Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Niet kunnen plassen

Gestart door Anja, maart 14, 2022, 20:03:31 PM

Anja

Vannacht ben ik bij een magazijn. Zo lijkt het tenminste. Ik moet naar de wc, ik voel aandrang maar het plassen op zich lukt niet. In een magazijn wat ik niet ken (onbekende plek dus) pak ik een hele zooi toiletpapier, leg die stapel onder mij en probeer of het alsnog wil lukken. Nee dus.
Dat staat er een jonge man voor me. Gemiddelde lengte, witblond zeer kort haar met een normaal postuur. Hij zegt kom maar even met mij mee. Ik breng je wel even naar de wc.

Kort samengevat: iets waarin ik mij vastbijt of waar ik gewoon zeer aan gehecht ben zal ik moeten loslaten om verder te kunnen. Dat magazijn kan ik niet plaatsen, er lag trouwens niet veel bijzonders in.

ANJA

Carla

Een magazijn is een opslag, er lag niks bijzonders in zeg je. Jouw eigen conclusie is ook de mijne, dingen los laten, maar dat lukt nog niet zo (want anders had je wel kunnen plassen). Die jongen helpt je, hij wil je wel even naar een toilet brengen, misschien zijn er in het dagelijks leven ook wel zaken waar je wat hulp bij kunt gebruiken / zou kunnen aannemen?

Anja

Dank je voor je inbreng Carla!

Ik moet weer wat pit in mijn donder krijgen ja! Daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken. Hoewel ik niet vervuil, loopt mijn huishoudelijk werk wat minder op rolletjes dan vroeger. Geen zin meer zeg ik dan tegen mezelf terwijl dit recent nog anders was. Mijn gevoel: ik heb wat meer stimulansen van buitenaf nodig om een bepaalde traagheid te overwinnen.

Violet

Hallo Anja,

Omdat het (van)nacht is in je droom duidt dat op het onbewuste niveau, je in het duister bevinden een onbekende plek die om aandacht en bewustzijnsverruiming vraagt. Het magazijn staat voor een plek waar voorraden worden bewaart of aangevuld. In jouw droom zijn er toiletrollen opgeslagen wat er op lijkt dat je steeds naar de toilet kunt. Er is een kaalslag maar wel voldoende wc-papier. 

Toilet en niet kunnen plassen is op psychisch vlak een natuurlijk proces van het je ontdoen van onverteerbare resten met betrekking tot problemen die inmiddels psychisch zijn verwerkt. Ook is er de zone van de wortelchakra (muladhara) de plaats waar de Koendalini energie huist. Geaard zijn. Een noodzakelijke verandering; iets loslaten en tegelijkertijd uit wat je loslaat iets positiefs voor jezelf maken. Transformatie, gebeurt op een wc, de alchemisten bedoelen dat je drek kunt transformeren tot goud.

Vraag: wat voor associaties had jij bij de jongeman en zijn hulp en kon je plassen?

Wat je schrijft wanneer je meer tijd aan het huishouden besteedt ben je vanzelf meer geaard en wordt je geest leger. Wat voor het proces van loslaten heel goed is.

Violet ♥

Anja

Hoi Violet,

Bedankt voor jouw reactie. Klinkt heel raar maar ik had bij deze man in mijn droom een heel leeg gevoel. Ik wilde zijn advies wel opvolgen en nog eens ergens anders gaan proberen om te gaan plassen maar deed dit op de automatische piloot. Helaas kan ik niet meer achterhalen of ik kon plassen want toen werd ik wakker.

Dat iets loslaten kan denk ik weleens betrekking hebben op vaak ongewild afscheid moeten nemen van dierbaren. Dat is althans het eerste wat in mij opkomt. Vergeet de pijn en ga verder lijkt hier de boodschap te zijn. Maar zoals ik in alinea 1 al schreef: ik voel eerder niets dan iets.

Die kaalslag in het magazijn kan weleens een opruimgevoel/genezing aangeven, is iets wat nu ter plekke in mij opkomt.

