Beste Xuma,
Het vijf maanden oude tijgertje heeft gebeten!! ik heb vanavond een aanval in mijn nek gehad, waarvan ik denk dat ik me toch nog goed staande heb weten te houden. Laat ik volstaan met te stellen dat ik zeer zeker weet dat dit hierop slaat!!
Gewoontegetrouw hebben we van de huurdersvereniging minstens een keer per jaar een jaarvergadering. Zo ook deze avond. Omdat er nu al wat mensen weg zijn, wist ik vooraf dat er deze avond minder mensen aanwezig zouden zijn.
Ik vond het in aanvang al raar, dat ik bericht kreeg dat ik me moest melden voor deze vergadering. De afspraak was al beklonken en nogmaals: dat vond ik al raar maar ik ben nogal nieuwsgierig dus ging ik toch. Er waren er drie aanwezig, de rest moest nog komen.
Kom ik daar binnen, beweert mijn onderbuurvrouw dat ze de laatste paar maanden last van me heeft. Volgens haar loop ik om twee uur s' nachts keihard te stampen. Dit terwijl ze al vijf jaar onder me woont en nooit over mij heeft geklaagd, ik nooit woorden met haar heb gehad en ze zelfs altijd vriendelijk is als ik haar tegenkom. Op de vraag waarom ze dan niet meteen naar me toe is gekomen als ze zon last heeft van mij kreeg ik geen antwoord. Toen zei ik heel neutraal joh, weet je wat je een volgende keer doet als je weer zon last hebt van mij? Bel de politie want dan zoekt die het wel uit. Toen werd ze nijdig en viel mijn bovenbuurvrouw haar bij. Zij had het mijn geluiden dus ook gehoord. Dit terwijl mijn bovenbuurvrouw al dertig jaar boven me woont, nooit over geluidsoverlast mijnerzijds heeft geklaagd en ik ook met haar nooit woorden heb gehad. Weleens wat meningsverschilletjes maar die waren beslist niet onoverkomelijk en ook daar zijn we naar mijn idee goed mee omgegaan.
De derde persoon die een stuk verder van mij af woont trok partij voor hun terwijl zij al helemaal geen oordeel over me kan hebben.
Uiteraard ben ik snel weggegaan en heb ze enige tijd later allemaal een mail gestuurd:
Als je net zoveel lef hebt als dat je zegt, was dan flink geweest en was naar boven gekomen zodra je (terecht) denkt last te hebben van mij. In mijn gezicht vriendelijk en aardig blijven en mij dan aanvallen op het moment dat je met anderen samen bent vind ik eerlijk van grote lafheid getuigen. Mijn hulpverlener spreekt er zelfs schande van.
Mijn advocaat zal mij vanaf nu zeer nauwlettend in de gate houden, zo ook onze woonomgeving!!
Ik ben verschrikkelijk verdrietig. Want naast deze gebeurtenis voel ik aan dat ik mijn langste tijd hier heb gehad. Weliswaar is het nog maar een beet van een vijf maanden oude tijger, kleine tijgers worden groot en op een keer wordt het wel mijn dood.
Daarnaast heb ik sterk het gevoel dat ik (binnenkort?) met een bestemmingsplan te maken krijg. Vreselijk verdrietig maar....ik zal me staande houden!!
Die twee dames

(leuk gevonden) "ken" ik nog van vroeger: Staven en Kelken Koningin. Na jouw opmerking heb ik mijn doos met oude foto's maar weer eens tevoorschijn gehaald! En ja!! Deze dames die mijn essentie symboliseren, die ik in essentie ben, ben ik kwijt geraakt. Man man man , wat een verschil met de foto's van nu!! Waar ik een stukken hardere uitstraling op heb!! Ik heb nu voor mijn doen veel te veel van Zwaarden Koningin. Ze mag er wel bij zijn maar ik moet inderdaad een stuk terug!! Ik denk dat ik wel weet waardoor dit zo is gekomen maar vanavond is er zoveel gebeurd, dat ik daar van de week eens even rustig over wil nadenken. En over meer dingen!!
Ik hou je op de hoogte van alles!!
Ook mijn droom van vannacht zie ik ook weer als een verlengde van die tijger!! Ik schrijf het je morgen, ben nu moe en ga wat slapen.
Bedankt, mede dankzij jou kon ik toch nog alert reageren!!!
Groetjes van ANJA (als jij ook iets kwijt wil mag dat natuurlijk ook!).