Legging van De Duivel

Gestart door Anja, februari 19, 2022, 17:21:05 PM

Anja

1. De Kern.....................Kelken Koningin
2. Het actieve/yang.........De Wereld
3. Het passieve/yin.........Zwaarden Koningin
4. Wortel van het probleem: Kelken 3
5. Wat ontkend wordt......De Ster
6. Angsten.....................Staven Koningin
7. Oplossingen/inzicht......Staven 8

Heel straf dat middels mijn laatst geplaatste droom blijkt dat ik terug moet naar het verleden. Want persoonlijk vind ik dat deze kaartlegging met een grote vinger naar het verleden wijst.
Mijn oog viel meteen op De Wereld, wat mij overduidelijk 'zegt' dat ik in een proces van genezing ben beland. Het passieve (Koningin van Zwaarden) geeft aan dat ik 'het' allemaal wel weet maar op mijn emoties moet overbrengen (Kelken Koningin). Al zeg ik het zelf: ik ben de afgelopen tijd als het ware gegroeid. Bij verdere ontwikkeling komen dan angstblokkades naar boven. Die moeten eerst geheel worden (De Wereld) wil ik daadwerkelijk verder kunnen.

Nu het verleden: Kelken 3. Voor mij overduidelijk een verwijzing naar mijn kindertijd. Het begon in mijn kindertijd, waar materialisme hoogtij voerde. Je waarde werd bepaald naar hetgeen je op school en de buitenwereld presteerde.
Er was weinig tot geen oog voor waar mijn belevingswereld naar uit ging. Waarbij ik me hoe voelde dat leek mijn ouders niet te interesseren. Het werd mij niet verteld maar ik voelde het wel aan: bij ons thuis was er heimelijk sprake van een drankprobleem van mijn vader en een snoepprobleem van mijn moeder.
Eenmaal op volwassen leeftijd, trok ik vaak mensen aan die weliswaar een veel bredere belevingswereld hadden dan mijn ouders maar waarbij ook sprake is/was van een of ander verslavingsprobleem. Maar dan wel van me willen profiteren, wat ik op een gegeven moment wel door had. Als ik dan aangaf tot hier en niet verder dan was er ruzie of afwijzing.
Op dit moment ga ik in een genezingsproces van dit verleden. Dat lijkt mij althans.

Ik zal in ieder geval moeten werken aan de angst voor (toenmalige) profiteurs (Staven Koningin).

Staven 8 lijkt mij te zeggen dat dit proces korter duurt dan ik denk en er ineens snelle vooruitgang blijkt te zijn. Maar wat dit met mijn allerlaatste droom te maken heeft?? Ik krijg een vaag idee, moet dit nog even verder voor mezelf uitwerken.

ANJA

Violet

Hallo Anja,

Dank voor delen van je uitkomst over de duivel kaartlegging.

Je ouders komen egocentrisch over en worden opgeslokt door hun drank- en eetverslavingen waardoor jij geestelijk armoede hebt geleden zonder compassie en liefde, alleen maar zelfzuchtige mensen om je heen.

Onbewust als je volwassen bent verval je vaak in een copy gedrag van ouders en trek je zoals je schrijft mensen met een zelfde soort probleem aan, verslaving etc. Mensen die verslavingsproblemen hebben en profiteren daar schuilt al vaak een duivels gedrag in.
De kaart duivel laat dit o.a. zien.

Duivel â€" ongewild zit je nog vast (geketend) aan een oude situatie/jeugd en is er steeds angst om afgewezen te worden.

Staven acht â€" er kan wellicht een snelle afronding van iets zijn of waar je mee bezig bent, buiten jezelf om (kaart zonder een persoon) en in gang gezet zijn. Een nieuw doel dient zich aan maar eerst moet iets oud afgerond worden. 

Lieve groet,

Violet  :-*

Anja

Wederom mijn dank Violet!!

Juist dat duivelse gedrag van mensen: daar ben ik zeer alert op, ik pik dit echt niet meer!! De angst dat mij weer zoiets dergelijks overkomt! Want ik wil allang van dit oude patroon af, waartegen ik mij zeer sterk wapen! Vooral verbaal!
Ik laat in ieder geval nu goed merken dat er met mij niet te sollen valt!!

Wat die snelle afronding betreft: ik heb het idee dat de dag en het uur onverwacht iets nieuws in mijn leven komt maar weet nog even niet wat. Wel dat het iets ten gunste van mij is.

Ik hou je op de hoogte,

ANJA!!

Violet

Anja het is goed dat je het gedrag van mensen bewuster kunt doorzien en of ze zuiver handelen en praten.

De verborgen angst, dat het weer gebeurt is begrijpelijk.
Oude patronen gooi je niet zomaar overboord.
Daar moet inderdaad eerst iets voor gebeuren zodat je begrijpt waarom en hoe je het voortaan kunt vermijden en handelen.

Projectie van mensen kan heel vervelend zijn ook omdat het constant gebeurt zonder dat je het altijd beseft en doorhebt.

Hopende op een goede afronding... :)

Lieve groet,
Violet  :-*