Staven Koningin

Gestart door Djeezes, september 24, 2004, 23:21:45 PM

Gerrie

Ik kom nog even terug op de symboliek van de zwarte kat en mijn interpretatie daaraan.
Ik heb een aantal jaren terug een aantal workshops van de inmiddels overleden Hajo Banzhaf gehad.
( Wat een mooi mens was dat) en daarin werden ook de hofkaarten besproken en het toeval wilde dat ik de Koningin van Staven moest duiden. Mijn interpretatie luide als volgt: "katten zijn ongelooflijk autistisch. Ze zijn erg afstandelijk en laten je pas toe wanneer zij het willen. Ze vertrouwen niet zomaar iemand en als ze je gaan vertrouwen, blijft er toch de nodige reserves. Dus de zwarte ( zwart = verdichting) kat staat voor mij voor de afstandelijkheid en eigen wilskracht van de warme passievolle Koningin. Iedereen lag in een deuk door deze vertaling, zelfs Hajo. Maar hij vond het wel een van de aspecten die de kat symboliseren. Wat hij er verder nog aan toevoegde was, wat Ricca al benoemde, het instinct, het dierlijke aspect van onze geest.

Liefs.
Joy

phoeby

Wat mij opvalt is dat Staven Koningin naar rechts kijkt (als het plaatje recht voor je ligt) en de staaf in haar linkerhand vasthoudt. Ze kijkt er dus van weg, dit in tegenstelling tot Koning, Ridder en Schildknaap van Staven. Ik wil niet zeggen dat de andere 3 wél naar hun staaf kijken maar ze kijken in ieder geval wel in die richting...
Betekend dit ook nog iets?

Liefs Phoeby

Leeuwin

Het geeft voor mij aan dat deze dame op een bedachtzame manier verder kijkt dan alleen hetgeen ze in handen heeft.

Leeuwin

Marilu

Opmerking voor Ricca: Intuïtie betekent in de Jungiaanse psychologie niet een gevoelsfunctie, die dan inderdaad bij het element water/Bekers thuishoort, maar het uitgaan van concepten (wat het zou kunnen worden, niet wat het al is). Dit staat tegenover de concrete werkelijkheid (aarde/Pentakels) waarin de concepten vorm hebben gekregen, als het ware zijn geustold in de materie. Vandaar de koppeling van intuïtie met het element vuur en van daaruit met de Staven. Voor vuurtypen is de concrete werkelijkheid eigenlijk al niet meer interessant, want de concepten zijn veel leuker...
Veel liefs van Marilu

lucifall

#34
http://img820.imageshack.us/img820/3581/mkx5ajmcko.jpg

De Keizer: de bergen en hand en zand zijn verschillend gekleurd. Links Geel en rechts Oranje.
Koningin van Staven: de handen zijn verschillend gekleurd. De jurk is geel gekleurd en rechtsonder wit. De Aarde aan de linkerkant is geel terwijl dit aan de andere kant grijs is.
Waarom zijn deze alleen deze twee kaarten (zover ik weet) verschillend gekleurd?

Het enige wat ik kon bedenken is:
Keizer= Heh= Raam â€" Aries. Verbonden met Zicht.                                                              
Koningin van Staven: 20gr Vissen- 20gr Ram. Ook verbonden met Aries, heh en Zicht. De koninginnen uit tarot zijn verbonden met water. Hier zien we de koningin in haar tegengestelde element vuur. Zien we dit terug in het stukje wit in de jurk?                      
Grijs is een mix van tegengestelde kleuren net zoals de Koningin (water) van Vuur/ Staven.

Hebben jullie ideeën?
Luus

Ricca

Bovenstaande post was een topic elders op de het Arcanaforum, maar is nu met het topic Staven Koningin samengevoegd.
Ricca
From Ricca with Love

VlinderTuin

#36
Ik trok toevallig vandaag de dagkaart van de staven koningin,
Ik heb veel geleerd van wat er als info stond bijgeschreven op dit forum.
Toch zag ik nog wat andere dingen (dank zij de tips en tools van jullie) die ik hieronder heb beschreven wat vinden jullie daarvan. Nou weet ik wel dat hier al lang niet meer op gereageerd is geworden toch hoop ik dat iemand dit ziet en misschien toch nog een aanvulling kan geven over zijn of haar beleving en of mijn beleving niet ook ergens wel zou kunnen :).

