Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zomerkleding

Gestart door Violet, maart 30, 2022, 15:08:04 PM

Violet

Hallo dromers, :-*

Deze droom vond ik vrolijk en boeiend genoeg en wil de droom graag met jullie delen.

Zomerkleding.

Ik zie mezelf lopen in een straat en het is een mooie zomerse dag met een heldere blauwe lucht. Ik heb aandacht trekkende kleding aan van witte soepel vallende stof met opzichtig uitvergrootte bloem printen er op gedrukt. De broek heeft wijde pijpen en de bloezende blouse hangt losjes nonchalant over mijn broek heen. De felgekleurde printen zijn een in het oog springend detail op de witte stof. De zomerse bloemen zijn in de kleuren roze/magenta, paars en oranje. Ik voel me fijn en paradeer door de straat om te pronken met mijn kleding en wat een ander er van vind, vind ik totaal onbelangrijk. Ik houd een solo parade en loop als een soort vrijbuiter/avonturier door de straat en dat voelt prettig aan.

Niet alle kleuren weet ik me nog te herinneren.

Mijn duiding.

De zomer is een warme vruchtbare tijd waar ik energie van krijg. Het is een tijd van vakantie, plezier, daadkracht wat voor goede ontspanning zorgt. Een seizoen om veel buiten te zijn en nieuwe mensen te ontmoeten. Dat is waar ik liep, buiten in de zon lopen om me vrij en herboren te voelen.

Symbolisch en esoterisch gezien geven jaargetijden de periodes van een mensenleven aan. De zomer staat in mijn geval voor mijn middelbare leeftijd. Een nieuwe tijd van inzichten, spirituele rijpheid en succes breken verder aan. Ik voel het vermogen om plannen te maken voor de rest van mijn leven. Projecten waar ik mee bezig ben zullen steeds meer voet aan de grond krijgen en slagen. Ik voel me goed in staat om er het beste van te maken.

Kleding is bezit, bescherming en een omhulsel om je naaktheid te verbergen. Ook om te laten zien aan de buitenwereld wie je bent en wat je wil uitstralen. Voor mij is deze luchtige zomerse kleding een vrijetijdskleding die als ontspanning aanvoelt en waarvan ik de luchtigheid goed voel om me er vrij in te bewegen.

Een spreekwoord als - Kleding maken de vrouw/man â€" is vaak gebaseerd op korte, krachtige uitspraken die een wijsheid, een collectieve ervaring of morele opvatting weergeeft.

In mijn geval ben ik niet op aanzien, status of waardering uit. Het sterke gevoel in de droom liet me juist voelen, omdat ik alleen liep, dat het me niet boeit wat een ander vindt of denkt. 

Kleuren in kleding geven aan in welke fases je zit van geestelijke/spirituele groei.

De kleur wit bevat alle kleuren van het spectrum wat staat voor onschuld, spirituele zuiverheid en wijsheid.

Diep roze/magenta is op een bepaalde manier een kleur die het stoffelijke verbindt met het spirituele. Het staat voor overgave, onzelfzuchtigheid, perfectie en meditatiepraktijken.

Het is waar ik graag mee bezig ben, een nieuwe tijd in me verkennen wat zich aan het ontvouwen is jarenlang. Deze transformaties vergen tijd om het bewustzijnsverruiming te gevoelen van het menselijk ken- en waarnemingsvermogen en het te overschrijden. Jezelf met je lichaam en het stoffelijke verbonden voelen is een spirituele weg van vallen en opstaan wat geduld en moed vraagt. Omdat alles onder ogen zien soms behoorlijk zwaar is. Daarom doorspek ik graag deze processen met ontspanning, humor en soms is zelfspot nodig om de zwaarte weg te nemen zodat je het inzicht begrijpt. Op deze manier zorg ik voor balans in mijzelf wat loslaten van verleden of andere zaken bespoedigt.   

Paars staat voor zelfvertrouwen, moderniteit en in al zijn schakeringen staat paars ook voor onconventionaliteit, originaliteit en creativiteit. Paars heeft betrekking op de verbeelding, intuïtie en de spiritualiteit. Het stimuleert de verbeelding en inspireert hoge idealen.

Paars is een kleur die me in staat stelt om in contact te komen met mijn diepere gedachten, en het leert mij te vertrouwen op mijn gevoel/ intuïtie.