ANJA

Violet

Dank voor je reactie Anja  :-*

De man is je behulpzaam maar je lijkt te geblokkeerd om iets los te laten, plassen lukt niet.

Iets zit nog diep vanbinnen verscholen/duisternis.

De droom gaat over jou en een leeg gevoel wat je ervaart en je alles op de automatische piloot.

De kaalslag lijkt te maken te hebben met je lege gevoel, iets wat onbewust vast gehouden wordt kan niet worden afgevoerd via de toilet.

Violet ♥

Anja

Ik ben er alweer meer achter waar deze droom (ook) mee te maken kan hebben!!

Ik denk dat weleens te maken kan hebben dat ik mijn ei (urine/emotie) niet kwijt kan bij mensen die slecht geaard zijn! Toch word ik heel sterk naar die mensen toe getrokken. Volgens mij komt dit doordat ik eigenlijk behoefte aan een soort van rust/erkenning heb. Ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven. Maar een ieder met hetzelfde probleem gaat hier weer anders mee om, waardoor er juist verwijdering ontstaat en ik niks meer kwijt kan.
Eigenlijk (komt nu spontaan in me op) is het beter voor mij om met mensen om te gaan die wat aardser zijn dan ik (zit zelf meer in mijn verstand en emoties). Maar die vind ik soms weer wat eng. Ik kan het nu niet verwoorden maar ik meen te weten wat de afvoerbuis (urinebuis) blokkeert.

Dit naar aanleiding van een droom die ik afgelopen nacht ook had!

Ik weet niet waar ik ben maar ik moet gedwongen naar een kleinere slaapkamer. Waarom weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik daar zo verschrikkelijk kwaad over ben dat ik daar meteen weg wil. Dit nadat eerst mijn kleren zijn gewassen.

Violet

Het komt op mij over dat je het steeds bij andere mensen zoekt om tot een oplossing te komen maar het gaat om jou.

De oplossing van blokkades en loslaten liggen bij jezelf. Het is belangrijk dat jij goed geaard bent door meer uit je hoofd te gaan en de wortelchakra goed laat aarden om zo emoties los te laten die nu voor blokkades zorgen.

De droom geeft ook nog hulp door middel van de jongeman die je naar een goede plek wil brengen en toch lijkt ook deze hulp niet te baten.

Je nieuwe droom over een slaapkamer - slaapkamer staat voor ontspanning, rust een veilige plek.
Relaties groeien meestal verder in een slaapkamer.

Je moet naar een kleinere slaapkamer - begrijp je waarom je moet verhuizen naar een kleine slaapkamer?

Kwaad - emotie, die los gelaten mag worden.
Voor je weggaat uit de slaapkamer wil je dat eerst je kleren worden gewassen/gereinigd.
Kleding omhullen een lichaam en zijn een beeld van bezit.

Wat voor soort kleding was het en herken jij deze kleding?

Violet ♥

Anja

Beste Violet,

Het spijt mij dat het overkomt alsof ik anderen mijn sores laat oplossen. Maar dat is dus niet waar. Sterker nog: in het echte leven heb ik momenteel geen enkel conflict of misverstand met wei dan ook. Het allerlaatste wat ik wil en hopelijk ook nooit zal doen, is mijn sores afreageren op andere mensen!
Ik hou er namelijk zelf ook niet van als anderen dat bij mij doen en als ik dat merk dan ben ik ook niet mis. Maar nogmaals: dat speelt momenteel niet. Als dat wel het geval was geweest dan had ik dat heus wel vermeld.

Ik heb vandaag voor het eerst weer eens chakra oefeningen gedaan! Was wel weer even wennen, gaat ook niet meteen helpen maar ok. Oefening en geduld baart kunst, in dit geval de kunst van het aarden.