Mijn Beleving ;

De symbolische betekenis van de zonnebloem
De wetenschappelijke naam voor de bloem is Helianthus, de griekse woorden voor zon (helios)
en bloem (anthos). De bloem komt oorspronkelijk uit Centraal en Zuid-Amerika.
De Spaanse veroveraars brachten de plant naar Europa aan het eind van de middeleeuwen.
De Inca’s zagen de schoonheid van de bloem wel maar de plant was vooral nuttig.
De olie werd gebruikt om eten mee te bereiden en de zaden waren eetbaar.
Maar de bloem werd ook in de oude religie vereerd en er zijn veel afbeeldingen gevonden in oude tempels.

In Europa was de bloem vrijwel onmiddellijk een succes.
De gele bloem draait mee met het zonlicht waardoor de plant zelfs een christelijke betekenis kreeg,
de mens die zijn hoofd naar het licht (Christus) draait.
Maar de betekenis van de bloem gaat veel verder dan de christelijke uitleg.
De zonnebloem staat voor geluk, adoratie, levenslust en bewondering..

op de link achterzijde troon ; http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/StQ_NV.jpg
Zie je duidelijk dat ze de zonnebloem in rechterhand houd. Met de staaf in linkerhand wijst dit dan op
tweestrijd?  Keuzen uit twee wegen waarvan de linker Kant misschien zonniger lijkt maar is dat ook wel zo als je de betekenis van de zonnebloem leest.
Daarbij krijg ik het idee dat ze toe is aan liefde, aandacht genegenheid aangezien ze haar benen niet netjes over elkaar heeft.
Maar in haar huidige positie als koningin is dat niet echt mogelijk.
Toch zou zij van de troon opstaan zou zij zich meer kunnen openstellen zoals ze nu aan de achterzijde van de troon te zien is.
(op de link achterzijde troon ; http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/StQ_NV.jpg).
Meer liefde kunnen geven en ontvangen en daarmee ook toegankelijker worden. En daarmee ook vruchtbaarder (zie fruitmand) zou kunnen worden omdat ze met andere kan delen en leren wat ze weet.
Wat nu op de troon in die positie lastiger word. De kat staat in mijn ogen als bescherming zodat zij rustig haar gedachten naar rechts (voor de koningin op de kaart links) kan laten afdwalen terwijl de zwarte kat toch haar voorzijde beschermd.
Ze heeft ook de behoefte om haar vleugels te spreiden vandaar ook de weeïge dromerige blik in de toekomst in de andere richting  die nog volledig openstaat nog niet is ingekleurd.
En dus staan nog alle opties en mogelijkheden open voor een nieuw bestaan wat ze zelf opnieuw kan inkleuren :) Daarom is naar mijn mening een zijde wit of grijs omdat deze nog ingekleurd mag worden. Afhankelijk van welke keuze ze maakt. Misschien bedoelen ze dat wel op de kaart dat ze een keuze moet maken , zonder die keuze kan de rechterzijde niet ingekleurd worden.
Daarbij realiseer ik mij net dat de wijdbeense benen van de koningin ook wel eens op een bevalling zou kunnen wijzen op een nieuw begin op een wedergeboorte!!! Ik bedacht me dit net omdat ik de laatste tijd zelf naast deze kaart ook vaak de dood krijg. En ineens viel het kwartje aangezien de toekomst nog open ligt zie verdere uitleg de rechterzijde nog ingekleurd moet worden . De kat ter bescherming daar zit. En de koningin met haar benen gespreid zit kon dit wel eens wijzen op een wedergeboorte een nieuw begin. :).

Daarbij kijk je bij de kaart aan de voorkant naar het verleden omdat je alles achter de troon ziet. De bewerkte grond van het verleden.
Terwijl als je de kaart aan de achterzijde troon bekijkt, kun je naar voren kijken langs de troon af naar de toekomst.
Die er dan in mijn ogen veel mooier uitziet veel vrolijker, zonnig, vrijheid (veel natuur), vruchtbaar veel bloemen. Maar ook ontgonnen grond waar nog alles mogelijk is afhankelijk van de keuze die er gemaakt word.

