Dagkaart, zwaarden 7

Gestart door Voice-in-the-Wind, januari 07, 2022, 18:09:03 PM

Voice-in-the-Wind

Zwaarden Zeven
Je bevindt je hier: tarot » kleine arcana » zwaarden zeven

Zwaarden Zeven

Element: Lucht.

Astrologische associatie: Mercurius als listige bedrieger.

Kernwoorden: recht halen, bedrog, heimelijkheid, afgang, listigheid.

Zwaarden Zeven toont de schaduwzijde van de Magiër. Het helder denkende en scherpzinnige verstand wordt hier als list, geniepigheid en bedrog weergegeven. Deze kaart kan ook een 'er tussenuit knijpen' symboliseren. Of we zelf schurk of slachtoffer zijn, hangt van de omstandigheden af.

--- ok, eens zien wat ik vandaag gedacht of gedaan hebðŸ¤"😉
Ik heb stukjes txt en filmpjes over mijn astrologie/sterrenbeeld gezien... Misschien daar info van anderen "gestolen"....aan de andere kant, hoe kan je anders leren ðŸ¤"
Verder... Ik zat niet helemaal lekker in mun vel... Maar ik ging een gesprek wel semi"geïnteresseerd" aan... Beetje automatische piloot...
En wat wel interessant is , is dat mijn Lilith in tweelingen staat, oftewel niet laten blijken...soort masker eigenlijk,dan lijk in ik nog steeds geïnteresseerd/ relax etc.

Wat het daarna voor effect had... Tijdens het gesprek kwam ik ook weer uit het dal.... Ik moet het nog ff checken, maar mijn gelukspunt is ook tweelingen....
Werkt dat misschien op elkaar in ?

Ok dat was mun dagkaart,

Grt,
Voice in the Wind

Anja

Beste Voice in the Wind,

Het lijkt wel alsof vandaag de sterkte boodschap hebt meegekregen dat je een leerproces in gaat; meelevend voor iets kiezen en/of emotioneel oprecht zijn. Het mesje (zwaardje) snijdt hier aan twee kanten!

Word je bedrogen en/of bedrieg je zelf/heb je minstens vreselijk gebluft?!

Op dit forum kun je de meest recente planeetstanden ook zien! Mijn bescheiden advies: kijk daar ook eens naar, dan zie je welke planeten over jouw Lilith zijn gegaan en ook welke planeten een aspect met deze twee hebben gemaakt.

Ik denk ook dat je momenteel het gevoel hebt dat je niet erg opschiet. Maar weet dat je vooruit komt ook al duurt dat naar jouw gevoel wel erg lang!!

Voice-in-the-Wind

Hey, bedankt voor de reply...

Heb je een linkje naar die planeet standen? Ik kan het zo snel niet vinden 🧐

Carla

Citaat van: Voice-in-the-Wind op januari 07, 2022, 19:13:47 PM

Heb je een linkje naar die planeet standen? Ik kan het zo snel niet vinden 🧐

Ik vermoed dat Anja bedoelde op deze website.
Op https://www.catharinaweb.nl/astrologie/index.htm staan de actuele planeetstanden, aan de rechterkant van de pagina (laptop, pc) of een beetje onderaan (op je mobiel).

Voice-in-the-Wind

Ok, bedankt  :)

Interessant, moet nog wat meer leren om dat te interpreteren..  ;)

Carla

"Mercurius als listige bedrieger" die zie ik terugkomen in een gesprek aangaan terwijl je daar eigenlijk niet voor in de stemming bent. Mercurius heeft te maken met je communicatie, net als het teken Tweelingen. Tweelingen heeft communicatie nodig om het gevoel te hebben dat hij of zij leeft. Wanneer je gelukspunt in het teken Tweelingen valt heb je anderen nodig om je te prikkelen en aan het denken te zetten. Zou je gelukspunt bijv in Schorpioen vallen, dan wilde je er alles van weten en zou je bij wijze van spreken de onderste steen boven willen krijgen, en daar heb je niemand anders bij nodig. Maar jij bent wel een mensen-mens, zonder anderen kun je mogelijk snel verveeld raken. De behoefte aan eenzame diepgang is bij het teken Tweelingen niet zo groot terwijl Schorpioen niet zonder kan.

Voice-in-the-Wind

Ah, ja dat is een mooie uitleg.
Wat wel weer "grappig" is , is dat mijn Mercurius in schorpioen staat.
Dus een stukje gevoel/ diepgang is mij ook niet vreemd...af en toe wel prettig. Maar ik heb ook aardig wat lucht tekens... Dus ook wat lichtvoetiger materiaal is ook leuk.

Ik heb Venus, Pluto en Mercurius inðŸ¦,♏.
Zon, en ascendant in ♎⚖️
En dan â™' in Maan en Mars.
------
Dan verder;
Jupiter in â™"🐟
Uranus en Saturnus in ♐🏹
En dan mijn stukje aarde: â™' in Neptunus.

* Maar goed, dat ga ik verder uitzoeken in mun astrologiepost ðŸ¤"😉