Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een tijger in mijn nek

Gestart door Anja, juni 05, 2022, 00:08:29 AM

Anja

Diezelfde tijger, die ik een half jaar geleden in mijn droom zag heeft de dag vóór Kerst weer toegeslagen!! Ditmaal ging het niet over mij maar over mijn buren!

Afgelopen zaterdag stond rond 13.30 de politie bij mij aan de deur ??? :o Een medebewoner van ons flat had hun gebeld in verband met mijn buren. Volgens de politie was die beller heel bezorgd omdat die zulke harde geluiden bij mijn naaste buren hoorde, dat er misschien wel sprake kon zijn van huiselijk geweld.
Ik heb die twee politiemannen het volgende verteld. Heren, mijn buren zijn weliswaar erg eigenaardig maar NIET onaardig! Ik woon alweer enige tijd in goede harmonie met hen samen. Het enige wat ik verdacht vind, is dat ze een kind hebben die ik nu werkelijk nooit hoor huilen. Dit terwijl de baby van de vorige bewoners duidelijk hoorbaar was.
Bovendien heb ik heden middag werkelijk niks van geluid gehoord!! Terwijl ik toch in mijn computerkamer heb gezeten en daar het meeste geluid hoorbaar is! Maar ik denk toch dat jullie maar een even een verdieping hoger moeten kijken. Want daar hoor ik al sinds enige tijd behoorlijk harde geluiden. Daarbij hoor ik mijn andere buurman regelmatig keihard roepen kappen nou jongens of zoiets.
Die agenten reageerde het volgende: mevrouw, ik hoorde net nog een baby huilen toen ik bij de buren waar dus geweld zou zijn aanbelde. Dus het kan zijn dat u gewoon niets hoort. Hier ging ik niet op in maar zei gewoon heren, als ik u was deed ik gewoon eens wat verder onderzoek. Want ik heb de vrouw des huizes werkelijk nog nooit met blauwe plekken gezien, zeker niet in haar gezicht.
Toen gingen die heren weg, ik hoorde dat ze een etage hoger aanbelde.

Natuurlijk hoor ik niet alles van mijn linkerburen, waar dat geweld dus zou zijn. Ik ben niet altijd thuis en ik let ook niet altijd op. Maar als er sprake zou zijn van stelselmatig huiselijk geweld, dan kan het niet anders of mij moet dan inmiddels wel wat opgevallen zijn.
Ik kan er de vinger dus niet op leggen en het kan natuurlijk zijn dat iemand goed van hart is en oprecht bezorgd. Maar toch kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ook hier weer sprake is van een tijger die wil bijten, ditmaal in de nek van mijn buren en mogelijk ook kijkt of het lukt in z'n tanden ook nog eens in die van mij te zetten.
Nogmaals: ik kan het niet precies aangeven maar iets hierin voelt heel erg raar aan!

Ik heb, heel ondeugend, bij mijn linkerburen aangebeld om ze te waarschuwen dat iemand voor hun had gebeld en ook dus de ware reden hiervoor verteld. Toen ik aanbelde waren ze allebei rustig en hadden beiden een kind in hun handen. Ze zeiden niet veel op mij en reageerde rustig.
Ik ging gelijk weer weg, ze lieten me niet binnen. Nadat ik dit gedaan had, heb ik de politie nog eens een korte maar krachtige mail gestuurd met wat ik van mijn buren vind. Ook dat ik begrijp dat ze hun werk moeten doen maar dat ik toch even wil aangeven-in zeer net Nederlands gemaild!-hoe en waarom ik dit zo apart vind.

Nogmaals: weet het niet precies maar het verbaast me niet als blijkt dat deze tijger ook bij anderen toeslaat.

ANJA

Carla

Hoi Anja,

Was dit nou een droom of gebeurde dit allemaal echt?
Ik dacht het laatste, maar het staat wel in het dromenforum dus ik twijfel  ;D

Anja

Hoi Carla,

Het spijt me dat ik niet duidelijk ben geweest maar je intuïtie is goed: dat allerlaatste wat ik heb geschreven is echt gebeurd!! Een half jaar geleden toen ik dit droomde, werd ik dus een paar dagen later in een soort van val gelokt, zie mijn relaas dat ik na mijn eigen droomuitleg heb geschreven.
Nu een half jaar verder, overkomt mijn buurman ook zoiets zij het dat ze dat bij hem op een wat andere manier hebben gedaan. Afijn, je hebt mijn verhaal gelezen dus ben benieuwd wat je ervan vindt en/of wat dit bij jou oproept.

