De dood, omgekeerd

Gestart door Voice-in-the-Wind, maart 09, 2022, 19:44:11 PM

Voice-in-the-Wind

De Dood
Je bevindt je hier: tarot » grote arcana » dood

doodDe Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven."

Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.

Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd

* Maar dan omgedraaid...

---> ok, geen idee eigenlijk... Ik heb wel dat ik los vd de rest vd dag ..ook een uur wil lopen, gewoon lekker buiten en goed voor de conditie. En daar wil ik morgen mee beginnen...

Grt.

Voice in the Wind

Anja

De Dood betekent, in tegenstelling tot Zwaarden 9, een natuurlijk einde. Iets of iemand wat niet meer bij je hoort zal-vaak definitief-uit je leven verdwijnen. Dat is even (heel) naar. Maar later begrijp je dat het voor jou juist is geweest dat dit gebeurd is.

Wat ik hier heel belangrijk vind: neem alleen het hoogst noodzakelijke mee op je volgende (symbolische) reis! Neem alleen datgene mee waarvan je het gevoel hebt dat je echt niet zonder kan. Datgene waar je je beslist niet goed bij voelt als je dat niet hebt.
Maak een schifting hierin! Dit beslaat alle vlakken van je leven. Ga verder en kijk niet meer achterom.

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey !

Bedankt voor de duiding... Dan zal ik de lakens eens goed opschudden ... Eens goed kijken hoe en wat...

Anja

Ik ben erg benieuwd Voice!! 8)

Voice-in-the-Wind

Hey, ok ik heb allerlei zaken opnieuw bekeken... En ik ben nog niet rigoureus aan het snijden...

Ok, ik heb nog eens naar mun doelen gekeken..
Sporten, muziek maken en tekenen en schilderen...

Ik heb het wel opnieuw ingedeeld...

- sporten (boxen pas over 2 maanden)
- muziek maken...over een maand starten/er verder mee gaan.
- tekenen en schilderen over 2 maanden...

Dan heb ik het wat helderder.

Dan kwa mensen in mijn leven.... Eigenlijk wil ik vooral uitbreiden ipv snijden/ minder ...
En met mun huisgenoten moet ik het maar doen... Zowel het negatieve als positieve moet ik voor lief aannemen... Vaak is het meestal wel ok :)
Ok, dat is het ff  ;)

Grt,. Voice in the Wind

Anja

Hoi Voice in the Wind,

Je hebt eigenlijk voorlopig al drie keuzes gemaakt. Ik ga er vanuit dat dit dingen zijn die je het hardst nodig hebt. Dat is al een deel van de schifting.
Wat ik meen op te merken- en dat vind ik heel belangrijk- dat je goed naar je gevoel luistert! Wil je tot op heden liever uitbreiden dan schiften? Dan doe je dat gewoon! Misschien heb je alleen behoefte aan de drie keuzes die je tot nog toe hebt gemaakt, misschien komt die selectie van degene met wie jij omgaat later maar misschien ook niet. Is afwachten denk ik.

Ik ben benieuwd naar hoe alles verder gaat!

ANJA