Diezelfde tijger, die ik een half jaar geleden in mijn droom zag heeft de dag vóór Kerst weer toegeslagen!! Ditmaal ging het niet over mij maar over mijn buren!
Afgelopen zaterdag stond rond 13.30 de politie bij mij aan de deur

Een medebewoner van ons flat had hun gebeld in verband met mijn buren. Volgens de politie was die beller heel bezorgd omdat die zulke harde geluiden bij mijn naaste buren hoorde, dat er misschien wel sprake kon zijn van huiselijk geweld.
Ik heb die twee politiemannen het volgende verteld. Heren, mijn buren zijn weliswaar erg eigenaardig maar NIET onaardig! Ik woon alweer enige tijd in goede harmonie met hen samen. Het enige wat ik verdacht vind, is dat ze een kind hebben die ik nu werkelijk nooit hoor huilen. Dit terwijl de baby van de vorige bewoners duidelijk hoorbaar was.
Bovendien heb ik heden middag werkelijk niks van geluid gehoord!! Terwijl ik toch in mijn computerkamer heb gezeten en daar het meeste geluid hoorbaar is! Maar ik denk toch dat jullie maar een even een verdieping hoger moeten kijken. Want daar hoor ik al sinds enige tijd behoorlijk harde geluiden. Daarbij hoor ik mijn andere buurman regelmatig keihard roepen kappen nou jongens of zoiets.
Die agenten reageerde het volgende: mevrouw, ik hoorde net nog een baby huilen toen ik bij de buren waar dus geweld zou zijn aanbelde. Dus het kan zijn dat u gewoon niets hoort. Hier ging ik niet op in maar zei gewoon heren, als ik u was deed ik gewoon eens wat verder onderzoek. Want ik heb de vrouw des huizes werkelijk nog nooit met blauwe plekken gezien, zeker niet in haar gezicht.
Toen gingen die heren weg, ik hoorde dat ze een etage hoger aanbelde.
Natuurlijk hoor ik niet alles van mijn linkerburen, waar dat geweld dus zou zijn. Ik ben niet altijd thuis en ik let ook niet altijd op. Maar als er sprake zou zijn van stelselmatig huiselijk geweld, dan kan het niet anders of mij moet dan inmiddels wel wat opgevallen zijn.
Ik kan er de vinger dus niet op leggen en het kan natuurlijk zijn dat iemand goed van hart is en oprecht bezorgd. Maar toch kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ook hier weer sprake is van een tijger die wil bijten, ditmaal in de nek van mijn buren en mogelijk ook kijkt of het lukt in z'n tanden ook nog eens in die van mij te zetten.
Nogmaals: ik kan het niet precies aangeven maar iets hierin voelt heel erg raar aan!
Ik heb, heel ondeugend, bij mijn linkerburen aangebeld om ze te waarschuwen dat iemand voor hun had gebeld en ook dus de ware reden hiervoor verteld. Toen ik aanbelde waren ze allebei rustig en hadden beiden een kind in hun handen. Ze zeiden niet veel op mij en reageerde rustig.
Ik ging gelijk weer weg, ze lieten me niet binnen. Nadat ik dit gedaan had, heb ik de politie nog eens een korte maar krachtige mail gestuurd met wat ik van mijn buren vind. Ook dat ik begrijp dat ze hun werk moeten doen maar dat ik toch even wil aangeven-in zeer net Nederlands gemaild!-hoe en waarom ik dit zo apart vind.
Nogmaals: weet het niet precies maar het verbaast me niet als blijkt dat deze tijger ook bij anderen toeslaat.
ANJA