Ikzelf hoop dat er geen verband bestaat tussen het geval van mijn buurman en die van mij een half jaar geleden.

Groetjes van ANJA

Anja

Ik weet natuurlijk niet of dit te maken heeft met al hetgeen ik hieraan vooraf heb opgeschreven!

Maar een half uur geleden (23.30) werd er zeer kort maar evenzeer spontaan aangebeld! Heel raar want dat gebeurt hier nooit. Uiteraard heb ik niet open gedaan! Maar ik vind het vreemd. Ik ga rustig verder.

ANJA

Anja

En nu weer wat bijzonders!!

Vanmiddag kwam ik mijn benedenbuurvrouw tegen die schuin onder mij woont. Na eerst een poos over haar (klein) kinderen te hebben gepraat, kwam op de een of andere manier het gesprek op mijn buren terecht. Het betreft dus die buren waarvoor zaterdag voor Kerst de politie is gebeld in verband met verdenking van huiselijk geweld.
Hoe het met mijn nieuwe buren is (wonen er al zo ongeveer 1,5 jaar maar goed). Ik zei tegen haar o ja, u heeft de politie gebeld toch? Want u was zeer bezorgd dat de vrouw des huizes in elkaar werd geslagen. Mijn schuin benedenbuurvrouw keek hoost verbaasd. Ze zei ik? De politie bellen? Ik heb helemaal niet gebeld!!! Met mijn hand op mijn hart Anja, ik hoor jouw buren werkelijk nooit!! En ik kan het weten want ik ben al op hoge leeftijd en altijd thuis.
IK verteld dat toen de politie de zaterdag voor Kerst bij mij voor de deur stond. Ze vond dat hoogst merkwaardig!! Ze zei Heel raar dat de politie niet bij mij heeft aangebeld, aangezien ik hun onderbuurvrouw ben. Dan hadden ze toch bij mij en ook die andere bewoners van de begane grond moeten aanbellen? Mijn mond viel open want ook ik vind dit zeer merkwaardig!

Ik en mijn buurvrouw waren het er allebei over eens: hier klopt iets niet! Ik ben nu benieuwd hoe dit gaat aflopen! Ik heb bewust nog niet gezegd wat ik als persoon met mijn directe onderbuurvrouw (is dus weer een ander) half juni vorig jaar meemaakte. Ik heb over haar niets gezegd dus ben benieuwd hoe dit verder zal gaan!

ANJA

Anja

En nu heeft diezelfde tijger, denk ik weer zachtjes en brommend toegeslagen!!

Mijn bovenbuurvrouw die op de tweede verdieping woont, gaat geheel onverwacht en naar mijn idee onder verdachte omstandigheden verhuizen. Dit terwijl ze nooit was weg te slaan uit ons flat.
Toevallig zag ik haar vandaag in de verte door het portiek lopen. Zij zag mij en ik zag weer dat ze net deed alsof ze mij niet zag en ze liep heel snel verder. Ik kan dit niet tot in detail uitleggen maar feit si dat dit gewoon uiterst vreemd is.

Ik moet ineens denken aan eerdere dromen die ik alweer een tijd geleden had. Zie Brand op de Tweede Verdieping en de droom over de verloren krant op de galerij.

Mijn gevoel: na haar vertrek volgen er, zeker volgend jaar, meer.

Carla

Hoi Anja,

Ik had vaag in mijn herinnering dat de flat waarin jij woont tzt ook gerenoveerd zou worden (of misschien zelfs afgebroken??). Ik heb weleens een renovatie meegemaakt, en dat is echt geen pretje. Àls dat inderdaad het geval is kan ik me voorstellen dat mensen naarstig op zoek gaan naar iets anders.

Maar het kan ook best dat ik in de war ben met een andere situatie, of dingen verkeerd heb onthouden...

Anja

Beste Carla,

Je zit er weliswaar een beetje maar niet helemaal naast. Want ons flat wordt misschien zelfs afgebroken. Gezien het feit dat ons flatgebouw ruim vijftig jaar oud is, denk ik eerder dat er afbraak zal plaatsvinden.

Natuurlijk begrijp ik ook dat mensen op zoek gaan naar iets anders. Maar dáár hoef je niet stiekem over te doen!! Sterker nog: dit is een zeer legale reden om naar iets anders te zoeken. En daar gaat het hier om! Vertrekkende bovenbuurvrouw doet zeer geheimzinnig en dat vind ik raar. Dit geeft mij de indruk dat er inderdaad iets scheef zit. Waarover word ik waarom niet geïnformeerd??