Dat was mijn idee :) Het gevoel dat ik kreeg bij deze kaart. Waarvan ik ook heel sterk het gevoel had dat ik dat moest delen. En daarom nu zelfs lid ben geworden :). Om mijn gevoel bij deze kaart met jullie te mogen delen. Mocht er iemand nog tips of tools of aanvullingen hebben vind ik dat altijd heel fijn om te weten want ik leer graag van anderen daarom las ik al heel veel op dit forum.
Groetjes En veel liefs Vlindertuin :).

heleen

lieve vlindertuin.

allereerst hartelijk welkom op het forum. Ik heb je uitgebreide introductie natuurlijk 2x gelezen ;D, maar je (nog) niet welkom geheten in het bewuste topic.

De zonnebloem. Dit jaar voor het eerst zonnebloemen gekweekt in mijn eigen kleine tuintje, met behulp van wat dierenvriendjes. En om eerlijk te zijn, van de symbolische betekenis was/ben ik mij niet bewust. Het enige oordeel dat ik erop plak is, ik vind ze mooi . En dat de zaadjes  eetbaar zijn, dat vind ik ook prettig. Toch heb ik dit jaar gefascineerd naar deze bloemen gekeken. Ze maakte heel veel indruk op me, vooral vanwege hun grootte, maar ook het patroon van de zaadjes in de bloem, toen ik deze had ge-oost. Maar er viel me nog iets op, hun stengel zijn zo stevig. In de zomer hebben we hevige regenvallen gehad, en de grote bloemen waren topzwaar, bij mij was het zo dat de stengels niet braken (wel de bamboe houtjes waarmee ik de bloemen had vastgebonden) en dat oogsten extra bewondering voor de zonnebloem.

Ook denk ik bij zonnebloemen aan Vincent van Gogh. Heeft natuurlijk niets met deze koningin te maken. Maar ik heb daar nu eenmaal een associatie mee. Vincent van Gogh had niet het makkelijkste leven, (de staaf) toch heeft hij een schat op aarde achter gelaten (zijn schilderijen, die bij zijn leven niets waard waren, maar na zijn dood een andere betekenis gekregen hebben, (de zonnebloem))

maar het maken van een keuze zie ik niet in de staaf/zonnebloem verhaal. Voor mij zijn het 2 verschillende voorwerpen die de koningin vast heeft. En gezien zij de koningin van de staven is, heeft zij een staaf vast. In de linkerhand, net als de koning. (volgens mij stond de hof-fotograaf hierop, want iedere koning, behalve pentakels, en koningin hebben hun element in de linkerhand, mijn inziens want bij pentakels en bekers kun je daarover in discussie gaan, zij gebruiken beide handen, maar voor mij is de rechterhand ondersteunend). .

Citaat van: VlinderTuin op december 09, 2013, 14:49:22 PM

Daarbij krijg ik het idee dat ze toe is aan liefde, aandacht genegenheid aangezien ze haar benen niet netjes over elkaar heeft.


En van die opmerking schrok ik. Het niet netjes als je je benen niet over elkaar hebt. Tja iets wat ons vrouwen al jong wordt bijgebracht ::). Maar heeft dat iets te maken om vragen van genegenheid, liefde en aandacht??  Ik vind dat deze koningin door deze manier van zitten iets mannelijk krijgt, wat ik ook bij het vuurteken vind horen. Hoewel ik vuur niet typisch mannelijk noch vrouwelijk vind. Ik vind ook dat de koning,de ridder, de schildknaap iets vrouwelijks hebben. En dat vind ik het mooie van vuur.

Ik vind het een geposeerde foto van de Queen. Het stond in tarot land al een tijdje vast. De koningen en koninginnen moesten op de foto. De koningin van staven begon al te zuchten en te kreunen, zij had daar helemaal geen zin in. Stijf gaan zitten op de troon, en dan nog zeker lachen ook. Haar man sprak haar toe, lieveling het hoort nu eenmaal bij het vak. De koningin wierp haar man een woedende blik toe, uit haar ogen sprak het vuur. De koning moest lachen bij haar blik. Hij kende zijn vrouw goed. Achter de troon, een vrouw uit duizenden, wat zij niet tot uitdrukking kon brengen op de troon.

daarom

Citaat van: VlinderTuin op december 09, 2013, 14:49:22 PM
Ze heeft ook de behoefte om haar vleugels te spreiden vandaar ook de weeïge dromerige blik in de toekomst in de andere richting  die nog volledig openstaat nog niet is ingekleurd.

Het moment dat de foto sessie is afgelopen en de koningin haar eigen kleurenpalet tevoorschijn kan halen om haar dag te kleuren. Volgens mij is het een vrouw die weet wat ze wil, eigenlijk te goed weet wat ze wil, maar daardoor een afkeer heeft van "het gangbare, hetgeen wat er van je word verwacht, verplichtingen" omdat dit niet altijd hetgeen is wat de koningin wil, en geeft ze er daarom geen kleur aan.

