Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droomwereld...

Gestart door Violet, februari 22, 2022, 14:49:14 PM

Violet

Hallo lieve Dromers,

Ik heb mij sinds kort geregistreerd omdat dromen een passie en Heilige waarheid zijn vanuit mijn onbewuste die me boodschappen doorgeven en waarbij het duiden een vak apart is. (Goed interpreteren van een droom is niet makkelijk want je kunt jezelf op een verkeerd been zetten) Het duiden is ook iets wat je niet even snel leert, heb ik gemerkt.

Ik ben met dromen opschrijven en dromendagboeken ruim 12 jaar geleden begonnen en wanneer ik terugkijk naar dromen die ik heb geïnterpreteerd in het begin haperde er wel het e.e.a. aan. Wat mij vooral opviel toen ik op een ander droomforum terecht kwam, bestaat niet meer, is dat het ego alles weg wil poetsen, een  stemmetje in je, de criticaster. Vaak met een gevoel - dat doe jij niet of zeg je niet of zo handel je niet etc. zeker bij confronterende dromen ::)

Nu kijk ik anders naar dromen en door meer zelfinzicht leer ik nog dagelijks bij. ;D

Je eigen droomtaal/symboliek leren kennen kost lange tijd. Ik lees hier goede tips, ik kende ze al en komen nog altijd nieuwe ontdekkingen bij vanuit droomwetenschap. Ik vind het fijn om te lezen dat er bekwaamheid op dit forum rond waart over veel onderwerpen!

Verder ben ik nog aan het rondneuzen op het forum want er is veel te lezen...ook heeft tarot en andere orakel kaarten mijn belangstelling. Zo kun je nog weleens tot een verrassende clou komen als je droom niet meteen een helder antwoord geeft en je verder moet spitten in je geest, onbewuste of ziel. Het trekken van een tarot of ander orakel kan een goede inleiding geven en antwoord wat meer inzicht geeft in jezelf.

Karen Hamaker-Zondag, Nederlands astroloog en nog veel meer o.a. tarot, dromen is een expert op dit gebied.   

De topic over handige tips om dromen te onthouden, terughalen, opschrijven etc. zijn echte goede handvatten om te gebruiken als de droom je al ontglipt is bij net wakker worden. Ook is het zo wanneer je rustig nog 2 minuten blijft liggen er na 1 minuut in je hersens iets gebeurt die je de droom herinnering teruggeeft. Hier maak ik dagelijks gebruik van met ogen gesloten :)

Dank en succes en Droomze,
Violet  :-*

Anja

Hoi Violet,

Niet alleen op een droomforum maar sowieso op veel spirituele fora, wil men het ego wegpoetsen! Dit terwijl ik denk dat het ego juist een hele belangrijke functie heeft. Naar mijn idee, heeft het ego een bemiddelingsfunctie tussen je innerlijke wereld en de buitenwereld. Pas als iemand teveel een beroep op zijn ego doet, pas dan ontstaat er een vorm van egoïsme.
Een mens doet dat wel vaak maar eigenlijk kun je niet altijd voorspelling hoe je in een bepaalde situatie reageert. Want je praat meestal vanuit een theorie. In de praktijk kan iemands reactie op een gebeurtenis wel heel anders zijn.

Ook ik vind dit een top forum!! Ik neus hier ook regelmatig, er valt veel te leren, doe ik ook nog steeds :) Ik hoop dat je nog heel veel leesplezier op CatharinaWeb zal hebben!

ANJA

Violet

Dank Anja voor je reactie. ;)

Wat je schrijft over ego als bemiddelingsfunctie kan ik aanhangen. Natuurlijk heb je een ego nodig voor het overleven van je lichaam maar wanneer dit in balans komt is dat overlevingsmechanisme niet meer nodig via je ego. Een ego maakt je wakker en bewust van wat je doet op zoektocht in jezelf, zelfonderzoek, ontwikkelen daardoor, om er eenvoudig achter te komen dat je de oplossingen in jezelf kunt vinden want de weg van het Ego kan  je lui maken.

Voor het zelf duiden van dromen is een ego vaak een stemmetje wat je op een verkeerd been kan zetten en dan kom je toch niet in de diepte van je innerlijk of onbewuste terecht, daar waar het omdraait in dromen duiden om de droom boodschap goed te interpreteren en te begrijpen. 

Ik baseer dit op eigen ervaring. Wanneer je nog maar net met droom duiden aan de slag gaat is er vaak onbewust een stemmetje, gevoel die laat voelen dat jij het nog niet zo slecht doet en de ander zich maar moet verbeteren. Nu 12 jaar verder is er een totaal ander beeld, inzicht bij gekomen en ook ander soort dromen, wat het makkelijker maakt om de innerlijke weg met je ego samen te bewandelen. Niet alleen voor dromen maar op velerlei manieren is de ego dan je vriend! Over de ego, en je hebt er niet één maar vele las ik ooit, maar daar is verschil van mening of inzicht over, kan het ego toch onbewust aan de haal gaan met je en alles maar sussen als het te moeilijk wordt en het wegduwt. Tot dat het je opbreekt. Er is zoveel over ego te schrijven.

Op een bepaald moment, na geestelijke groei en nieuw inzicht is de oude ego-structuur vervangen door een nieuw ego met nieuwe inzichten…die kan je bewust in goede banen leiden om de juiste keuzes te maken. Maar het blijft belangrijk om toch dicht bij jezelf en innerlijk te blijven en je bewust af te vragen bij tijd en wijle, wie nu wat zegt of wie die keus maakt.

Leuke ego praat en op het forum is er vast meer te vinden over ego’s.

:-* Violet ;D

Anja

Zoals gewoonlijk weer een mooi stukje van je Violet! Voor mij is er altijd de belangrijkste vraag: komt het gevoel wat ik bij de droom interpretatie krijg echt diep vanuit mijn tenen of bedenk ik hem ter plekke? Niet wetend of ik dat voor bedenk tussen aanhalingstekens moet zetten of niet.
Mijn ervaring: hoe dieper dat gevoel, des te dieper zit je bij de (eigen) kern.

ANJA

Violet

Dank :) voor je lieve woorden!

Boeiende vraag Anja.

Wanneer een droom geïnterpreteerd wordt vanuit het onbewuste kan het  ego zeker iets bedenken wat beter bij je past in gevoel en gemoedtoestand. De droom heeft iets laten zien, beeldplaatjes, een weergave wat met jou te maken heeft en jij op wil reageren met je gevoel en onbewust het verstand/rede ook. De ziel geeft door de droom het onbewuste symbolische boodschappen door voor meer bewustzijnsverruiming daardoor meer zelfinzicht.

Belangrijk als je de droom interpreteert om te voelen hoe jij je voelt want als je met ruis rondloopt of getriggerd bent door gebeurtenissen kan het ego je altijd de andere kant laten opkijken. Voel eerst diep vanbinnen of je bewust kunt waarnemen voor een interpretatie of wacht na het opschrijven tot je voelt en het beter zult begrijpen. 

De kern vinden in jezelf is een intensief leerproces. Voor mij voelt de kern aan als energie die veel in beweging is. Inzichten veranderen en oude mechanismes worden losgelaten om te groeien naar een nieuwe  trilling in jezelf. Nieuwe EYE opener, prettig en de droom o.a. helpt ons.

Violet,  :-*

Anja

Verandering is juist de enige constante 8) 8) 8)