Oranje staat voor vrolijke, opbeurende kleur. De eigenschappen die ermee worden geassocieerd zijn geluk en onafhankelijkheid.

In mijn droom voel ik me een onbevangen onafhankelijke gelukszoeker en geniet van het buiten zijn, zomergevoel. Ik voel dat er een zware last van me is afgevallen. Door de zomerse luchtige kleding voel ik me steeds meer bevrijd van strakke conventionele gedachten en overtuigingen opgelegd vanuit omgeving, jeugd en samenleving.

De uitdrukking: Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, is daar zo’n voorbeeld van. Ik werd daar altijd wars van als mensen dit zeiden. Ik wil  niet ‘gewoon’ zijn en in het keurslijf van het onbewuste collectieve (Jung) zitten en meelopen. Ik wil er voor mezelf zijn en mijn eigen pad bewandelen. Het is de enige manier om er achter te komen wie je werkelijk bent en waarom op je aarde vertoeft. Ik weet en voel in mijn dromen dagelijks dat ik niet alleen ben maar dat er altijd hulp is van uit de spirituele wereld, die ervoor zorgen dat het draaglijk en vreugdevol blijft als je het moeilijk hebt. Voor mij een uitdaging in dit leven en wat ik wilde anders was ik niet opnieuw gereïncarneerd.

Liefs,
Violet♥


Anja

Beste Violet,

Allereerst: super bedankt voor het delen van je droom 8)
Zo te lezen, denk ik dat jij momenteel in de laatste fase van je losmaakproces zit. Het losmaak proces van dat keurslijf waar mensen je lange tijd in wilde hebben. Je hoeft je in ieder geval niet (meer) te bewijzen en als moest dat wel dan deed je dat toch al niet meer. Daar heb je al EN krijg je ook zeker nog (meer) kracht voor!! Frappant dat jij schrijft dat je vaak het gevoel hebt dat je niet alleen bent want halverwege het lezen van jouw droom kreeg ik dat gevoel ook! (Wit kan ook de kleur van verbinding met "boven' zijn).

Die bloemen staan voor schoonheid maar misschien hier vooral veiligheid. Veiligheid wat je in jezelf hebt gevonden en NIEMAND meer  van je af kan pakken 8) Ben je de laatste tijd vrolijker geworden (prachtkleuren van die bloemen)?

Voor jou staat de zomer voor middelbare leeftijd? Ik kan natuurlijk is zijn maar ik krijg hier beslist geen gevoel van al middelbaar zijn ??? Ik krijg hier juist het gevoel van in de kracht van je leven zijn en zeer jong van geest geworden. Je aardse leeftijd staat hier buiten vind ik.

De kleuren paars en oranje
Geven mij een gevoel van sterk toegenomen gevoelsmatig denken maar ook toegenomen communicatie op buiten zintuiglijk niveau; telepathie, energetische banden bijvoorbeeld.

Mijn gevoel: je zal gelukkiger worden dan je ooit had kunnen denken. Je zal nog een tijd(je) alleen zijn en van lieverlee komen er mensen op je pad die op spiritueel/emotioneel gebied veel beter bij je aansluiten! Hierbij kan dus ook die buiten zintuiglijke communicatie horen.

Ik vind jouw eigen droomuitleg ook heel goed maar dis is gewoon even wat er in mij opkomt.


Dank je wel,

ANJA


Violet

Hallo Anja, :-*

Dank voor je compliment en mooie duiding, altijd boeiend andermans inbreng en gevoel!
Uit een keurslijf willen stappen is niet zomaar eventjes voor elkaar en klaar, daar gaat veel tijd en inzicht overheen.

Lange tijd ben ik onbewust besmet gebleven van de normen en waarden waar ik in opgroeide.
Het losscheuren van oude opgelegde familie gewoontes begon ik mee toen ik uit huis ging.
Dan pas begin je te begrijpen, en als je 'toch' ouder wordt hoe je dit het beste kunt verwerken.

Wit is een spirituele hogere kleur en kleur van het Licht. Jezelf beschermen en in het licht zetten met Wit is daarom ook heilzaam.

Leuk de schoonheid van bloemen wat je schrijft, want ik zie steeds vaker enorme grote bloemen voorbij komen met prachtige kleuren. Een uitdaging om ze zelf zo groot te krijgen in mijn tuin 😊

De kleuren van de bloemen bieden zeker bescherming. Ik ben al tijdje in een andere luchtigere fase aanbeland. Het werkt aanstekelijk voor mezelf maar ook naar de omgeving en dat maakt het dan een stuk vrolijker merk ik wel. Een glimlach is zo simpel maar werkt zo positief.