Citaat van: VlinderTuin op december 09, 2013, 14:49:22 PM

Daarbij realiseer ik mij net dat de wijdbeense benen van de koningin ook wel eens op een bevalling zou kunnen wijzen op een nieuw begin op een wedergeboorte!!! Ik bedacht me dit net omdat ik de laatste tijd zelf naast deze kaart ook vaak de dood krijg. En ineens viel het kwartje aangezien de toekomst nog open ligt zie verdere uitleg de rechterzijde nog ingekleurd moet worden . De kat ter bescherming daar zit. En de koningin met haar benen gespreid zit kon dit wel eens wijzen op een wedergeboorte een nieuw begin. :).

Een gedachten die gisteravond ook door mijn hoofd heen ging.

Heleen.


VlinderTuin

#38
Thanx Heleen,

Bedankt voor het welkom :).
Super dat je zo uitgebreid uitleg geeft waar ik mijn vragen had.
Ik ben heel blij met deze uitleg.
Hier heb ik wat aan.
Alleen nog een vraag. Wat vond je van de kaart met de achterzijde van de troon waar ze heel anders staat afgebeeld. En waar de omgeving ook heel anders staat afgebeeld als je langs de troon afkijkt. :).

Ps; Ik heb ook bijna ieder jaar zonnebloemen in de tuin met enorm dikke stevige stelen inderdaad en heel hoog :). prachtige bloemen. Doet mij altijd denken aan de bonenstaak waar de jongen omhoog klimpt en bij de reus uitkomt haha tja ik hou van sprookjes.
En grappig dat je met de naam Vincent komt zo heet mijn zoon :). De naam Vincent betekend de Overwinnaar ook wel grappig om te weten :). Ik heb op Wikipedia gekeken ivm levensverhaal Vincent van Gogh heeft inderdaad ook zonnebloemen geschilderd vandaar dat jij natuurlijk met Vincent van Gogh kwam. Wist ik heel eerlijk gezegd niet ik heb me nooit zo in Vincent van Gogh verdiept tot nu toe dan.
Verder heb ik twee kinderen die vlak naar elkaar zijn geboren. En volgens een paranormaal persoon die mij ooit vertelde dat ze in de hemel al bij elkaar zaten.
Vincent is geboren op 23-05-2002 en zijn broertje op 28-05-2003 totaal verschillend van elkaar maar wel helemaal gek met elkaar en allebei sterrenbeeld tweeling.
Wat ik verpant vond op Wikipedia had Vincent van Gogh ook een jongere broer waar hij best heel erg close mee was. En die een half jaar na de dood van Vincent ook overleed terwijl hij jonger was als Vincent. Niet dat ik hier iets mee wil zeggen maar het zet je wel aan het denken :).
Maar goed ik dwaal af we hadden het over de staven koningin :).
Mijn vraag over de Staven koningin was dus wat je vond van de kaart met de achterzijde van de troon waar de staven koningin heel anders staat afgebeeld. En waar de omgeving ook heel anders staat afgebeeld als je langs de troon afkijkt. :).

Daar had ik in mijn vorige bericht de volgende tekst over neer gezet:
"Daarbij krijg ik het idee dat ze toe is aan liefde, aandacht genegenheid aangezien ze haar benen niet netjes over elkaar heeft.
Maar in haar huidige positie als koningin is dat niet echt mogelijk.
Toch zou zij van de troon opstaan zou zij zich meer kunnen openstellen zoals ze nu aan de achterzijde van de troon te zien is.
(op de link achterzijde troon ; http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/StQ_NV.jpg).
Meer liefde kunnen geven en ontvangen en daarmee ook toegankelijker worden. En daarmee ook vruchtbaarder (zie fruitmand) zou kunnen worden omdat ze met andere kan delen en leren wat ze weet.
Wat nu op de troon in die positie lastiger word."

En Onderstaand stukje stond in mijn vorige bericht:
"Daarbij kijk je bij de kaart aan de voorkant naar het verleden omdat je alles achter de troon ziet. De bewerkte grond van het verleden.
Terwijl als je de kaart aan de achterzijde troon bekijkt, kun je naar voren kijken langs de troon af naar de toekomst.
Die er dan in mijn ogen veel mooier uitziet veel vrolijker, zonnig, vrijheid (veel natuur), vruchtbaar veel bloemen. Maar ook ontgonnen grond waar nog alles mogelijk is afhankelijk van de keuze die er gemaakt word".