Wat die slaapkamer betreft: ik denk aan een pril begin van nieuwe relaties in zijn algemeenheid. Relaties groeien inderdaad verder uit maar moeten wel ergens beginnen.
Ik moest naar die kleinere slaapkamer omdat IK degene ben die moet inleveren en dat werd in die droom heel vanzelfsprekend gevonden terwijl ik dat zelf niet zo ervaar. Naar mijn gevoel was dit niet de eerste keer dat dit voorkwam. Dit heeft in het echte leven vooral in het verleden plaatsgevonden.
Hierdoor ben ik wel wat voorzichtiger geworden op dit punt. Ik haal eigenlijk uit deze laatste droom: sla niet teveel door, niet te kritisch zijn maar ook niet te makkelijk.

Die kleding betrof gewone dagelijkse kleding. Ik denk zoals ik zelf ben: vlot sportief.

Violet

Hallo Anja, :-*

Dank voor je reactie.

Ik begrijp dat je uitleg wil geven over je sores en je deze niet door een ander wil laten opknappen of vice versa. Het is ook niet wat ik schrijf en bedoel.

Wanneer je de boodschap van de toiletdroom kunt voelen kun je aan de slag en loslaten. In het waakleven heb je er dan profijt van als je zaken los kunt laten om een nieuwe start te vinden. De droom is een boodschap van je ziel aan je onbewuste, het wakker maken voor wat sluimert en niet opgelost wordt.

De toiletdroom gaat over een blokkade, vasthouden van letterlijk je urine en iemand wil je helpen maar je laat het niet en het lukt niet. Dit zijn processen, die je vaak alleen moet oplossen (een aha moment wil inzicht geven) en verwerkt (transformatie) soms met hulp van een professioneel of wie dan ook om het in gang te zetten.

Goed dat je met je wortelchakra aan de slag bent gegaan. Geduld in deze…aardingproces is vaak niet makkelijk, men is gauw geneigd om in het hoofd te blijven hangen. Succes gewenst!

Er kunnen in dromen bepaalde terugkerende thema’s zijn die met vroeger te maken hebben dat je underdog was en overal ja, op moest zeggen en alles nemen zoals het was. Je woede om naar een kleine slaapkamer te moeten zit er nog steeds van vroeger, de jeugdjaren hebben littekens achtergelaten.

Je denkt vaak dat je iets verwerkt hebt en toch komt het van tijd tot tijd de kop opsteken, de ene keer in een droom, de andere door iets wat je ziet of hoort…

Violet ♥   

Anja

Beste Violet,

Het spijt me dat ik je verkeerd heb begrepen!

Nu heb ik wel nog meer duidelijkheid waarvoor mijn dank! Want nu staat mij wel duidelijker voor ogen waar het om draait. Wat vroeger betreft: ik moest altijd maar beleefd zijn, rekken en erbij blijven en vooral laten zien dat je opofferingsgezind bent. Want immers (zo zagen mijn ouders dat tenminste) daar kun je beter van worden! Dit terwijl ik alles doorzag, waardoor vaak conflicten ontstonden.

Wie of wat ik ben/was, daar was geen oog voor. Het kan hooguit zijn dat e. e. a. wel werd gezien maar niet belangrijk werd gevonden.

Dit verklaart voor mij althans nu sommigen van mijn reacties, wat wel invloed heeft gehad op sommigen van mijn relaties.

Violet

Lieve Anja,

Dank voor je openhartigheid en spijt is niet nodig hoor.
We zijn hier allemaal op aarde om te leren, ook ik  ;D

Ik ben blij voor je dat er iets begint te dagen over je oud zeer en je jeugd want dat is de bedoeling van de droom.

De invloed die oude trauma's en littekens met zich meebrengen en je vaak niet de vinger op de zere plek weet te leggen, waarom je zo reageert of handelt heeft meestal met dat oud zeer te maken met een overlevingsmechanimse om jezelf steeds te verdedigen.

Het heeft zeker invloed op relaties omdat je meestal niet weet dat dit valkuilen zijn waar je iedere keer intrapt en waar je ook nog een rot gevoel aan overhoudt. Het kan voor jou dat lege/holle gevoel zijn waar je eerder over schreef.

Het is tijd om oog voor jezelf te krijgen en vooral lief voor jezelf te zijn want daar wordt jij beter van!

Violet ♥

Anja

Thanks Violet!

Ik zal verder met mezelf aan de slag moeten.

ANJA