Volop eenden, ganzen en zwanen!!!

Gestart door Anja, maart 31, 2022, 21:07:16 PM

Violet

Citaat van: Violet op april 15, 2022, 15:25:20 PM
Als een bepaald deel van het gezicht je 'bijzonder' is opgevallen bv.: ogen, mond of voorhoofd kun je dieper kijken in jezelf wat de boodschap van je onbewuste je wilt laten zien.

Ik bedoelde met mijn vraag - Wat voor symbolische droom-boodschap toont je ziel aan je onbewuste door het gelaat en je moet afdalen naar je onbewuste om te kijken naar dat belangrijke stuk levensproces wat sluimert in je.

De droom met het gezicht weerspiegelt je gemoedstoestand en psyche en je onbewuste wil dat je daar naar toe voelt en kijkt - voordat jij gaat lijden door 'iets' omdat je er onvoldoende naar gekeken hebt bij het duiden.

Je werk en het echtpaar is niet relevant voor de droom.

Violet ♥

Anja

Pardon Violet,

Heb ik misschien zelf ook nog enig inspraak in wat IK belangrijk vind? Mag ik misschien ook wat van slag zijn door hetgeen er vandaag gebeurd is??? Of moet ik daar ook toestemming voor vragen?

Door alle commotie ben ik vergeten je vraag te beantwoorden. Ik geef toe dat ik dat wel had moeten doen maar doordat ik nu het gevoel krijg richting de rechtbank te gaan doe ik dat liever niet.

ANJA

Violet

Ha Anja  :-* voor mij je hoef je geen pardon te zeggen of m.a.w. jezelf te excuseren.

Je vuurt vragen op mij af die ik niet beantwoorden zal omdat het vragen zijn die een gevoelskwestie in jou vertegenwoordigen en gerelateerd zijn aan je werk.

Nogmaals aan jou gevoel of emoties wil ik niets veranderen, alleen jijzelf kunt dat en misschien is dat de rechtbank die je in jezelf voelt.

Een droom begrijpen kost moeite omdat dromen je confronteren met jezelf.

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

Bedankt voor je toelichting! Al hoef je er niet meer bij te vertellen dat dromen confronterend kunnen zijn want dat weet ik inmiddels allang! 8)

Als je ergens niet op kan of wil reageren: gewoon niets schrijven of reageren mag ook!

Violet

Jij dank voor je reactie  :)

Ik wil vragen die betrekking op een droom hebben altijd beantwoorden of op reageren, het is niet relevant dat ik het niet - kan of wil - het reageren op vragen; dat staat er los van want waar het over gaat, onderwerp/thema en ontvankelijk zijn is belangrijk op een forum.
Vragen beantwoorden kan dan zeker nut hebben voor de vraagsteller.

Ik vind dromen altijd confronterend, fijn te lezen dat jij ook deze kennis ervaart.

Uiteraard bepaal ik zelf wat ik opschrijf als iemand zijn droom en relaas opschrijft op een forum waar je een reactie of antwoord kunt verwachten die niet altijd strookt met wat jezelf in gedachten hebt of voelt!

Violet ♥

Anja

Wat is vandaag bij de man van de vrouw weer beleefde!

In tegenstelling tot twee weken terug, toen ze dus ruzie hadden gehad, nam ik nu tot mijn verwondering het tegendeel waar!

Ze deed een paar keer zeer lief tegen haar man waar ik bij was. Ik hoorde haar-veel vaker dan anders-lieverd of schat tegen hem zeggen. Dit vind ik totaal haaks staan op wat ik twee weken geleden voelde.
Nu ben ik in staat om met een zeer uitgestreken gezicht ter plekke te zeggen 'er klopt geen k*** van' maar dan heb ij natuurlijk gelijk slaande ruzie :D Ik ben gewoon door gegaan met de praktische zaken waar ik bij hun voor kom!
Ik ben wel vreselijk verdrietig en tegelijkertijd denk ik o.k. als jij met een man je leven wilt delen die jouw grenzen niet respecteert, jouw keus!!

