Agenten, hangend aan een lantaarnpaal

Gestart door Anja, januari 05, 2022, 20:39:38 PM

Anja

Wat ik vannacht toch droom!

Het is vroeg in de avond en het is al vroeg donker. Ik ben in mijn eigen flat. Ik kijk uit het raam en zie daar aan ambulance geparkeerd staan. Daaromheen lopen er een paar agenten rond. Ineens vallen er twee op hun gezicht. De derde klimt in een lantaarnpaal maar ook hij valt op zijn gezicht en dan nog wat harder! Dan word ik wakker!

Ik kijk naar buiten dus ik ga er vanuit dat dit om iets in de buitenwereld gaat. Die agenten geven mij de indruk van een of meer problematische gezinnen. De mijne kan het niet zijn want ik heb geen gezin.
Die ambulance plus vallen op het gezicht, geeft mij het gevoel dat deze problemen moeilijk oplosbaar zijn.

Nu komt het meest gekke: ik heb vaag het gevoel dat er iemand bij me is die kapper is. Ik weet dat dus niet zeker maar voel me gewoon wel goed bij deze persoon.
Die kapper geeft mij het al even vage gevoel van joh, kijk eens wat meer naar jezelf! Al heb je geen gezin, toch heb je het heel goed gedaan of zoiets.

ANJA

Carla

Ik ga nu slapen, het is al veel te laat weer, maar binnenkort ga ik je droom wat beter bekijken. Tot later!

Anja

Carla

Alles wat je droomt ben je zelf  ;)

Er spelen naar mijn idee 3 dingen in deze droom:

1) Dromen over een ambulance geeft associaties aan met zorgen en verwondingen, iets wat niet goed is en geheeld moet worden.

2) Er lopen agenten bij, ordebewaarders, maar ze gaan allemaal 'op hun bek'.

3) Er is een kapper bij je. Op het moment wordt in het nieuws wel relatief veel aandacht aan kappers besteedt, ze vinden zelf dat ze een essentieel beroep hebben, want mensen hebben hen nodig om er verzorgd uit te zien en zich daardoor goed te voelen. En in je droom geeft de kapper je wel een goed gevoel: je doet het zo gek nog niet.

Dus ergens in jou, of in jouw leven, heb je te maken met iets wat nog geheeld moet worden, er is een 'wond', waarschijnlijk emotioneel (zo komt het op mij over). Je kijkt uit het raam en dus naar de buitenwereld, je ziet de agenten, de 'ordebewaarders', druk rondjes lopen om de ambulance (het probleem), maar ze gaan onderuit. Dus aan die agenten heb je helemaal niets in dit geval. Je zult zelf wat moeten doen aan datgene wat heling behoeft, want van de buitenwereld heb je helemaal niets te verwachten. En de kapper in je droom laat je weten dat het eigenlijk niet erg is dat je er wat dit betreft alleen voor staat, want je kunt het gewoon ook best zelf  :-*

Anja

Dat allerlaatste lijk ik de laatste tijd wel te voelen ja: je kan het best zelf. Misschien niet eens omdat ik geen steun of hulp nodig heb maar dat het misschien zelfs noodzakelijk is dat ik juist dat ene nog even alleen moet doen.
Bij die ambulance had ik wel weer het gevoel van 'hulp van bovenaf'. Dus niet dat die agenten mij gaan helpen, misschien hoeft die hulp wel helemaal nooit maar mocht het nodig zijn dan staat ie klaar of zoiets. Weet even niet hoe ik het anders moet zeggen of zien.
Raar gezocht in dit verband maar op de een of andere manier heb ik toch ook het gevoel dat mijn geest, ziel en wie weet ook lichaam gereset wordt. Puur een gevoel: kijk wat het allerbelangrijkste voor je is en ga daarmee verder.

Dat is even wat ik tot nu toe voel.

ANJA

Carla

Citaat van: Anja op januari 06, 2022, 21:23:03 PM
Puur een gevoel: kijk wat het allerbelangrijkste voor je is en ga daarmee verder.

