gegeven moment vraag ik of hij mijn schouders even wil masseren, ik voel dat ik daar vastzit. Hij doet dit (boven mijn kleren, verder niks raars) en ineens zegt hij: jij hebt een heel dwingend karakter!! Hij stopt meteen met masseren!
Dan dit ik ineens op de fiets, op weg naar een klant van me! Overal zijn de straten opgebroken!! Ik moet heel wat omwegen maken wil ik op tijd bij die klant zijn. Dan zie ik plotseling een rat en een kat verschijnen en besef ik ineens dat ik ook een kat heb meegenomen. Die rat en die kat doen me niets, lijken mij niet eens te zien. Maar ik laat mijn eigen kat los en die gaat met die andere kat plus die rat mee!

Dan word ik wakker!!

@Xuma,
Op zeker (dat gevoel heb ik heel sterk) dat dit een vervolgdroom is op die droom van die vijf maanden ouden tijgerwelp!! Ik snap nu ineens waarom ik deze man moe(s)t ontmoeten, waarom ik in die situatie verzeild ben geraakt.
Dit gaat over het temmen van mijn wilde kantje (instinct reguleren dus). Ik moe(s)t deze man ontmoeten, ik moet in deze situatie te zitten om weer helemaal opnieuw te leren geduld en begrip op te brengen!! Mijn sterk geradicaliseerde kant moet zwaar versoepeld worden (masseren schouders). Vandaar die schoudermassage. Heeft er ook mee te maken. Geduld, begrip en meer handelen naar het verstand. Blijf in je eigen Kracht (tarotkaart) staan!! Ik moet ook weer helemaal leren dat situaties niet zo zwart-wit zijn als ik weleens denk.
Iets wat ik in de loop der jaren van mezelf ben kwijtgeraakt, kan ik weer terugkrijgen door de huidige situatie met deze getrouwde heer. Gek genoeg voel ik-zij het veel indirecter-een boodschap van blijf in je kracht staan of zoiets.
Die speelplaats op zich, plus wat die heer tegen mij zegt geeft voor mij aan dat hij nooit een bestaan met mij zal opbouwen, hetgeen ik toch eigenlijk ook al wel voorvoelde. Die rat geeft een glad kantje van mezelf aan, die ik al enige tijd geleden ontdekt heb en waarmee ik mezelf nog steeds verbaas.
M.a.w. middels deze situatie ga ik een stuk(je) terug naar mezelf, waardoor ik mezelf uiteindelijk beter ga voelen.

Xuma, als jij het heel anders ziet of je hebt aanvullingen: altijd welkom maar dit kwam het sterkst in me naar boven.


Dank je,

ANJA

Xuma

Hi Anja,

laten we nog even bij je eerste droom verblijven, daar ik vermoed dat deze een soort van basisdroom zou kunnen zijn.

Bijvoorbeeld: het tijgertje bespringt je van achteren dus uit jouw zicht, door jou ongezien. Men zou hierdoor kunnen bedenken, dat je de symboliek c.q. de betekenis ervan nog niet goed in het vizier hebt; welke van jouw (verborgen) eigenschappen zouden wellicht geassocieerd kunnen worden met het aanvallende tijgerwelpje ?
En het tijgertje symboliseert weliswaar kracht, maar het blijft tevens een gevaarlijk roofdier (arcanakaart Kracht) hetgeen zich duidelijk manifesteert doordat het je aanvalt in je nek, waar zich 4 slagaders bevinden........

Lieve groet van Xu
Just a closer walk with Thee...........

Anja

Dank je Xuma 8)

Wat ik uit jouw verhaal haal, als ik het tenminste goed begrijp.
Het gaat om een verborgen, zeg maar gevaarlijke eigenschap van mij waar ik tot nu toe nog niet (goed) inzicht in heb.
Dat tijgertje symboliseert kracht en het is inderdaad een gevaarlijk dier. Ze pakken hun prooi tenslotte ook altijd bij de nek of bij de keel.
Omdat dit tijgertje nog jong is (in mijn droom dacht ik aan ongeveer vijf maanden), kan hij al wel gevaarlijk bijten maar weet nog niet precies wat hij moet doen want daar is hij op die leeftijd te klein voor.
Terug naar mezelf: een gevaarlijke eigenschap van mij waarvan ik me niet bewust ben en waarvan ik blijkbaar de gevolgen zwaar onderschat. Dat associeer ik met de leeftijd van dat tijgertje.

