Met mijn frisgroene jas door de wind

Gestart door Anja, maart 21, 2022, 21:59:28 PM

Anja

Ik ben ergens waarvan ik verwacht dat er karaoke wordt gezongen, wat dus niet gebeurt. Ik wacht een uur maar het komt niet. Ik neem dit op een normale manier op.

Dan trek ik mijn frisgroene zomerjas aan en wil ik naar buiten, blijkt dat het regent en nogal hard waait. Hoewel ik tegenwind ervaar, loop ik er toch heel goed tegenop.

Een jas biedt bescherming, die groene kleur geeft vruchtbaarheid ofwel de vele mogelijkheden aan. Mijn gevoel: er komen langzaamaan nieuwe uitdagingen op mijn pad die ik toch wel (heel) makkelijk aan kan. De bereidheid om nieuwe paden in te slaan is er.
Die regen zegt mij dat dit ook spirituele reiniging geeft.

Het zal nog wel even duren eer ik erkenning krijg die schijnbaar komt maar ook daar heb ik geen moeite mee, gezien het feit dat ik het helemaal niet erg vind dat die karaoke niet komt.

Violet

Hallo Anja, :-*

Dank voor het delen van je droom.

Storm, wind, een hindernisdroom van mogelijk symbolisch beëindiging of bevrijding in geestelijke sferen meestal.

De karaoke avond gaat onverwachts niet door. Was er nog een mededeling hierover?

Een karaoke avond is vaak een avondje lachen om andermans valse noot tijdens het nazingen van bekende chansons.

Jammer dat een avond ontspanning niet door gaat maar na de mededeling neem je het op een kalme manier op en besluit naar buiten te gaan. Herken je dit van jezelf om bij moeilijke momenten het bedaard tot je te laten komen of heb je hier soms moeite mee?

Onverwachts blijkt het te regenen en te stormen maar je kunt je rug recht houden om er tegenin te lopen.

Regen komt uit een wolk en is verlangen naar diepe ontspanning en nieuwe geestelijke bevruchting. Het lopen door stormen en regen is vaak iets willen trotseren, laten zien aan jezelf dat je iets kunt in je leven.
De tegenwind, tegenkrachten stellen je op de proef.

Mantel geeft bescherming tegen weersomstandigheden maar is ook bescherming, afweer en afscherming om je geestelijke te beschermen.

Voelt de mantel als een tweede huid en past hij je goed?

De zomer staat voor zon, energie, daadkracht en succes. Een zomermantel staat voor meer luchtigheid en ontspanning, een hint van de droom om meer ontspanning te zoeken in de natuur etc. een zomerseizoen leent zich hier bij uitstek zeer goed voor.   

Met een nieuwe mantel is het vaak zo dat een oude mantel die vaak uit ballast bestaat die je hebt meegenomen uit dit leven en het incarnatie proces en vorige levens niet meer voldoet omdat je nieuwe geestelijke inzichten over jezelf krijgt.

Groen is de kleur van het natuurlijke leven en iets ontgroeit het stadium van onrijpheid naar ontgroening naar een nieuw geestelijk besef/inzicht.

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

Ik zal eerst je vragen beantwoorden. Ja, de nieuwe jas zat heel goed! Nee, er werd geen mededeling gedaan over waarom die karaoke avond niet door ging.
Ja. Ik herken zeker van mezelf dat ik nogal eens bij moeilijke situaties opvallend kalm blijven. Ik hoor nogal eens dat ik dan van die kurkdroge opmerkingen kan maken en/of ineens, vaak zeer onverwacht zeer strategisch kan handelen. Ik heb daar geen moeite mee.

(Behoefte aan) ontspanning komt in deze droom inderdaad vaak terug. Die behoefte voel ik momenteel heel sterk. Weliswaar komt er ook een beproeving in deze droom voor maar nogmaals: ik heb hier geen vervelend gevoel over, ik had zelfs het gevoel dat ik het trotseren van die wind heel goed aan kon.
Naar mijn idee is dit inderdaad een teken dat ik dus uit mijn oude mantel gegroeid ben of nog ga groeien.

