In een lege fabrieksruimte loopt een muis rond, ver van mij vandaan

Gestart door Anja, mei 01, 2022, 13:57:37 PM

Anja

Ik ben in een fabriek waar ik tijdens mijn tienerjaren een korte tijd vakantiewerk heb gedaan. Ik herken die jongen van toen nog. In mijn droom is hij geen spat veranderd.

Die lege fabriekshal geeft op zich weinig emotionele problemen aan, zeker geen ernstige. Die muis zegt mij dat er wel sprake is van gebrek aan inzicht van sommige (leef) patronen. Hier wordt op korte termijn inzicht in verkregen.

Ik kon het niet laten dus heb ik een legging met tarotkaarten gedaan, genaamd De Ankh. Zie Tarot Kaartleggingen!

ANJA

Violet

Hallo Anja  :-*

Bij deze droom zie ik de collega een spiegelende functie hebben.
Je zegt: hij is geen spat veranderd wat inhoudt dat jij ook niet veel bent veranderd.
Als tienermeisje werkte je want dat is waar vakantiewerk voor staat, eerst werken en daarna leuke dingen.

De fabriek is leeg en ieder is allang zijn zijn/haar weg gegaan in het leven.

De muis die er moederziel rondloopt en ver van je vandaan is dan een teken dat je dit stuk verleden niet goed hebt kunnen verwerken. Je loopt nog altijd met veel muizenissen in je hoofd en het lijkt dat dit je geestelijke vooruitgang tegenhoudt.

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

De tijd in die fabriek is een hele mooie periode geweest! Ik kan me niet indenken dat ik hieraan muizenissen heb overgehouden. Slechts een of enkele patronen moeten overwonnen worden, patronen die uit deze tijd stammen. Maar hier zie ik geen emotionele verwikkelingen, daar de tijd onder elkaar prachtig was.

Hooguit kan dit betekenen dat er iets in gezagsverhoudingen gaat veranderen. Maar ook dat komt op mij niet ingrijpend over.

ANJA

Violet

Anja als je je blinde vlekken en valkuilen niet wilt zien en niet bewust van wordt dan verandert er nooit iets.

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

Ik ga toch echt geen dingen opschrijven die niet gebeurd zijn en ook geen dingen waar ik niet achter sta. Ik schrijf zoals ik het voel, ben je het daar niet mee eens: jammer maar geeft niet. Duid dan gewoon de droom van iemand anders die naar jouw mening minder blinde vlekken heeft dan ik. Wie weet hoe populair je hier nog wordt!

ANJA

Violet

Beste Anja  :-*,

Als je een droom goed opschrijft kom je zelf  ook niet verwardheid terecht...

Wat een vreemde reactie verder en vooral aan het eind je woorden - over populair worden - dit raakt kant nog wal voor mij en heeft dan ook niets meer van doen met zuiver dromen duiden.

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

Reageer maar helemaal niet meer op items die ik hier op het forum plaats. Wij begrijpen elkaar blijkbaar niet. Jammer maar misschien dat je met anderen hier wel een leuke uitwisseling hebt. Het is je van harte gegund.

Ik zal ook niet meer op jouw reacties reageren, jij dus ook niet meer op de mijne.

Groet,

ANJA

Violet

Beste Anja,

Dank voor je snelle reactie.

Helaas Anja, bepaal ik zelf wat ik doe in mijn leven - ik ben namelijk baas over mezelf en eigen handelen.
Een ander gaat mij niet dicteren wat ik wel of niet mag en kan doen.

De woorden - van harte gegund - raken kant nog wel en getuigt van een vreemdheid die je ten grondslag legt aan reacties op je dromen die je maar niet wil inzien als een gerichte boodschap aan jezelf en proces wakker worden van je onbewuste en dat je steeds denkt dat je voorspellende dromen hebt, of een hoger iets tot je spreekt. Zo makkelijk of simpel is deze weg niet... de spirituele weg of samenwerking ook niet middels kaarten leggingen het is alleen een hulpmiddel om wakker te worden in de geest. Daarom reageerde ik ook al niet op je andere items van je die je door eigen uitleg gelooft dat het zo is en niet anders.

Violet ♥

Anja

Fijn Violet! Fijn dat je niet meer wilt reageren, bedankt voor je begrip!!

Carla

Ik heb het standpunt dat een droom altijd van de dromer is. Als de dromer sterk het gevoel heeft dat de droom verweven is met het dagelijkse leven, dan hebben we dat te respecteren, ook al ervaar je je eigen dromen op meer innerlijke wijze. We kunnen elkaar helpen als de ander hulp vraagt, maar we kunnen onze hulp nooit opdringen. Elk mens moet hier op aarde zijn of haar eigen ervaringen opdoen, we kunnen enkel ons eigen leven leven en onze eigen dromen weven.