De zomer is mijn middelbare leeftijd maar het voelt niet als oud aan, juist steeds jonger voel ik me van geest en mijn lichaam is graag fit en wil bewegen. Het maakt alles soepel in geest en lichaam. Voor mij is nu mijn aardse leeftijd, geest en lichaam, lichaam wat ik als een taxi beschouw, me overal naar toe brengt met de juiste ingrediënten en combi nu als mijn elixer geheim om in volle vreugde het leven te ervaren.

Door nieuwe leerprocessen en inzichten vergaar je wijsheid en dat zorgt voor minder ballast wat me dus jong en krachtig van geest en lichaam doet voelen.

Het telepathische, gechannelde/paranormale beelden zien sterkt me in mijn geloof als ‘ietsist’ dat er nog zoveel meer is, als alleen de aarde en het universum en de mensheid kan bevatten!

Het alleen-zijn is nooit een probleem voor mij geweest omdat ik me nog nooit eenzaam heb gevoeld in mijn alleen-zijn. De mensen die nu mijn pad als gelijkgestemde kruisen gebeurt al lange tijd.

Dank voor het delen  ;) :) over wat je voelde opborrelen bij mij droom.

Violet ♥


Anja

Hoi Violet,

Het lijkt soms alsof ik denk dat iets heel makkelijk is om te doen terwijl ik dat niet zo voel hoor :) Ik weet echt wel hoeveel werk het is om uit een keurslijf te stappen, misschien beter gezegd: je angst overwinnen om daaruit te stappen.
Het klopt zeker wat je zegt: als je uit huis bent ga je dingen scherper en anders zien.

Klinkt heel raar wat ik nu ga schrijven maar hoe zekerder je van jezelf bent, hoe interessanter je wordt, waardoor jij je weer meer in je waarde gelaten voelt en je vrijer gaat voelen en zo zit je in de positieve, vicieuze cirkel. Die gekleurde bloemen geven aan dat het alleen maar mooier voor je wordt. Zet eens een paar mooie zonnebloemen in je tuin!! Ik vind ze altijd prachtig!!

Ik krijg ook totaal geen oud gevoel bij je.

Ietsist :D ik hoop dat je nog maar veel gelijkgestemden mag ontmoeten!!



Groetjes van,

ANJA


Violet

Hai Anja :-*,

Dank voor je bericht. Het keurslijf van je afscheuren is geen makkelijk weg maar leerzaam met veel inzichten en wijsheid. Pareltjes voor de juwelendoos. De angst die je daarbij ervaart als jong volwassenen op weg naar zelfstandigheid is groot en toch had ik vertrouwen en nam mijn eigen verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven.  :)

Ik denk altijd aan de tarot kaart 0 - De Dwaas. Die staat me op het lijf geschreven om het leven luchtig en altijd in de zomerse sferen te zien.
De witte roos = onschuld (ooit gedicht geschreven over een witte roos van onschuld, zuiverheid en reinheid).
De hond ( mijn Chinese astrologie teken) zijn instinct dat hem beschermt bij gevaar.
De afgrond dreigt, maar de dwaas heeft vertrouwen.

Je komt van tijd tot tijd een afgrond tegen in je leven die je naar je eigen gekrochten doet terugvoeren om je lessen en onafgemaakte zaken verder op te helderen. De dwaas, daarvan zegt Waite dat hij door een engel zal worden opgevangen. Dat heb ik zeker mogen ervaren!

Daarom mooie betekenis van de dwaas: Het kind in ons (gedicht geschreven over het kind in jezelf); de dwaas die alles aandurft; vrolijkheid, plezier, creativiteit. Omdat de dwaas meegaat met de flow van het leven voel ik een grote verbondenheid met deze dwaas-kaart en herken mij daarin  ;)

Mijn middelbare leeftijd en het ouder worden maakt alles alleen maar interessanter en het jong van geest willen zijn en blijven heeft altijd in mij gesudderd  ;) Ik voel me dan niet oud maar wordt het wel en dat is gewoon een bijzonder mooi levensproces om te ervaren.