Ik vind dat ik op een leuke manier nieuwsgierig word naar wat het nieuwe mij zal brengen.

Voor zover ik dat nu volledig kan beoordelen, denk ik dat mijn allerlaatste leven momenteel het meest  van invloed is. Ik was in dat allerlaatste leven de helft kleiner en dunner dan  dat ik nu ben maar..... :D....sorry hoor maar ik moet een beetje om mezelf lachen....maar in tegenstelling tot dit leven, was ik in dat vorige leven super materialistisch!!
Ik heb eens in een soort van uittreding gezien dat ik ergens in een kasteel woonde. Het huis ging met het meisje weg onderhand. Maar de harde uitstraling die ik toen had :o Ik schrok er zelf van. Op zeker dat ik momenteel veel mensen vanuit dat laatste leven ontmoet.

Dank je wel voor je inbreng,

ANJA

Violet

Leuk om te lezen Anja, dank. :-*

Jou inbreng en antwoorden zijn verhelderend. Een passende jas laat je verder op weg gaan naar nieuwe inzichten, de zaadjes laten groeien naar het voorjaar na de winterslaap waar ideeën meestal beginnen te rijpen.

Een avond lol en leut hebben kan zeker geen kwaad op zijn tijd het gooit alle remmen los. Waarom het werd afgelast is dan niet duidelijk, jammer maar een hint om lol en ontspanning te zoeken. 

Wat je eerder schreef bij je andere droom over (ingehouden) woede door de jeugd en dat dit onbewust een rol speelt in relaties is nu een soort test in het leven hoe je daar nu mee omgaat en dat je dan een betere draai en balans kunt vinden om als de situatie onverwacht anders wordt.

Je schrijft over je vorig leven en wonen in een kasteel en dat je totaal anders was en je persoonlijkheid zeker niet prettig voor jezelf of de omgeving. Het is een les nu in dit leven om je individualiteit te verbeteren middels lessen die we allemaal krijgen op aarde. De uittreding heeft je wat wakker geschud om jezelf meer te gaan leren begrijpen en dat dit altijd met vallen en opstaan gebeurt.

Herkenbaar. ;D

Dat we veel zielen tegenkomen in huidig leven ligt al vast voor je incarneert en meestal is het de bedoeling van de zielengroep dat alle partijen elkaar lessen aanreiken als men dit nog niet eerder heeft meegemaakt. Het is de enige manier om te ziel te laten rijpen ooit naar de vervolmaking.   

Ik zou zeggen Anja … je bent al een aardige stap in de goede richting met je fris groene mantel.

Violet ♥

Anja

Hoi Violet,

Jij schrijft hier iets over lol! Ik heb vandaag sinds zeer lange tijd weer eens een terrasje gepakt. Ik wilde met dit mooie weer eigenlijk ook al wat gaan zwemmen maar bij benadering vond ik dat toch wat koud. Maar voor de rest moet ik meer ontspannen en gaan loslaten.

Ik was zelf in dat leven geen aangenaam gezelschap! Ik wil in ieder geval niet meer naar dat leven terug want dan moet ik mijn groene mantel weer inleveren ;D En dat wil ik niet! Dan ga ik liever vanaf nu wat meer leren over (opnieuw) met mezelf en anderen verbinden. Er is mij als het ware al een sleutel aangereikt, nu de weg er naartoe nog. Een nieuwe zielengroep dus! Ik ben me toch benieuwd!! Ook leuke spanning!

Met mijn verleden zal ik dan ook zeker in het reine komen. Bedankt voor jouw zeer waardevolle inbreng en ik hou je op de hoogte!!

Violet

Dank Anja  :-* en je weg van geestelijk groei zal je inzicht en wijsheid geven op den duur.
Geduld is een schone zaak... ;D en met LOL en ontspanning gaat het meestal soepeler dus gauw leuke dingen doen!

Het verleden eenmaal verwerkt en door gekauwd zul je groeien naar een moment van in het reine komen.
En dat maakt zacht en je Hart opent zich steeds een beetje meer tijdens dit soort processen... :)

Violet ♥