Kelken 2 omgekeerd

Gestart door Voice-in-the-Wind, mei 11, 2022, 22:23:24 PM

Voice-in-the-Wind

ok, weer een kaart voor morgen, het is kelken 2 omgedraaid... Ik heb deze al eens een keer getrokken...maar ben ff kwijt wat die toen inhield.

Kelken Twee
Je bevindt je hier: tarot » kleine arcana » kelken twee

Kelken Twee

Element: Water.

Astrologische associatie: Venus in conjunctie met de ascendant.

Kernwoorden: persoonlijke relaties, verliefdheid, hartstocht, ontmoeting.

Kelken Twee staat voor een sympathieke, liefdevolle ontmoeting. Ook kan deze kaart staan voor spontane tegemoetkomendheid

maar dan omgedraaid... Misschien juist een verstikkende relatie? .... Zoiets?

Grt, Voice in the Wind

Anja

Naar aanleiding van jouw Kelken 2 omgedraaid (je te snel iets aantrekken en/of je erg door emoties laten drijven), misschien de volgende legging interessant.

1. Blanco kaart:
2. Wat je voelt
3. Wat je denkt
4. Op grond waarvan jij je mening baseert
5. Dit vind je leuk (aan haar)
6. Dit vind je niet leuk (aan haar of het gaat om een andere situatie, van je vraag afhankelijk).

Voice-in-the-Wind

Hey, ik heb de volgende kaarten getrokken... Owja, op het moment vrij weinig vrouwen in mijn leven ... Of het moet het kassa meisje zijn  :P j/ k ... Ook veel te jong allemaal ;)

Of het moet mijn fantasie vrouw zijn  :D

....

1 . De keizer, omgedraaid.
--> te veel of te weinig wilskracht? Niet serieus genoeg?

2 . Aas van zwaarden, omgedraaid.
--> ook, weer het denken met wilskracht... Is dit onstabiel met deze kaart  omgedraaid?

3 . Staven 7
--> standvastigheid en kracht door strijd...

4 . Staven 3 , omgedraaid.
--> vastgelopen... In het verleden leven?

5 . Schildknaap van Staven.
--> jeugdig vertrouwen, op het zelfzijn gevestigd... Trainen.

6 . Rad van Fortuin.
--> grote veranderingen... Misschien op het gebied van contacten, zou ook een vrouw kunnen zijn...maar misschien zijn het wel verschillende situaties die op mijn pad komen...

Grt!
Voice in the Wind

Anja

Hier een poging van mijn kant.

Het valt mij op dat je veel stavenkaarten hebt getrokken. Terwijl je bij het trekken van je dagkaarten weer vaker waterkaarten trekt, krijg ik de indruk tenminste. Of dat laatste zo is kan jij het beste beoordelen. Mijn idee: je emoties (water) hebben aanvulling nodig: vuur (daadkracht) en lucht (intellect, intelligentie ;)).
Vrouwen die heel sterk door emoties gedreven worden kan jij zonder deze aanvullende elementen als te overweldigende emoties ervaren.
Ik heb ook de indruk dat jij niet echt een vrouw om je heen moet hebben die erg op jou leunt. Maar goed, ik kijk eerst eens naar jouw legging.

1. De Keizer (omgekeerd)
Hoewel deze kaart omgekeerd ligt, heb ik toch de indruk dat jij graag degene bent die een vrouw het hof maakt. Ik heb het idee dat jij het heel snel saai vindt als je voor een vrouw weinig moeite hoeft te doen. En/of je neigt er soms teveel naar om rekening met haar te houden, waardoor je het gevoel krijgt dat je jezelf niet kunt zijn en dat is een benauwd gevoel. Hou jij je vaak in bij vrouwen waarbij goede gesprekken moeilijk mogelijk zijn?

2. Aas van Zwaarden (omgekeerd)
Zeker denken met wilskracht ja! Ik denk dat jij eigenlijk heel goed weet wat je wilt maar dit nog niet voor jezelf durft toe te geven. Dan voel jij je slecht of zo. Zoiets van goh, als ik dit of dat type vrouw leuk vind dan ben ik uit de hoogte. Ik zeg maar wat. In het niet durven toegeven dit denk ik de draai (hij ligt omgekeerd).

