Legging op basis van De Toren

Gestart door Anja, januari 10, 2022, 13:52:53 PM

Anja

Deze kaart heb ik maar liefst drie dagen acht er elkaar getrokken; vrijdag en ook het hele weekend. Vandaar een legging die op deze kaart gebaseerd is.

1. Waar hang ik aan terwijl mij dit niet (meer) dient.........................................De Koningin van Zwaarden
2. Waar steunt dat op?..................................................................................Zwaarden 3
3. Plotselinge rampspoed of inzicht(en)...........................................................De Ridder van Pentakels
4. Welke beperkingen, gedrag en/of overtuigingen kan ik loslaten.......................De Geliefden
5. Nieuwe situatie, inzicht of handelswijze(n)....................................................De Hogepriester

1. Enige tijd geleden is deze kaart ook al voor mij ter tafel gekomen, ook dat ik aan dit personage weinig tot niets zal hebben. Toen was het omdat nogal eens scherp kon zijn. Nu gaat het erom dat ik erg veel waarde hecht aan mijn zelfstandigheid. Ik leid momenteel een wat teruggetrokken leven. Deze kaart lijkt nu te zeggen je moet je meer met anderen gaan verbinden.

2. Deze gehechtheid aan zelfstandigheid komt voort uit hartzeer, (ook) uit het verleden. Vaak ongewild afscheid van dierbaren moeten nemen. Hieronder valt ook liefdesverdriet.

3. De Ridder van Pentakels lijkt mij nu te 'zeggen' van joh, wat je nu probeert te voorkomen dat werk je nu in de hand. Pas nu juist op voor slechte invloed of raad. Iets in mij zegt me-zonder naar de kaarten te kijken-pas op voor profiteurs of zoiets en/of mensen die nogal kwistig zijn met geld.
Nog iets raars wat nu ineens in me opkomt: handel zeer zeker niet zonder met iemand te overleggen. Weet even niet waar dit vandaan komt.

4. De Geliefden lijkt mij te zeggen dat ik heus wel weerbaar ben, dat ik dat niet nog eens extra hoef te laten zien. Maar leer je eerst veilig voelen.

5. De Hogepriester geeft nu wel duidelijk voor mij aan dat ik koppigheid moet gaan laten varen. Dat ik me niet gauw gedwongen of gebonden aan iets of iemand moet gaan voelen. Het geluk wordt in de juiste banen geleid. Bouw (nieuwe) contacten langzaamaan weer op. Heb geduld. Ook meer inzichten in machtsstructuren tussen mensen.

Mijn algemene indruk: dit is het begin van een lange aanloop naar uiteindelijk een relatie! Die link voel ik nu het sterkste.