Ik moet wel  ;D ;D ;D  Anja, vanmiddag in de sneeuwvlokken bij het tuincentrum zonnebloemen gekocht. Ik twijfelde eerst ... maar toch het zakje meegenomen omdat zonnebloemen zo mooi van kleur zijn en de Zon zo mooi voorstellen. Nu nog ruimte zoeken ::)

Violet ♥


Anja

 :D :D Jij vindt vast wel hele mooie ruimte voor jouw zonnebloemen!! Hij is wel goed dat jij uitgerekend vandaag die sneeuwvlokken ziet! Maar ook ik ben helemaal weg van ze! Mooi van kleur en zo groot en statig; alsof ze willen zeggen van hier ben ik en jullie doen het er maar mee ;D

Ik ben benieuwd naar je gedicht!

Jij hebt altijd al vooruit gewild in het leven, zo komt dat tenminste op mij over. En dat houdt een mens jong!

Ik vind De Dwaas ook een hele mooie kaart. Heel frappant maar als deze kaart bij mij ter tafel komt dan kan ik op (on) aangename verrassingen rekenen, die dag of nog later.



ANJA

Violet

Dank Anja 😊

De zonnebloemen krijgen een mooi plekje in de zon maar dan zonder sneeuwvlokken! ;)

Gedichten publiceer ik nooit op internet i.v.m. copyright en als ik wil bundelen/boekje.

Mijn interpretatie van de Dwaas hieronder is als volgt en ook waarom ik de Dwaas altijd zo leuk vind om naar te kijken een echte vrijbuiter!

De Dwaas is een kaart van vrijheidsgevoel en ook ‘we zien wel waar hoe het loopt’, in het leven. Alles plannen of invulling aangeven lukt toch nooit en is nooit mijn doelstelling geweest. Soms ontkom je er niet aan …maar verder kun je veel (bij)sturen in het leven. De kaart geeft genoeg hints om op je qui-vive te zijn of blijven maar ook vooral alert te zijn.

De kenmerken van de Dwaas zorgen voor beweging, uitdagingen en stimulans om je droom/passie te volgen. De dwaas lijkt voor jou  ;) een wegwijzer met leuke en minder leuke belevenissen! Geldt eigenlijk voor iedereen.

De hartchakra, is die in balans genoeg, volg ik mijn droom en ben ik op de juiste weg? Gaandeweg kom je er achter naarmate je ouder wordt wat je doelen of taken zijn die juist het levenspad zo mooi, vreugdevol en leerzaam maken.

De Zon, zonnebloemen komen op mijn pad, symbolisch staan ze voor licht en draait de bloem naar het licht. Het is een zomerse vrolijke bloem en bij de aanblik voel je levenslust en bewondering voor het leven en natuur. Mooi het langzaam groeien naar het licht zoals de zonnebloem doet en je kan helpen!  Wat is mijn potentieel om uit te voeren en haalbaar? Leuk om met mezelf hierover te filosoferen.

De knapzak waar het verleden in schuilt, hoeveel kunnen we loslaten of blijf je meetorsen? Loslaten, gaat steeds makkelijker omdat de loden last van het verleden blijven meedragen, je blokkeert naar een andere manier van leven die meer zorgeloosheid en vreugde in petto heeft.

Witte roos een leidraad voor verdere beweging en groei naar licht en zuiverheid.
Met opgeheven gezicht door het leven gaan is voor mij altijd iets normaals geweest. Jezelf terugvinden in daad en kracht, ondanks zware momenten, het doet je groeien en kan meteen ervoor zorgen dat je meer je passie volgt. 

Hondje, is voor mijn in de Chinese astrologie mijn teken en met de vraag wie of wat durf ik te vertrouwen. Honden zijn meestal trouw en loyaal en soms moet je dit niet zijn in het leven. Omdat het je eigen weg bewandelen kan versperren, want hoe loyaal is de ander?

De afgrond, van tijd tot tijd passeert deze in een droom. Het is een hintdroom, meestal om je wakker te maken voor eventueel besluiten en/of (geestelijk) gevaar waar je niet altijd bewust van bent.

Voeten, de mijne willen altijd lopen daar voel ik me prettig bij en wat er zich dan ontvouwt letterlijk en figuurlijk is dan een kadootje wat ik mooi kan uitpakken.

Soms zijn beloningen van inzicht verkrijgen een cadeau waar je altijd op kunt teren en aan vasthouden.
Het zorgt voor stabiliteit en je weet waar je voor staat in jezelf.

Zonnige groet,
Violet ♥