3. Staven 7
Standvastigheid in die zin dat ze een eigen mening moet hebben en daar ook naar praat en handelt. Ik heb het idee dat jij zeer slecht tegen vrouwen kan die het een zeggen maar het andere doen. Ze moet geestelijk denk ik ook heel vitaal zijn. Met respect voor andermans gevoelens toch voor elkaar kunnen krijgen wat ze wl.

4. Staven 3
Jij hebt een brede blik op de wereld en ik denk dat jij een vrouw zoekt die jou tot de kern der dingen weet te brengen.

5. Schildknaap van Staven
Iemand die goed kan brainstormen (heb je die intelligentie weer!) en rijk aan ideeën is. Een sterk gevoel van vertrouwen bij haar kunnen hebben.

6. Ook ik krijg de indruk dat je nog veel wisselende situaties gaat meemaken waarin je een hoop over jezelf leert. Ik denk alleen dat je slecht tegen wispelturige mensen kan en ook tegen mensen die volgens jou vast zitten in hun denkpatronen en geen moeite doen om eens verder te kijken dan ze tot nu toe gedacht hadden.
Nadat je deze fase (bijna) achter de rug hebt ga je haar denk ik ontmoeten.

Ik krijg ook sterk het gevoel van plotselinge uitstapjes, mogelijk een verhuizing en/of bezoek van veraf.

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey! Ik heb het gelezen .... Zal morgen ff een reply geven  :)

Anja

Neem gerust de tijd hoor! Dank je voor je bericht!

ANJA

Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op mei 12, 2022, 22:24:58 PM
Hier een poging van mijn kant.

Het valt mij op dat je veel stavenkaarten hebt getrokken. Terwijl je bij het trekken van je dagkaarten weer vaker waterkaarten trekt, krijg ik de indruk tenminste. Of dat laatste zo is kan jij het beste beoordelen. Mijn idee: je emoties (water) hebben aanvulling nodig: vuur (daadkracht) en lucht (intellect, intelligentie ;)).
Vrouwen die heel sterk door emoties gedreven worden kan jij zonder deze aanvullende elementen als te overweldigende emoties ervaren.
Ik heb ook de indruk dat jij niet echt een vrouw om je heen moet hebben die erg op jou leunt. Maar goed, ik kijk eerst eens naar jouw legging.

hey, als ik zo snel ff gekeken heb, veel kelken en zwaarden...
Ok, verder; vrouwen met veel emoties is idd prima als er ook maar genoeg van de andere elementen aanwezig zijn... Ze mag best af en toe op mij leunen, maar inderdaad niet constant..

1. De Keizer (omgekeerd)
Hoewel deze kaart omgekeerd ligt, heb ik toch de indruk dat jij graag degene bent die een vrouw het hof maakt. Ik heb het idee dat jij het heel snel saai vindt als je voor een vrouw weinig moeite hoeft te doen. En/of je neigt er soms teveel naar om rekening met haar te houden, waardoor je het gevoel krijgt dat je jezelf niet kunt zijn en dat is een benauwd gevoel. Hou jij je vaak in bij vrouwen waarbij goede gesprekken moeilijk mogelijk zijn?

ik vind het leuk als het van 2 kanten komt... Met elkaar flirten... En verder; inhouden doe ik af en toe idd wel... Ik blijf wel mezelf, maar misschien meer  op de vlakte. Bij iedereen pas ik me een beetje aan, maar vijf ik toch mezelf...

2. Aas van Zwaarden (omgekeerd)
Zeker denken met wilskracht ja! Ik denk dat jij eigenlijk heel goed weet wat je wilt maar dit nog niet voor jezelf durft toe te geven. Dan voel jij je slecht of zo. Zoiets van goh, als ik dit of dat type vrouw leuk vind dan ben ik uit de hoogte. Ik zeg maar wat. In het niet durven toegeven dit denk ik de draai (hij ligt omgekeerd).

nou het kunnen verschillende types zijn ... Ben er nog niet in over uit.... Nu ben ik op het moment veel bezig met een mun plannen... En had ik het ontmoeten van vrouwen op een lager pitje gezet.... Binnenkort weer eens wat meer op de voorgrond zetten ..