Ik denk ook dat dit een basisdroom is. Zodoende kan ik die tweede droom hier niet los van zien. Heeft iets weg van kijk uit waar je je mee inlaat of zo maar omdat ik me schijnbaar voor nu van niets bewust ben, doe ik eerst liever wat zelfonderzoek alvorens ik hier dingen ga schrijven die bij benadering niet kloppen.

Ik hou je op de hoogte!!


Groetjes van ANJA

Xuma

Hi Anja,

je zelfonderzoek c.q. zelfobservatie en daar ruimschoots de tijd voor nemen lijkt mij een prima plan om eventueel te achterhalen, met welke onbekende eigenschap(pen) jij jezelf schade toe schijnt te brengen ; je kunt tenslotte eerst dan overwegen iets te "temmen", wanneer je weet WAT er misschien getemd dient te worden, lijkt mij

Overigens, is het mogelijk, dat de tongzoenende vrouw, van enige
tijd geleden, en het tijgertje elkaar "kennen" , i.e. misschien een
soortgelijke symboliek zouden kunnen uitdrukken ?

Lieve groet van Xu
Just a closer walk with Thee...........

Anja

Beste Xuma,

Het vijf maanden oude tijgertje heeft gebeten!! ik heb vanavond een aanval in mijn nek gehad, waarvan ik denk dat ik me toch nog goed staande heb weten te houden. Laat ik volstaan met te stellen dat ik zeer zeker weet dat dit hierop slaat!!
Gewoontegetrouw hebben we van de huurdersvereniging minstens een keer per jaar een jaarvergadering. Zo ook deze avond. Omdat er nu al wat mensen weg zijn, wist ik vooraf dat er deze avond minder mensen aanwezig zouden zijn.
Ik vond het in aanvang al raar, dat ik bericht kreeg dat ik me moest melden voor deze vergadering. De afspraak was al beklonken en nogmaals: dat vond ik al raar maar ik ben nogal nieuwsgierig dus ging ik toch. Er waren er drie aanwezig, de rest moest nog komen.
Kom ik daar binnen, beweert mijn onderbuurvrouw dat ze de laatste paar maanden last van me heeft. Volgens haar loop ik om twee uur s' nachts keihard te stampen. Dit terwijl ze al vijf jaar onder me woont en nooit over mij heeft geklaagd, ik nooit woorden met haar heb gehad en ze zelfs altijd vriendelijk is als ik haar tegenkom. Op de vraag waarom ze dan niet meteen naar me toe is gekomen als ze zon last heeft van mij kreeg ik geen antwoord. Toen zei ik heel neutraal joh, weet je wat je een volgende keer doet als je weer zon last hebt van mij? Bel de politie want dan zoekt die het wel uit. Toen werd ze nijdig en viel mijn bovenbuurvrouw haar bij. Zij had het mijn geluiden dus ook gehoord. Dit terwijl mijn bovenbuurvrouw al dertig jaar boven me woont, nooit over geluidsoverlast mijnerzijds heeft geklaagd en ik ook met haar nooit woorden heb gehad. Weleens wat meningsverschilletjes maar die waren beslist niet onoverkomelijk en ook daar zijn we naar mijn idee goed mee omgegaan.
De derde persoon die een stuk verder van mij af woont trok partij voor hun terwijl zij al helemaal geen oordeel over me kan hebben.
Uiteraard ben ik snel weggegaan en heb ze enige tijd later allemaal een mail gestuurd:

Als je net zoveel lef hebt als dat je zegt, was dan flink geweest en was naar boven gekomen zodra je (terecht) denkt last te hebben van mij. In mijn gezicht vriendelijk en aardig blijven en mij dan aanvallen op het moment dat je met anderen samen bent vind ik eerlijk van grote lafheid getuigen. Mijn hulpverlener spreekt er zelfs schande van.
Mijn advocaat zal mij vanaf nu zeer nauwlettend in de gate houden, zo ook onze woonomgeving!!

Ik ben verschrikkelijk verdrietig. Want naast deze gebeurtenis voel ik aan dat ik mijn langste tijd hier heb gehad. Weliswaar is het nog maar een beet van een vijf maanden oude tijger, kleine tijgers worden groot en op een keer wordt het wel mijn dood.
Daarnaast heb ik sterk het gevoel dat ik (binnenkort?) met een bestemmingsplan te maken krijg. Vreselijk verdrietig maar....ik zal me staande houden!!

