Kleine legging...

Gestart door Voice-in-the-Wind, april 13, 2022, 19:03:19 PM

Voice-in-the-Wind

:)
Hey allen,

Hierbij een kleine legging van mij.

-1. Waar hang ik aan.

--> Pentakels 2, omgekeerd.

Pentakels Twee
Je bevindt je hier: tarot » kleine arcana » pentakels twee

Pentakels Twee

Element: Aarde.

Astrologische associatie: De Maan in het 1e huis.

Kernwoorden: krachtinspanning, speelsheid, verandering, communicatie.

Pentakels Twee is enerzijds de kaart van de spelenderwijs genomen beslissing, anderzijds die van een onbekommerd weifelen. Ze geeft aan dat we ons op de stroom van het leven laten drijven

- 2. Hoe dient dit mij.

--> de Hogepriester, omgekeerd.

De Hiërofant
Je bevindt je hier: tarot » grote arcana » de hiërofant

hierofantDeze kaart, die ook wel Hogepriester wordt genoemd, staat voor een diep gevoel van geloof en vertrouwen en vertegenwoordigt samen met De Hogepriesteres en De Ster een van de drie beschermende kaarten van de Tarot die het verloop van een gebeurtenis gunstige vooruitzichten geeft.

Op het vlak van arbeid laat deze kaart ons zien dat we ons met fundamentele zaken bezighouden. De Hiërofant staat voor het zoeken naar diepere inhouden en een waarachtige roeping.

Op het vlak van ons bewustzijn houden we ons bezig met vragen over zin en waarden, en staan open voor religieuze ervaringen. In onze persoonlijke relaties wijst De Hiërofant erop dat we ons in een fase bevinden waarin het vertrouwen en de genegenheid voor elkaar groeiende is.

Op het niveau van gebeurtenissen symboliseert deze kaart onze wens om te trouwen of samen verder door het leven te gaan

- 3. Wil ik het veranderen.

--> de Wereld.

De Wereld
Je bevindt je hier: tarot » grote arcana » wereld

wereldDeze kaart vertegenwoordigt voldoening, het eindpunt van de reis, de voltooiing van een cyclus. We zijn gearriveerd en hebben ons doel bereikt. Een hervonden eenheid en de ervaring van harmonie en een blijde afloop.

De Wereld is nauw gerelateerd aan het Rad, de cyclische voortgang der tijd en onze menselijke ervaring. Op het niveau van innerlijke ervaring is dit een kaart van zelfkennis, van vreugdevolle wijsheid en het geeft aan dat we een beslissende stap hebben gezet op weg naar authenciteit en volledigheid.

Op het terrein van gebeurtenissen staat De Wereld voor gelukkige tijden, waarin we van ons bestaan kunnen genieten. Deze kaart kan ook betekenen dat we internationaal contact hebben of (gaan) reizen.

Ten aanzien van persoonlijke relaties symboliseert De Wereld dat we ons in onze relatie thuis voelen, of zij kondigt de komst van een nieuwe partner aan

- 4. Wat in de lucht hangt/ het universum mij aanreikt.

--> Zwaarden 9, omgekeerd.

Zwaarden Negen
Je bevindt je hier: tarot » kleine arcana » zwaarden negen

Zwaarden Negen

Element: Lucht.

Astrologische associatie: Saturnus in gespannen aspect met de Maan.

Kernwoorden: zelfbeschuldiging, depressie, fiasco, vertwijfeling.

Zwaarden Negen toont meestal slapeloze nachten en geeft een toestand van bezorgdheid en terneergeslagenheid weer. Dat kan door een slecht geweten komen, maar ook door ziekte of een pijnlijk verlies

--> ok, bedankt voor het kijken... En misschien wel duiden! :)

Grt, Voice-in-the-Wind

Anja

Waar jij aan hangt: Pentakels 2
Ik denk dat jij momenteel nog erg aan je vrijheid hangt en ook aan vrijblijvendheid. Je wilt iets nieuws opbouwen, doorzoekt de mogelijkheden, probeert wat uit en je houdt wat goed voor je is. Wat ga je doen/hoe wil je verder naar hetgeen je hart het meest uit gaat? Speel met opties!