In die zin denk ik dat de uitspraak van Violet "Anja als je je blinde vlekken en valkuilen niet wilt zien en niet bewust van wordt dan verandert er nooit iets." mogelijk wel iets bevat waar Anja wat aan zou kunnen hebben (dat is aan Anja), maar zeker ook voor een groot gedeelte iets zegt over Violet, die met deze uitspraak ahw zichzelf ook een spiegel voorhoudt. Want hoe goed bedoeld het ook kan zijn, als iemand jouw hulp kan gebruiken zal het landen, maar in alle andere gevallen geven we elkaar de ruimte en hoeven we niemand van onze persoonlijke zienswijze te overtuigen.

Anja

Hoi Carla,

Jij kan het mooier verwoorden dan ik want zo denk ik erover!! Ik weet eigenlijk niets toe te voegen! Mijn grote dank hiervoor!!

Groetjes van,

ANJA

Violet

Hallo Carla,

Dank voor je uiteenzetting.

Je standpunt over droom en dromer en ze bij elkaar horen is waar. In een droom is altijd een boodschap verborgen voor het onbewuste en restflarden kunnen in een droom weleens samen verweven zijn. Tijdstip dromen is belangrijk want niet altijd is dagelijkse restverwerking daar in verweven. Ook dat zijn interessante onderzoeken door droomwetenschappers. Wat ik zeker nooit doe, is ‘iets’ opdringen, want als het inzicht van de dromer in iets blijft hangen waar hij/zij in gelooft dat het zo is, komt een boodschap ook nooit binnen in de innerlijke wereld van de dromer om verder geschouwd te worden. Daarom zal voor een persoon en deelnemen aan forum om inzicht en wijsheid te vergaren ook een hopeloze zaak zijn of blijven als men star aan zijn gevoel of mening van zijn eigen droomuitleg blijft vast houden en die van de ander maar steeds wegschuift. Het was de reden dat ik geen behoefte meer had om nog te reageren op dromen ook is er weinig beweging qua plaatsen van dromen door andere leden. Jammer. 

Met andermans dromen kom je zeker spiegelende feiten tegen. In een droomgroep, je droom vertellen en duiden is zeer verhelderend waardoor ik beter ben leren begrijpen door de jaren heen hoe veel inzicht en wijsheid dit kan geven. Een open mind en jezelf confronteren met je gebreken die een droom je kan tonen is noodzakelijk anders kom je nooit tot de clou van de droom met zijn boodschap en wordt je ook niets wijzer en verander je niet. 

Jammer, mijn reactie 2 keer weggehaald. Ik wil het woord 'begrip' wat ik vreemd vond geïnterpreteerd door Anja en nergens op sloeg, waarom zou ik begrip moeten hebben, dat was niet aan de orde. Zo zorg je op een forum voor schrijfverwarring van de berichtgever die mij iets op wil leggen.

Zinnen of woorden die in hoofdletters worden opgeschreven en veel uitroeptekens gebruiken is een nogal schreeuwerige manier om jezelf te uiten op een forum, ook wel een driftige manier om met een opgestoken veertje terug te schrijven als iets je niet bevalt.

Carla ik heb wat activiteiten via websites van je gezien en vind ze prachtig, zowel de kunst, kleding en webdesign. Ik stuitte meteen op een website met krachtige taal over astrologie en tarot en waar boeken in mijn straatje werden aanbevolen of al op de boekenplank staan. Ik heb me zeker ingelezen bij de tarot op dit forum en dromen duiden van Ricca. Zij was een taalkunstenares en duidelijk in mening uiten en duiden of uitleg van tarot en droom o.a. Jammer dat Ricca niet meer op het platform aanwezig is want zij was wel het juiste ‘cement’ en persoon om het forum een zuiver imago te bezorgen anders was ik niet via via op dit forum terechtgekomen.

Bij deze vraag ik je om mijn account Violet te verwijderen met mijn 2 dromen waarvan de droom met titel: mishandeling en angst achteraf bij een andere dromer bleek te horen in de droomgroep. Je kunt dus soms een droom hebben en op een tijdlijn van iemand terechtkomen, uit je naaste omgeving, en een gebeurd trauma van die persoon beleven via de droom. De interpretatie die jij gaf ‘in een hoekje getuige is ' was meteen raak. I.v.m. privacy van de persoon is verwijderen noodzakelijk.

Dank voor je genomen moeite en verwijderen van mijn account en droom - zomerkleding.

Violet ♥