Een vuurtje bij mijn ventiel waardoor een zeer minuscule explosie

Gestart door Anja, februari 06, 2022, 20:03:46 PM

Anja

Vannacht ga ik fietsend richting het centrum van mijn woonplaats. Ik sta te wachten om over te steken, zie ik ineens een heel klein groepje jongens, ver uit elkaar lopend. Een daarvan loopt erg vooruit, Hij houdt, zeer onverwacht, een lucifer bij het ventiel van mijn voorband. Meteen vind er een zeer lichte explosie plaats! Ik wist tot dat moment niet dat er blijkbaar gas in mijn fietsband zit ??? ??? Dan word ik wakker.

Fiets............Vrijheid/vrijheidslievend maar minstens zelfstandigheid.
Gas.............Staat in dromen voor het intellect, in tegenstelling tot water dat voor emoties staat.
Centrum.......Zoeken naar uitwisseling van gelijkgestemden, in ieder geval connecties die goed bij me aansluiten

In dat kleine vuurtje zit blijkbaar een grote dosis temperament! De jongens onderling hebben blijkbaar niet zo'n connectie met elkaar. Het kan zijn dat de onderlinge lichtgeraaktheid hoog is. Degene die voorop loopt en die lucifer voor mijn ventiel houdt lijkt mij te willen zeggen:-

-Denk erom, jij gaat op zoek naar begrip en tolerantie maar verwacht niks van ons!
-Ik of wij dulden je intellect (schijnbaar goed verstand, vinden zij) niet
-We pruimen jouw-in hun ogen blijkbaar té) vrije levenshouding niet.

Ik voel inmiddels wel dat ik mij langzaamaan verder ga ontwikkelen. Deze droom lijkt mij erop te wijzen van Anja, denk erom! Niet iedereen duldt jouw nieuwe en vooral vrije(re) levenshouding! Dit is omdat ze zelf ook veel verdriet of anderszins armoede hebben. Dat is het enige wat mij voor nu even te binnen wil schieten.

ANJA

Carla

Fietsen is verplaatsen op eigen kracht. Naar het centrum: daar waar het om gaat.
Maar dan sta je opeens te wachten om over te steken. Waar wacht je dan op? Kan het ook zijn dat die jongen met die lucifer je juist aanspoort om verder te gaan?

Anja

Ik zag dat groepje aankomen en ik dacht: ik moet wachten met oversteken anders rij ik er straks eentje aan.

In mijn droom voelde dit niet als een aansporing om verder te gaan. Maar ik zal eens over je vraag nadenken.

Dank je wel voor je inbreng,

ANJA

Violet

Bijzonder je droom Anja.

Er is al duidelijkheid over het groepje jongeren, ik kreeg bij het ventiel omdat een ventiel kort is en ook nog aansteken - kort lontje hebben. Jongeren zijn tegenwoordig vaak overprikkeld en hebben dus een kort lontje.
De jongeren lijken in jou droom en gevoel ver van je af te staan omdat je anders denkt of doet.

Gas is onzichtbaar wat je kan vergiftigen, zeker reukloos gas en ook omdat iets ondoorzichtelijks, onzichtbaar is wat angst inboezemt. Gas heeft ook een positieve kant in een droombeeld omdat er iets onzichtbaars wordt waargenomen. Is er misschien iets op je levenspad nog onzichtbaar in jezelf, ontdekkingsreis en hebben de jongelui je dit met de explosie duidelijk willen maken? Toch doen de jongens iets waardoor je een andere richting gaat nemen met de fiets!

Het fietswiel wat rond is doet me ook aan de levenscirkel denken, eeuwigdurende energie stroom van leven. ergens in dat wiel vindt er een uitbarsting plaats. Je voorwiel is ook nog de aandrijving als eerste om je te verplaatsen met de fiets. Het gas waarvan je niet wist dat dit in een belangrijk onderdeel van de fiets het verder voortgaan is in het leven kwam dan als verrassing tot stilstand.

Misschien ook een soort wake up call tijdens je ontwikkelen (wat je schrijft) waar je middenin zit omdat je een andere manier van leven prettiger vindt en met je fiets steeds op zoektocht bent voor nieuwe inzichten.

Het lijkt erop dat als anderen roet in het eten willen gooien zodat jij gestremd wordt, je dan steeds op eigen kracht weer verder kunt met je Fiets. ;)

Dank ook voor mij weer inzichten erbij ♥

Anja

Beste Violet,

Dan begin ik maar bij het laatste :D Dank je voor je inbreng.

Als ik zo vrij mag zijn, maak ik even heel kort een kleine zijsprong naar Carla! Zij geeft hier aan, dat het centrum van de stad hetgeen is waar het om gaat. Bij nadere beschouwing, denk ik dat het er hier om gaat dat ik steeds dichter (op een hele hernieuwde manier) bij mijn kern kom. Ik ga in steeds sterkere mate ervaren wie en wat belangrijk voor mij is en ik ga daar ook meer en meer naar handelen. Ik voel nu wel, dat er inmiddels al enige basissen zijn gelegd maar dat er desalniettemin nog een hoop werk aan de winkel is.