Hoe jou dat dient: de Hogepriester
Ik denk dat je momenteel het liefst alleen bent of in ieder geval het liefst veel alleen doet. Deze Pentakes 2 fase (zie hierboven) Deze (aankomende) fase, lijkt er eentje te zijn van opnieuw samenwerkingsverbanden aan te gaan. Mogelijk ook voor hulp bij je plannen.
Maar wat voor nu in hoofdzaak bij me opkomt, is met machtsverhoudingen kunnen omgaan.

Wil jij het veranderen: De Wereld
Zolang jij niet het gevoel krijgt dat je (te erg) ingeperkt wordt, dan is er bij jou de bereidheid tot verandering. Helemaal als je aanmoediging van anderen krijgt om door te gaan.

Wat jij aangereikt krijgt: Zwaarden 9
Iets waarvan jij helemaal niet wilde dat het eindigde kan nu alsnog doorgaan! Het onverwerkte krijgt een plaats in je leven. Doordat je er eerst op een nogal onprettige manier mee geconfronteerd wordt, kun je verder gaan verwerken en afsluiten.
Je hoeft mij echt geen tekst en uitleg te doen hoor maar ben jij misschien eens een keer op een verschrikkelijke manier ergens van beschuldigd? En/of ben je misschien op zo' n zelfde manier vernederd? En heeft dit nog steeds invloed op jou?

ANJA

Voice-in-the-Wind

Citaat van: Anja op april 13, 2022, 21:28:01 PM
Waar jij aan hangt: Pentakels 2
Ik denk dat jij momenteel nog erg aan je vrijheid hangt en ook aan vrijblijvendheid. Je wilt iets nieuws opbouwen, doorzoekt de mogelijkheden, probeert wat uit en je houdt wat goed voor je is. Wat ga je doen/hoe wil je verder naar hetgeen je hart het meest uit gaat? Speel met opties!

Ah, dat klinkt inderdaad goed

Hoe jou dat dient: de Hogepriester
Ik denk dat je momenteel het liefst alleen bent of in ieder geval het liefst veel alleen doet. Deze Pentakes 2 fase (zie hierboven) Deze (aankomende) fase, lijkt er eentje te zijn van opnieuw samenwerkingsverbanden aan te gaan. Mogelijk ook voor hulp bij je plannen.
Maar wat voor nu in hoofdzaak bij me opkomt, is met machtsverhoudingen kunnen omgaan.
ok, ja dat klopt, wat leuk dat dat uit de kaarten komt

Wil jij het veranderen: De Wereld
Zolang jij niet het gevoel krijgt dat je (te erg) ingeperkt wordt, dan is er bij jou de bereidheid tot verandering. Helemaal als je aanmoediging van anderen krijgt om door te gaan.

top! ... Ik heb het er over gehad met anderen... inderdaad positieve reacties

Wat jij aangereikt krijgt: Zwaarden 9
Iets waarvan jij helemaal niet wilde dat het eindigde kan nu alsnog doorgaan! Het onverwerkte krijgt een plaats in je leven. Doordat je er eerst op een nogal onprettige manier mee geconfronteerd wordt, kun je verder gaan verwerken en afsluiten.
Je hoeft mij echt geen tekst en uitleg te doen hoor maar ben jij misschien eens een keer op een verschrikkelijke manier ergens van beschuldigd? En/of ben je misschien op zo' n zelfde manier vernederd? En heeft dit nog steeds invloed op jou?

hey, er zit inderdaad ook een wat zwaar wegens iets mee, heeft met vernedering te maken... Maar ik heb het af en toe weten te veranderen naar juist een extra motivatie...

Ok, dankje  :) :D 8)

ANJA

Anja

Bedankt voor je uitgebreide feedback Voice!!  8)

ANJA