Voor mezelf denk ik, dat ik in deze droom haar zachtaardige kantje zag, die ze overdag camoufleert door grofheid en/of kwaadheid en gewoon ruig optreden.
Ik kreeg vandaag het vermoeden, dat ik datzelfde zachte kantje van haar heb (wat ik in die droom zag dus) en ik sluit zeer zeker niet uit dat ik in mijn communicatie met de buitenwereld weleens hetzelfde kan zijn. Niet voor niets schrok ik van mijn bitch uitstraling op die foto.
Maar ook dat ik er denk ik voor moet oppassen dat mij hetzelfde lot kan wachten als wat zij met hem heeft!

ANJA

Violet

Hallo Anja  :-*

Je wordt geconfronteerd met het verleden door de bitch foto die je opgestuurd krijgt, geen toeval, waar je van schrikt als je de harde uitdrukking ziet en hoe je in het leven stond.

De vrouw, (je kent haar door het werk en helpt haar met praktische zaken), is in de droom een helpster en wil je helpen om aan de slag te gaan met jezelf door het vriendelijke gezicht, om je zachte kant in jezelf terug te gaan vinden. Een gezicht heeft 2 kanten en dit gezicht laat een lieve kant zien. Daar zit de boodschap in van de droom.

Kijk naar jezelf en het kind in jou, dan kom je bij de zachte kant die weggeduwd is geworden door pijn en verdriet.

Wanneer je liefdevoller voor jezelf bent kun je dat ook naar anderen toe zijn. Om dit te bereiken moet je met jezelf aan de slag en analyseren waar de schoen wringt. Zo kom je stap voor stap bij je kern, je wezen, wie je bent, wat in je hart omsloten ligt te wachten op verwerking. Onbewust duwt de mens pijnlijke emoties altijd weg. Er zit pijn en verdriet in je hart wat je moeilijk vindt om onder ogen te zien. Je muur/schild wat je hebt opgebouwd door de jaren heen om te overleven is verhardt en emoties zijn weggeduwd door boosheid, verdriet en onmacht.

Het is een intensief proces, zelfonderzoek, maar het zal je nieuwe inzichten geven om zo bij je zachte kant in jezelf te komen.

Het komt er in feite op neer ga van jezelf houden en zeg dit vooral tegen je eigen spiegelbeeld. Eerst komt dat vreemd over maar naarmate je dit vaker doet is het minder gek en gaat er een nieuwe wereld in jezelf open.

De vrouw kun je associëren met een zachte kant en harde kant die je herkent in jezelf. Je ervaart dat dit niet prettig om zo in het leven te staan. Je duwt op deze wijze onbewust mensen van je af die je dan steeds meer gaan mijden.

Hulp zoeken getuigt van inzicht en wijsheid. Met het aanmodderen in jezelf, kom je niet tot de kern van wie je werkelijk bent.

Violet ♥ 

Anja

Beste Violet,

Ik heb sterk de gevoelsmatige zekerheid (ik heb geen aards bewijs in handen) dat die vrouw en ik weleens in hetzelfde schuitje zitten. Emotioneel gezien dan hé! Want overdag is haar vrolijke maar ook grove temperament minstens deels schijn. Ik denk zelfs wel voor driekwart. Vooral tijdens mijn laatste bezoek aan haar kreeg ik dat gevoel heel erg.
Ik ga er vanuit dat ook zij niet zomaar zo is geworden. Zij heeft in ieder geval haar eigen pijnpunten. Het enige voor mij duidelijk is, dat haar zeer flirterige man haar niet serieus neemt.