Groetjes en veel liefs Vlindertuin:)

heleen

lieve vlindertuin.

Citaat van: VlinderTuin op december 11, 2013, 02:42:47 AM
Daar had ik in mijn vorige bericht de volgende tekst over neer gezet:
"Daarbij krijg ik het idee dat ze toe is aan liefde, aandacht genegenheid aangezien ze haar benen niet netjes over elkaar heeft.
Maar in haar huidige positie als koningin is dat niet echt mogelijk.

ik val een beetje over de suggestie, als een vrouw haar benen "niet netjes"over elkaar heeft, zij liefde of aandacht tekort zou  hebben (het grijp mij effect, het idee dat een meid met een te kort rokje wel verkracht mag worden). Ik kan me niet vinden in deze gedachten. Ik vind dat vrouwen in deze maatschappij ook vaak puriteins worden opgevoed, waarom moet een vrouw haar benen sluiten terwijl bij mannen dit als normaal gedrag gezien word? En of het in de huidige positie van koningin mogelijk is?....... deze dame doet het ;D bewondering alom (van mijn) voor deze koningin.

Citaat van: VlinderTuin op december 11, 2013, 02:42:47 AM
"Daarbij kijk je bij de kaart aan de voorkant naar het verleden omdat je alles achter de troon ziet. De bewerkte grond van het verleden.
Terwijl als je de kaart aan de achterzijde troon bekijkt, kun je naar voren kijken langs de troon af naar de toekomst.
Die er dan in mijn ogen veel mooier uitziet veel vrolijker, zonnig, vrijheid (veel natuur), vruchtbaar veel bloemen. Maar ook ontgonnen grond waar nog alles mogelijk is afhankelijk van de keuze die er gemaakt word".

Ik koppel aan de New Vision kaarten geen  toekomst. Meer een ander gezichtspunt, we bekijken de kaart vanachter de troon. De koningin in haar dagelijks leven, niet in een andere tijd. En dan kom ik weer uit, dat de koningin op de troon niet tot haar recht komt, hoewel ik haar wel een koningin vind. Iets wat ik bij vuurtekens vaker zie. Verplichtingen, regels, het moeten doen hoe het hoort, het hoort niet bij vuur. Daarvoor zijn  mijn inziens te expressief. Vuur is niet altijd intoom te houden. Zet je de koningin dan op haar troon, dan krijg ze iets statisch, iets wat niet past, ongemakkelijkheid. De koningin achter haar troon, is de koningin die zij is, warm spontaan liefdevol. Buiten werktijd is deze koningin veel leuker, en zal zij haar creatie van warmte, groei en ontwikkeling neerzetten.

Citaat van: VlinderTuin op december 11, 2013, 02:42:47 AM
En grappig dat je met de naam Vincent komt zo heet mijn zoon :). De naam Vincent betekend de Overwinnaar ook wel grappig om te weten :). Ik heb op Wikipedia gekeken ivm levensverhaal Vincent van Gogh heeft inderdaad ook zonnebloemen geschilderd vandaar dat jij natuurlijk met Vincent van Gogh kwam.

Als ik geweten had dat je zoon Vincent heet, was ik natuurlijk niet met zo'n droevig verhaal aangekomen. Hoewel ik heel veel respect heb voor Vincent van Gogh. Je komt met een bepaalde taak op aarde (althans daar ga ik van uit) en hij heeft prachtige schilderijen achtergelaten, waar de wereld nog steeds van kan genieten, hoewel zijn levensgeschiedenis droefgeestig was. Maar was hij tot dit resultaat gekomen als zijn leven anders was verlopen? Ik had hem wel iets meer geluk in zijn leven gegund, maar misschien kijkt hij nu wel naar ons, en naar zijn schilderijen en is hij nu heel gelukkig met de waardering die hij nu krijgt.

Citaat van: VlinderTuin op december 11, 2013, 02:42:47 AM
Vincent is geboren op 23-05-2002 en zijn broertje op 28-05-2003 totaal verschillend van elkaar maar wel helemaal gek met elkaar en allebei sterrenbeeld tweeling.