Mooi!

marga

Citaat van: Anja op januari 05, 2022, 20:39:38 PM
Al heb je geen gezin, toch heb je het heel goed gedaan of zoiets.
ANJA

Van zulke opmerking schrik ik. Waarom zou je het niet goed gedaan hebben als je geen gezin hebt? Ik heb een gezin, en soms denk ik wel eens, wat een egoïstische gedachte om een gezin te willen. Tenslotte krijg je geen garantiebewijs van geluk/ gezondheid meegestuurd.

Marga

Anja

Beste Marga,

Ik vind het erg dat ik jou zo aan het schrikken heb gemaakt. Dat is absoluut mijn bedoeling niet. En wat jij schrijft over dat garantiebewijs: je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind op mijn beurt weer dat je geen gelijk hebt als je stelt dat het hebben van een gezin egoïstisch is. Ik zie dat verlangen eerder als een heel natuurlijk iets. Zie de dierenwereld en dan met name de zoogdieren!! Zie dat ze jongen krijgen en hoe ze daarmee omgaan. Het blijft voor mij althans altijd een interessante kwestie waarom de een wel een gezin krijgt en de ander niet. Karma en reïncarnatie kunnen hier goede interpretaties aan geven.

Verder wil ik je graag antwoord geven op mijn vraag maar ook ik krijg niet helemaal recht waarom ik 'het' niet goed gedaan zou hebben.
Ik weet het absoluut niet zeker maar...(daar dacht ik later aan!)....mogelijk heb ik tijdens deze droom iets opgevangen van de gedachten van sommige mensen uit mijn omgeving.

Toch blijf ik vinden dat Carla mijn droom zeer goed heeft verklaard.

Groetjes van ANJA

Carla

Gitte

Heel belangrijk voor de ontleding van deze deze droom is:

Vanuit welk level werd er naar de situatie gekeken? (want daar begint het verhaal)
    -Parterre? of hoger?

Gitte

Wat mij meteen opviel sluit aan bij Carla: 3 beroepen

Ambu = zorgsector (helen, zorgen voor, beschermen)
Politie = ordehandhaving (gezag, wetten en regels)
Kapper= verfraaien/ opkrikken / beter uit zien (maar ondanks een kapbeurt blijft een persoon -altijd- innerlijk dezelfde persoon= blij /lief/mooi/rot/jaloers/achterbaks...noem maar)

Mijn vraag: vanaf welk level werd gekeken: Is heel belangrijk maar ook een moeilijke:
geleerd van een -intussen overleden- vriendin die wel degelijk gelijk had en daarom ik haar kennis met jullie allemaal wil delen!

-Gaat het om gelijkheid? (Parterre)
-Nederigheid en /of minderwaardigheidsgevoel? (van onder naar boven kijken)
-Neerkijken op (van boven naar beneden kijken)

Zoals ik al aangaf vind ik dit een moeilijke maar we zijn hier op dit forum om te evolueren en niet om elkaar te pamperen.

Daarom en dat kan niemand voor Anja beantwoorden.
En voor alle duidelijkheid moeten wij dit antwoord hier ook niet lezen tenzij Anja dit toelaat zodat wij kunnen leren.

Heb jij een probleem met de zorgsector en/ of ordehandhaving?

Zelf wanneer ze voor jou in de lantaarnpaal hangen om (richting -1ste verdiep) licht te werpen en alle moeite  doen om jou inzicht te geven in jouw/de *duisternis... En zodoende op hun bek gaan?
(*het was al vroeg donker hé     m.a.w. je zit al langer met een probleem)
3 (politieagenten) geeft mij aan dat jij vanuit jouw omgeving (3 staat voor vriendschappen/sociale omgeving) signalen krijgt die niet aankomen of jij deze  niet wil horen.