Momenteel lijk ik qua gedrag heel erg op haar, in ieder geval qua uitstraling :D Wat ik al eerder schreef: bij mij zit het pijnpunt erin dat er in het verleden in ieder geval goed gebruik is gemaakt van mijn goedheid. Ook ik gaf net als deze vrouw zeer veel maar dat werd niet serieus genomen (dat gevoel had ik althans) of ik kreeg die spreekwoordelijke stank voor dank.
Daarbij komt nog dat ik vaak zeer ongewild afscheid heb moeten nemen van dierbaren. Ik weet als geen ander wat uit het oog, uit het hart betekent. Nu durf ik niet te beweren dat iedereen dit per definitie om die reden heeft gedaan maar pijnlijk was het wel.
Dit alles heeft me wel tot de bitch gemaakt die ik nu ben. Mensen gingen in het verleden wat al te makkelijk met mij om maar dat zal ik dus nu niet meer toelaten.

De droom van die vrouw haar andere gezicht lijkt voor mij ook een soort van waarschuwing te zijn. Denk erom want jou wat hetzelfde lot of zo. Het lijkt wel of die vrouw mij indirect wil waarschuwen. Weliswaar is dit gevoel wat vager maar neem dit desalniettemin toch wel heel serieus.

Vreemd genoeg werkt aardig en begripvol zijn niet maar moet nu even wat het bitch zijn betreft wat op de rem trappen. Vreemd genoeg-ik weet oprecht niet hoe dat kan-realiseerde ik dit alles mij pas toen ik mijn foto zag! Zeer merkwaardig maar goed, ik hoop dat ik ergens kom!

ANJA

Anja

P. s: heb je mijn bijdrage bij het topic Het is niet Waar ook gelezen ;)d Violet?

Violet

Anja  :-* welk gezicht laat jij aan jezelf zien ?

Hetzelfde vriendelijke gezicht van de vrouw in de droom of een ander gezicht, minder prettig, wat zich binnenin jou heeft gemanifesteerd.

Waarom denk je dat dit een waarschuwingsdroom is met een gruwelijk soort lot?

Ik haal hier geen waarschuwing uit in die zin dat er iets ergs gaat gebeuren, maar eerder om je ogen te openen en de reis naar binnen te maken, naar je kern, je wezen, en meer begripvol voor jezelf zijn dan kun je je houding veranderen waar je je nu aan stoort. Je hebt het zelf in de hand om te veranderen en een ander soort vrouw te worden.

In het waakleven is de vrouw (door je werk), zonder dat zij er bewust van is, je een spiegel aan het voorhouden. Zo werken leerprocessen en kun je je afvragen waarom je er zo op reageert en wat het emotioneel met je doet.

Ga van jezelf leren houden en op zelfonderzoek uit. Het vergelijken met een ander is juist iets wat je beter niet kunt doen. Nergens is het gras groener! Dan kom je bedrogen en op een doodlopende weg uit.

De foto is een ankerpunt uit je verleden en het wordt tijd om de rollen om te draaien en jezelf te helpen van bitch vrouw naar een lieve vrouw die van haar zelf is gaan leren houden ondanks het verleden.

Veel mensen kampen met een trauma uit het verleden maar het lukt veel mensen zichzelf op den duur weer op de rails te krijgen daarom is het de moeite waard om er mee aan de slag te gaan!

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

Dat wisselt! De ene keer vriendelijk, de andere keer minder of zelfs helemaal niet prettig! Ik dacht niet, het was een gevoel wat vanuit mijn tenen kwam. Dat sterke gevoel kwam spontaan in me op. Ik weet uit ervaring dat het verstandig is om naar dit soort ingevingen te luisteren. Er is ook nog niks ergs gebeurd maar voordat dus anders betreft het geen waarschuwing.
Ik reageer dus in eerste instantie door eens goed naar dat gevoel van me te luisteren en me nu op mezelf te beraden; wat wil ik hier wel/niet mee? Wordt nog verder uitgewerkt en wordt vervolgd want anders ga ik hier iets schrijven wat mogelijk onwaar of onjuist is. Ik heb dan ook niet gesteld dat waar dan ook het gras groener is.

Ik begin er in ieder geval mee om een middenweg te vinden tussen een bitch zijn en een (te) lieve vrouw. Vervolgens ga ik eens kijken of er hier ren daar wat af/bij/anders moet.

Wordt vervolgd..........................

ANJA