Ja dat komt heel vaak voor, hoewel je onder het zelfde teken bent geboren, ben je heel anders. Maar het is niet alleen je zonnenteken die je karakter bepaald. In mijn ouderlijk huis waren wij met 4 kinderen, 3 weegschalen (mijn zus,mijn broer en ik), en 1 boogschutter. Al de 3 de weegschalen waren heel anders. Ook mijn oudste dochter is weegschaal, nog wel een dubbele weegschaal zon en ascendant teken. Mijn jongste dochter het kan niet anders een boogschutter ;D net als mijn oudste zus. (maar mijn ascendant teken is dan ook boogschutter dus niet verwonderlijk). En dat vind ik altijd wel leuk om te zien, hoewel astrologie niet mijn afdeling is, zo moeilijk :(. Toch lees ik er wel (veel) over, en kijk regelmatig naar mijn eigen geboortehoroscoop.

Citaat van: VlinderTuin op december 11, 2013, 02:42:47 AM
Doet mij altijd denken aan de bonenstaak waar de jongen omhoog klimpt en bij de reus uitkomt haha tja ik hou van sprookjes.

Ik heb het verhaal vanmiddag weer eens een keer gelezen. Ook ik ben gek op sprookjes

liefs

Heleen

VlinderTuin

Hoi Heleen,

Wederom bedankt voor je mooie antwoorden :).
Ik ben helemaal niet thuis in de astrologie kaartleggen en horoscopen het heeft me wel altijd van kleins af geprikkeld nieuwsgierig gemaakt. Maar mijn oma was rooms katholiek en haar broer Prietser. Ik ben dus zeer rooms opgevoed :). Dus astrologie is uit den boze. Maar het blijft me van kleins af aan achtervolgen. Ik ben door mijn hele leven heen vaak benaderd door paragnosten. Zelfs een keer gebeld door een toen nog voor mij onbekende paranormale vrouw. Ik vond het mooi spannend maar ook eng tegelijk. Nu ben ik ouder nu heb ik steeds meer het gevoel dat ik mag kijken dat ik mag voelen wat het is. Maar mijn geloof in god blijft uiteraard nummer 1. Alhoewel ik niet ben aangesloten bij een clubje... ik heb mijn eigen clubje haha nee ik geloof gewoon in god en de drie eenheid. Het zal nooit zijn bedoeling zijn geweest elkaar regels op te gaan leggen. Zoals hij zelf altijd al zei ..... de hoeren en de tollenaars zullen u voor gaan de hemelpoorten in. :)
Maar goed we dwalen zowel erg af. Ik vind dit gewoon een mooie kaart ik heb wel vaker voor mezelf dagkaarten getrokken. Maar deze kaart hield me bezig dat had ik bij die andere kaarten niet zo. Dus vandaar dat ik op deze website ben gaan inloggen puur en alleen vanwege deze dagkaart :).
Wat een dagkaart al niet kan doen :).
Grappig dat ze bij jullie ook allemaal hetzelfde sterrenbeeld hebben en nu je dochters ook weer ...raar hoe soms dingen lopen...
En nogmaals bedankt voor je uitleg Heleen. :)

heleen

lieve vlindertuin.
Citaat van: VlinderTuin op december 14, 2013, 01:40:31 AM
Hoi Heleen,
Maar mijn geloof in god blijft uiteraard nummer 1.

Dat geld ook voor mij vlindertuin ;D.

Heleen.

Nordlead

ik herken veel van mezelf in deze koningin alswel in pentakels als zwaarden maar zeer zeker ook bekers koningin ! ik ben watermanvrouw en herken me absoluut niet in zwaarden koning ! welke vrouw of koningin dat ben  ik totaal niet een qween haha she works hard for the money ! nee dat was een geintje welke koningin past best bij watermanvrouw? groet nordlead🤭🤫

Anja

Vandaag trok ik voor de tweede keer achter elkaar persoonskaart Koningin van Staven!! Ik voel dat ik nu stukje bij beetje de zwaardenvariant ga loslaten! Dit is heel spannend maar uiteindelijk toch een veel beter gevoel. Plus dat ik-al zeg ik het zelf-er vandaag nog eens extra goed uitzag.

Dat geeft mij min of meer het gevoel dat een stukje van mijn droom van een tijdje terug gaat uitkomen: me iets vlotter presenteren. Het lijkt wel alsof dit nu heel minimaal maar wel een soort van als vanzelf gaat. Ik weet even niet hoe ik het anders moet formuleren.