Ik kan er de vinger niet op leggen maar iets in mij zegt me dat er iets op handen is waarvan wij allen nu nog niks weten.

ANJA

Carla

Hoi Anja,

Ja dat is wel erg vervelend als je alleen maar geruchten hoort en niet weet wat er van waar is. Hopelijk krijg je daar snel duidelijkheid over.

Anja

Dank je Carla! Hier duim ik voor!

Anja

Beste Allemaal,

Ik geloof dat het toenmalige vijf maanden oude tijgertje, die mij anderhalf jaar geleden in mijn nek gebeten heeft op een gegeven moment toch wel wat met hangende kattenpootjes bij me terug gaat komen!! Ik weet het niet zeker maar dat vage gevoel heb ik!

Door alle feestdrukte, viel ik vroeg in deze avond in een lichte slaap.
Ik droom dat ik in onze schuur sta en dat mijn benedenbuurvrouw daar ook is. Ze is helemaal in het zwart gekleed (wat ze normaal gesproken niet is). Ze zegt tegen mij een paar keer overduidelijk "je mag wel lachen hoor".  Ik moet wel zeggen dat ze er neutraal bij kijkt: niet boos maar ook niet blij dus.

Lachen in een droom betekent heel vaak geluk en/of blijde gebeurtenis. Kleding geeft vaak in hoofdzaak bescherming aan. Zwart staat vaak voor manifestatie, negatief zijn en oordeel.
Mijn gevoel: benedenbuurvrouw is/was nogal close met mijn bovenbuurvrouw. Zoals ik hier een poosje terug al vermeldde, is mijn bovenbuurvrouw ongeveer drie maanden geleden verhuisd. Ze heeft hiermee ook afstand gedaan van ons bestuur.
Mijn gevoel hierover: benedenbuurvrouw staat (bijna) niet meer onder invloed van bovenbuurvrouw. En als ze  dat nog wel staat, dan zal dat niet veel meer uitmaken en heeft dat zeker geen invloed meer op mijn geestelijk en fysiek welzijn. Onderbuurvrouw gaat zich nu knap onzeker voelen!! Op de een of andere manier wil ze 'het' nu weer goed hebben met mij, ze wil het in ieder geval met mij makkelijker hebben. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ze bang wordt. Nee, niet voor mij maar voor iets of iemand anders. Dit proces gaat beginnen!
Ik ben dankbaar voor deze droom want mocht benedenbuurvrouw naar me toe komen om te willen praten: dan kan dat zeker maar dan heb ik wel mijn strategie klaar!! Eentje zonder lelijk te doen!

ANJA

Anja

Dit is echt ongelooflijk maar waar! Heden avond belde voor mij zeer onverwacht, mijn kersverse bovenbuurvrouw bij mij aan! Ze stelde zich heel netjes voor en vertelde me gelijk dat er morgen voor een dagje een stelling voor mijn raam zou staan. Want zij en haar man laten dubbelglas zetten dus hebben werkmannen die stelling nodig. Maar dat ik niet schrik als ik dat zie.

Uiteraard vind ik het zeer netjes dat ze mij dat even zegt. Hoewel ik er volop vanuit ga dat ze in hoofdzaak hiervoor kwam, bekruipt mij het zeer vage gevoel dat dit toch wel een pietsje nieuwsgierigheid was. Ik kan er de vinger niet op leggen maar krijg in positieve zin zo'n apart gevoel van binnen.

Eerst die droom van mijn benedenbuurvrouw en nu dit.

ANJA

Carla

Nu ook maar hopen dat die ramen binnen 1 dag klaar zullen zijn, zo'n steiger voor je raam is ook niet echt leuk.

Anja

Beste Carla,

Die steiger is inmiddels alweer weggehaald dus ik denk dat mijn bovenburen inmiddels zielsgelukkig zijn met hun nieuwe ramen.
Wederom krijg ik het gevoel dat mijn contacten met mijn medebewoners gaan veranderen, ditmaal ten gunste van mij. Welde vandaag zomaar weer in me op. Afwachten maar, heb toch goede hoop.

ANJA

Carla

Dat klinkt fijn Anja, ik hoop het voor je.
Er zit wel waarheid in dat ze zeggen beter een goede buur dan een verre vriend   :)