Ook viel op dat vanuit die "AMBU" weinig actie is/komt
Geeft mij aan dat die "sector" (of mensen uit die sector) niet staan te wachten op problematische gezinnen/individu's.
(realiteit laat zien dat problematische situaties ook terug te vinden zijn bij koppels en alleenstaande personen. Daarom per definitie niet enkel bij gezinnen horen)
De vraag natuurlijk waarom jij dacht dat dit niets met jou te maken kon hebben...
Of heeft de kapper hierop antwoord  ;) ;D

De kapper in dit verhaal vind ik een vreemde.
Ben jij toch meer bezig met "wat vinden anderen van ..." dan je zelf voor mogelijk houdt?
Dat personage stond in jouw droom wel op gelijk voet met jezelf.

Uiteraard weer een andere insteek waarbij ik uitkijk naar de feedback!

Voor iedereen een mooie zaterdagavond en een prachtige zondag.

Gitte

Anja

Ik vind die kapper ook nog steeds een wat vreemde maar ben weinig gevoelig voor wat anderen van mij vinden. Oké, je slaat niet en je scheldt mensen niet uit dat is logisch. Maar ik ben nog steeds wie ik ben en ga me voor niemand veranderen. Vindt iemand me oké, dan vind ik dat uiteraard ook maar als dat niet zo is: ook goed. Ik ben juist een mens zonder franje! Maar als jij daar anders over denkt: ook prima!

Wie zegt dat ze voor mij aan die lantaarnpaal gaan hangen??? Ik heb dat gevoel in ieder geval niet. Zo belangrijk ben ik volgens mij nu ook alweer niet.

Maar met die ambulance kan ik wel wat. Ik heb het idee dat op mijn werk zelfs de geringste inbreng al gauw als kritiek of gewoon lastig wordt beschouwd. Ik weet zeker dat dit in hoofdzaak aan het huidige personeelsbeleid ligt. Daarbij komt nog dat ik inmiddels achter wat dingetjes ben gekomen.

Ik heb met demonstraties meegelopen omdat ik behoud van vrijheid belangrijk vindt. Dit omdat ik een aantal zorgwekkende ontwikkelingen waarneem. Is dit een probleem met ordehandhaving?? Best, dan is dat zo!

Gitte

Anja,

Wat een mooie feedback.

Doordat ik werkzaam ben in de medische sector kom ik verschillende soorten mensen tegen,
mensen die dankbaar zijn dat wij ons extra inzetten, mensen die weigeren omwille van hun geloof,
die angstig zijn, maar ook mensen die ons staan uit te roepen…
Buiten het feit dat er mensen stonden te lachen totdat ze zelf op intensive care terechtkwamen kreeg ik letterlijk woorden als volgt onder mijn ogen:

* “ongekende domheid”
* “Wie nu nog niet gelooft dat er iets in die spuitjes zit wat het coronavirus juist opwekt en er daarom weer mensen ziek worden en/of worden opgenomen, moet direct verwezen worden naar ZMLK onderwijs. “
* Ik ben-sorry-niet belazerbaar!

Vormen van vernedering en beschuldiging aan mijn adres maar ook minachting in de richting van het ZMLK onderwijs.
Wanneer de mogelijkheid gegeven werd om zich voor deze uitlatingen te verklaren werd liever voor ’t  hazenpad gekozen. (ook erg duidelijk  ;D )

In plaats van verbolgenheid had ik diepe medelijden want:

Covid 19 heeft ons allemaal veel VRIJE TIJD ontnomen
daar tegenover ook de mogelijkheid gegeven om er CREATIEF mee om te gaan.
(denk maar aan thuiswerk, online elkaar kunnen zien wat een knuffel wel niet kon vervangen)
Niet altijd gemakkelijk , als slager, bloemist, arts, bakker, noem maar op, een alternatief te vinden waarmee iedereen gelukkig is.
We hebben deze virus ook niet als Kerst geschenk gevraagd, niemand van ons.
Toch heb ik aan den lijve mogen ondervinden dat respect voor andermans mening niet voor iedereen evident is.

Mooi om dan te lezen dat iemand uitschelden niet hoort en zo is het ook.
Wat niet wil zeggen dat ik mensen van minder fijne/elegante "komaf" zal negeren.
Ook zij horen thuis in onze maatschappij zodat ze kunnen groeien naar spirituele schoonheid.

Prachtige bijdrage Anja.
Dank je wel hiervoor.

Gitte