Nu kom ik terug bij jou. Bij wat je schrijft over de overprikkeling van jongeren. Dit geeft mij het idee dat deze jongeren en/of dit groepje overprikkeld is. Zelfs zo zeer dat ze zelfs in groepsverband afstand van elkaar houden. Dit terwijl een groep juist een gevoel van verbinding moet geven.
Wat deze droom mij wil aangeven: kijk uit voor overprikkelde, zelfs agressieve mensen. Ga naar je kern maar betrek er voor nu even zo min mogelijk mensen in. En...het geeft mij ook een gevoel dat ik mogelijk beslissingen ga nemen waar mijn omgeving zwaar op tegen is. Weet dit even niet goed te verklaren. Frappant is wel, dat ik de Schildknaap van Staven vorig jaar bij mij vaak ter tafel kwam (de kaart van o. a. jongeren en/of iemand die veel met jongeren werkt). Misschien is dit ook wel een waarschuwing om niet met jongeren te gaan werken of zo.

Ik voel inderdaad wel dat er zelfs nog heel veel onzichtbaar is op mijn levenspad. STERK opgemerkt van jou! Een andere richting naar een andere kern met de fiets???

Jij omschrijft zowel het positieve als negatieve aspect van gas. Mijn gevoel bij gas is meer intellect. Dat knallende ventiel: komt die fiets tot stilstand doordat een bepaald plan niet doorgaat?? Dat is het enige wat tot nu toe in mij opkomt. En als dat plan misschien zelfs wel helemaal mislukt, ik kan die andere route neem? Met datzelfde plan in mijn hoofd of nog een ander? Wat gebeurt er binnenin die fietsband?? Goede vragen voor mij om over na te denken waarvoor mijn dank!

Nog een sterke van mij al zeg ik het zelf: bij tegenstand ben ik op mijn allerbest en als ze mij in de wielen willen rijden dan kom ik er vaak sterker uit.

ANJA

Violet

Hallo Anja,

Dank voor je bericht.

Het is een feit dat mensen steeds meer de verbinding met zichzelf en anderen kwijtraken.  Iedere crisis zorgt daarom voor nieuw inzicht in jezelf herscheppen/programmeren en nieuwe uitdagingen aangaan. Het centrum waar je heen fietste is de kern van jezelf blijven zoeken, je pad, ook al probeert men je op andere gedachten te brengen is het toch zaak om bij jezelf te blijven.

De droom is in de nacht, (vannacht), symbool van duisternis, onbewust(e) op een ander niveau zijn en het onbekende.   

Gas â€" risico met gas is explosie of ontploffing gevaar. Een opgepompte band staat onder spanning en druk en als die druk te hoog wordt volgt er een uitbarsting en daardoor een verandering. Een krachtige emotionele uitbarsting, onderhuids kan zuiverend werken. Aangezien je het over een andere boeg wil gaan gooien en belangrijke beslissing gaat nemen waar de omgeving zwaar op tegen is veroorzaakt dit onderhuidse spanning in je lijf. Krachtige energieontlading daardoor zul je nieuwe veranderingen goed aankunnen. De ontploffing kan zoals je schrijft - dat een plan geblokkeerd wordt.

Je laatste opmerking is ijzersterk om je niet van het fietspad af te laten rijden m.a.w  -
laat je niet tegenwerken als het jouw plan is ook al moet je van koers veranderen. Ook dat gaat lukken!

Liefs,

Violet  :-*

Anja

Nieuwe uitdagingen aangaan: de grootste uitdaging vermoed ik, waar ik voor kom te staan! Bij mezelf blijven ja, ook al wil men mij op andere gedachten brengen! Nu ben ik beslist geen type die zich snel door anderen laat veranderen! Maar juist omdat velen van ons aan een nieuwe zelf verbinding toe zijn, is de neiging om mij en/of anderen te veranderen groter.

Ik ben benieuwd wanneer die ontploffing dus, plaatsvindt. Vermoedelijk als ik met dwang te maken krijg. Ik zie mezelf echter wel omwegen maken!

Bedankt voor dit zeer goede bericht!

Anja

Beste Allemaal,

Deze droom lijkt steeds meer werkelijkheid te worden, daar ik weet om wie het gaat. Het gaat inderdaad om iemand met slechte sociale relaties (weinig onderlinge verbinding dus). Het gaat met de gezondheid niet zo goed, vandaar dat de man in kwestie mij heeft benaderd om zijn dank voor mijn collegialiteit in het verleden te betuigen. Ook dat ik zo nu en dan wat klusjes voor hem kan doen.
En ja, hij woont vlakbij de stad en ik moet de richting uit fietsen die ik in deze droom ook zag.

En vandaag heb ik die uitbarsting gehad, weliswaar gaat dit om iets heel anders maar toch voel ik die opluchting zoals hier beschreven.

Ik heb toch ook het gevoel dat ik met bepaalde vormen van dwang te maken krijg maar dat is voor nu nog minder helder. Ik hou jullie op de hoogte!!