Die twee dames :D (leuk gevonden) "ken" ik nog van vroeger: Staven en Kelken Koningin. Na jouw opmerking heb ik mijn doos met oude foto's maar weer eens tevoorschijn gehaald! En ja!! Deze dames die mijn essentie symboliseren, die ik in essentie ben, ben ik kwijt geraakt. Man man man , wat een verschil met de foto's van nu!! Waar ik een stukken hardere uitstraling op heb!! Ik heb nu voor mijn doen veel te veel van Zwaarden Koningin. Ze mag er wel bij zijn maar ik moet inderdaad een stuk terug!! Ik denk dat ik wel weet waardoor dit zo is gekomen maar vanavond is er zoveel gebeurd, dat ik daar  van de week eens even rustig over wil nadenken. En over meer dingen!!
Ik hou je op de hoogte van alles!!

Ook mijn droom van vannacht zie ik ook weer als een verlengde van die tijger!! Ik schrijf het je morgen, ben nu moe en ga wat slapen.

Bedankt, mede dankzij jou kon ik toch nog alert reageren!!!


Groetjes van ANJA (als jij ook iets kwijt wil mag dat natuurlijk ook!).

Xuma

#8
Hi Anja, 

ik onthoud mij voorlopig even van commentaar en ga straks een lichtje voor je branden bij mijn Kwan Yin.

Lieve groet weer,
Xu
Just a closer walk with Thee...........

Anja

En toen verschenen diezelfde twee dames weer in mijn droom (Steven en Kelken Koningin) en ditmaal was er veel meer nabijheid! Eerst dacht ik nog dat die ander wat jaloers was maar zij vond dat niet erg (die twee zijn nauw verbonden in mijn binnenste).
Dan loop ik door een soort van hal, rechts van me is buiten een groot meer met allemaal eilandjes. Tenminste, dat dacht ik totdat ik erachter kwam dat ik mij vergis. Dat grote meer plus eilandjes liggen recht voor me, ik moet er een stuk naartoe lopen.
Dan zie ik dat er in mijn witte T-shirt met een goud gekleurde panter erop, een gat zit. Eindelijk wijs geworden zegt een voor mij onbekende vrouw.

Mijn gevoel: ik ben bezig om die twee dames (Steven en Kelken Koningin) weer goed in mezelf te integreren, ik ben op de goede weg maar er is nog veel werk aan de winkel. Ik ben op de goede weg. Het kan zijn dat ik in de toekomst er even tussenuit ga om afstand te nemen van alles (eilanden).



ANJA

Anja

Vandaag kwam ik een van die dames tegen die op die bewuste avond zo raar tegen me deed. Ik zei niks maar keek haar alleen maar heel doordringend aan!! Daarna verder niets meer en verder blijf ik gewoon normaal doen.

Niks zeggen en alleen maar goed kijken is veel erger dan wel iets zeggen of doen.

Anja

En toen sloeg dit tijgertje weer toe, ditmaal een klantrelatie die achter mijn rug om negatief over mij heeft gepraat. Ik ga haar hier aanstaande vrijdag mee confronteren.

Anja

En toen maakte ik vandaag (11-09) weer een wonder mee!! Zie mijn verhaal in dit topic van 9 juni jongstleden, waarin ik omschrijf hoe mijn bovenbuurvrouw (die tijger die in mijn nek beet dus) mij op haar manier te grazen nam.

Afijn, sinds die tijd heb ik niks meer tegen haar gezegd. En wat schetste vanavond mijn verbazing???? Ze deed zeer vriendelijk en lollig toen ze me bij de schuur tegenkwam!! Echt waar, mijn schoenen vielen uit!! Uiteraard heb ik beleef en vriendelijk terug gedaan, o. a. omdat ze me nu niks maken kan. Maar ik keek wel raar op. Ik vraag mij af wat de reden(en) is/zijn van haar plotselinge ommezwaai maar goed. Ik kijk uit en ik zie het aan.
Verder ben ik me nog wel aan het oriƫnteren op een nieuwe woning want dat moment gaat er op een gegeven moment toch komen. Ook erg maar ja het is niet anders. Wie weet hoe leuk het nog wordt zoals die vriendin van vanmiddag zei. Daar hoop ik dan maar op!


Carla

Ik wens je veel succes met je zoektocht (of kan ik beter vindtocht schrijven?) naar een nieuwe woning. Ook niet makkelijk in deze tijd.

Anja

Gelukkig zit ik nu nog niet op een schopstoel, vandaar dat ik het nu nog kan behappen. Ik blijf mijn best doen, heb nu al wat punten van inschrijving. Ik ga zo maar door! Dank je wel Carla!