3. Staven 7
Standvastigheid in die zin dat ze een eigen mening moet hebben en daar ook naar praat en handelt. Ik heb het idee dat jij zeer slecht tegen vrouwen kan die het een zeggen maar het andere doen. Ze moet geestelijk denk ik ook heel vitaal zijn. Met respect voor andermans gevoelens toch voor elkaar kunnen krijgen wat ze wl.

ok, klinkt ok...

4. Staven 3
Jij hebt een brede blik op de wereld en ik denk dat jij een vrouw zoekt die jou tot de kern der dingen weet te brengen.

5. Schildknaap van Staven
Iemand die goed kan brainstormen (heb je die intelligentie weer!) en rijk aan ideeën is. Een sterk gevoel van vertrouwen bij haar kunnen hebben.

6. Ook ik krijg de indruk dat je nog veel wisselende situaties gaat meemaken waarin je een hoop over jezelf leert. Ik denk alleen dat je slecht tegen wispelturige mensen kan en ook tegen mensen die volgens jou vast zitten in hun denkpatronen en geen moeite doen om eens verder te kijken dan ze tot nu toe gedacht hadden.
Nadat je deze fase (bijna) achter de rug hebt ga je haar denk ik ontmoeten.

ok...als mun plannen op de rails zijn ga ik weer wat om me heen kijken :D
Ik krijg ook sterk het gevoel van plotselinge uitstapjes, mogelijk een verhuizing en/of bezoek van veraf.

Ik wil zowiezo wat 'losser' gaan leven ... Meer er op uit...

ANJA

Anja

Begin maar meteen met dat laatste: wat losser gaan leven en er wat meer op uit gaan. Dan je leven wat meer op de rails en dan komt 'het' vanzelf.

Mensen zijn niet in hokjes te plaatsen dus in principe kan je zeggen ik wil zo en zo'n type en daarmee uit! Wat ik hier schets is een indicatie voor waar je op zou kunnen vallen. Het is dan zo dat een of enkele elementen sterker bij de betreffende vrouw naar voren komen dan gemiddeld zeg maar.
Ik ga zo meteen nog eens naar jouw horoscoop kijken. Waar de maan in jouw horoscoop staat is ook een sterke indicatie voor wat je zoekt in een vrouw. De maan stelt een persoon voor aan wie je je echt gaat binden.

Jij hebt veel kelken en zwaarden getrokken schrijf je. Schommel je zelf misschien erg tussen stemmingsgevoelig zijn enerzijds en juist heel rationeel en afstandelijk zijn anderzijds?

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey hey :)

Mijn maan staat in Waterman, mijn Venus in schorpioen en Juno in boogschutter.

En idd dat schommelen is herkenbaar.

Grt!
Voice in the Wind

Anja

Hoi Voice-in-the-Wind,

Ik heb voor de zekerheid nog even naar je beschrijving van je planeetstanden gekeken. Maan in Waterman in het vierde huis geeft voor mij aan dat je op een zeer ondernemend type lijkt te vallen. Zeer verstandelijk ingesteld wat denk ik wil zeggen van veel dingen (wat) afweet. Eentje die vooral in eerste instantie juist distantie bewaart en emoties nog even naar de achtergrond schuift.
Daarbij denk ik dat je qua uiterlijk op strak moderne types met een normaal postuur valt. Je lijkt mij op casual te vallen. Het beeld wat ik nu krijg, is dat ze weleens halflang donker haar kan hebben. Omdat je de maan in het vierde huis hebt staan, krijg ik sterk het gevoel dat jouw toekomstige vrouw ook weleens lang gezworven kan hebben. Dat hoeft niet in letterlijke zin te zijn. Het kan ook emotioneel zijn!

Wat mij verder opvalt aan jouw beschrijving, is dat jouw maan een vierkant (negatief aspect) met mercurius maakt. Hier voel ik een conflict tussen willen en wensen. Wat vind ik werkelijk leuk, wat past werkelijk bij mij? Misschien dat je snel naar wensdenken neigt?
Ik krijg toch ook sterk het gevoel van een relatie en/of huwelijk met een vrouw in of uit het buitenland of je krijgt een vriendin die uit een heel ander milieu komt dan jij. Het is er dan wel eentje waar jij je heel erg thuis zal gaan voelen.

Voice-in-the-Wind

Hoi!

Bedankt voor de duiding en tijd die je er voor genomen hebt..

Klinkt interessant... Ik neem het zeker mee. :)